• 0

Probleem met aangifte

Hallo,

 

Heb een probleem mbt aangifte IB voor ondernemers over 2006. Deze moet ik dus nog steeds indienen.

 

Nu is het probleem dat ik niet alles weet qua activa/passiva. De ondernemings is in okt 2006 gestart. Met geldlening van 55000 en rekeningcourantkrediet 10.000. De beginbalans is dus niet zo moeilijk.

 

Maar nu weet ik niet precies de waarde van de voorraad op 31-12-2006. Kan ik dit nu op basis van in en verkopen nog achterhalen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Hoi Prutser,

 

Opname van voorraad lijkt me niet zo'n probleem. Je kijkt op je inkoopfacturen wat er is ingekocht in 2006 en op je verkoopfacturen wat er is verkocht. Het verschil is je voorraad.

 

Waardeer je voorraad tegen inkoopprijzen exclusief btw en als je denkt dat een deel van de voorraad onverkoopbaar is, waardeer dit dan af.

 

Probeer zo weinig mogelijk voorraad op je balans te zetten, want hoe meer voorraad hoe meer winst.

 

Heb je ook aan debiteuren, crediteuren en overlopende posten gedacht?

 

Wellicht is het verstandig om een professional naar je aangifte te laten kijken. De kosten die hij in rekening brengt, zijn meestal zo weer terugverdiend.

 

Succes,

 

 

Odeon

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Odeon,

 

Bedankt voor de reactie. In grote lijnen begrijp ik het allemaal wel maar mis soms wat schakeltjes.

 

Wat betreft debiteuren, vrijwel alles gaat contant, betreft nl. een winkel. Heb dus alle kassabonnetjes en uitdraaien in ordners zitten.

 

We hanteren het kasstelsel. We boeken dus niet op factuurdatum maar op basis van betaaldatum. De overlopende posten zou dat in mijn situatie dan bijv de BTW ofzo kunnen zijn?

 

Gr

Prutser

Link naar reactie
  • 0

 

De verschuldigde BTW over het 4de kwartaal zet je inderdaad op je balans onder kortlopende schulden.

 

Overlopende posten zijn kosten die betrekking hebben op het jaar 2006, maar waarvan je nog geen factuur hebt ontvangen. In jouw geval zal dat wel loslopen.

 

Groet,

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

je rekeningcourantkrediet zet je niet op je balans. Enkel het gedeelte van wat je hebt opgenomen als kortlopende schulden.

Of bij het aangifteveld van de belastingdienst onder banktegoeden een negatief saldo.

 

Althans, zo doe ik het.

 

Weet trouwens iemand hier hoe je "netjes" de boekhouding invoert in het BD formulier? Mijn boekhoudprogramma is wat nauwkeurig dan de hele euro's van de belastingdienst. Heb enkele posten op met een euro ofzo aangepast (bv ev 1 euro hoger) omdat ik anders niet uitkwam en eea niet op kon slaan... Gemier in de marge natuurlijk, maar probeer ht gewoon netjes te doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.