• 0

wetswijziging startkapitaal

Er gaat een wetswijziging aankomen waarin o.a. vermeld staat dat het startkapitaal van E 18.000 niet meer vereist is voor de oprichting van een B.V.

Weet iemand wanneer deze regeling daadwerkelijk ingaat? Ik ga namelijk aan het eind van het jaar/begin volgend jaar een 2-tal B.V.'s oprichten en het scheelt nogal of dit bedrag wel/niet ingebracht moet worden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ze zijn voornemens om dit per 1 januari 2008 in te laten gaan. Dit staat alleen nog niet helemaal vast naar mijn weten.

 

Waarschijnlijk zal er met deze wijziging nog wel wat veranderen in het aansprakelijkheid gebeuren maar ik geloof niet dat dit alles al helemaal bekend is.

 

Denk er echter wel om dat wanneer je de BV's op richt om prive aansprakelijkheid te voorkomen dat je wel voldoet aan ale verplichtingen wat een bv met zich mee neemt. Dus op tijd de jaarrekningen opstellen en aangifte VPB doen en op tijd de publicatiestukken inleveren bij de KVK anders kunnen ze je alsnog aansprakelijk stellen prive wanneer er zich problemen voordoen en je hebt niet op tijd aan je verplichtingen voldaan.

 

Succes ermee!!

 

Patricia Visser

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Patricia. Het is inderdaad om mn prive-risico af te dekken. We gaan werken met een management en een werk BV. dus ik ga samen met mn partner 3 BV's oprichten. Dan scheelt het wegvallen van die E 18.000 best veel.

Link naar reactie
  • 0

Dat scheelt zeker veel. Ik kam me alleen wel voorstellen wanneer ze het startkapitaal weglaten dat er misschien ook e.e.a. in de aansprakelijkheid wijzigt.

Maar goed aangezien dat allemaal nog niet helemaal duidelijk is is dat nog even afwachten.

 

In ieder geval veel succes met de oprichting!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.