• 0

financieel plan voor een webshop

Vaak zijn financieleplan voorbeelden veel te uitgebreid voor een online winkel.

 

Online winkeliers zijn volgens mij vaak parttime ondernemers (als ik naar mezelf kijk bijvoorbeeld).

 

Als ik een financieelplan ga opstellen, dan kan ik vaak een hoop overslaan.

 

Zoals huisvestingskosten, invenstariskosten, machines, bouwkundige voorzieningen, installaties, transportmiddelen. Heel even omstreden bekeken, dus heb ik als ondernemer bijna geen vaste activa, toch?

Het enige wat zou kunnen is een computer of software.

 

Als je kijkt naar mijn markt, dan is het inkopen van voorraad niet zo heel slim, enkel wanneer het een aanbieding is en je zeker weet dat je alles binnen een periode van een maand hebt verkocht.

 

Dus blijft er weinig vlottende activa over toch?

 

Spaar geld is mijn geval aanwezig, maar heb naast mijn onderneming een vaste baan. Dus heb een vaste inkomsten.

 

Maar toch wil ik een goede financieel plan hebben voor mijn webshop in games.

Kan iemand mij wat tips geven waar ik op zou moeten letten als ik een financieelplan maak voor mijn webshop onderneming?

 

Alvast bedankt.

 

Gameliner.nl de online gamestore waar Nederland naar uit gaat kijken!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Alles waar je geen kostne op maakt hoef je uiteraard niet te omschrijven. Zaken die wél geld kunnen kosten zijn wellicht online promotie, offline promotie, huisstijlontwikkeling, contentdeals, medewerkers, ontwikkeling van de techniek van je webshop, subsidieaanvraagkosten, verzendkosten, kosten die voortvloeien uit garantiebepalingen, kantoorbenodigdheden (ik noem maar wat in me opkomt als ik aan een webshop denk).

 

Maar idd, als je alleen een kant-en-klaar webshoppakket hebt en producten verkoopt die je niet op voorraad hoeft te hebben en geen kosten maakt bij promotie, dan heb je inderdaad een vrij simpel financieel plan :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.