• 0

Adviseur inhuren of niet ?

Voor het op de markt brengen van een nieuw concept in een bestaande markt zit ik met een dilemma.

 

Ik heb mijn idee behoorlijk uitgewerkt en vanuit verschillende hoeken te horen gekregen dat het best wel zou kunnen aanslaan. Het zijn redelijk deskundige mensen die dit zeggen. Ik zelf denk ook dat het moet gaan lukken.

 

Het dilemma is dat ik twijfel om een adviseur in te huren die ervaring heeft met het in de markt zetten van soortgelijke concepten. Ik heb diverse sites van 'adviseurs' bekeken en twijfel aan hun deskundigheid.

 

Zelf ben ik redelijk goed bekend in de markt maar heb geen ervaring met het goed introduceren van een nieuw concept.

 

Hebben jullie ervaringen met het inhuren van adviseurs ? Wat zijn de prijzen ongeveer die berekend worden voor marktplanning ? Het gaat om een website gericht op de engelstalige markt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

Die vraag is voor mij een pushbutton. Adviseurs zijn duur, en nemen niet de verantwoordelijkheid, die heb jij immers. Als jij een bedrijf en een concept in de markt wilt zetten, dan ben jij de deskundige (anders moet je het sowieso niet doen). Dus wie beter dan jij kan beoordelen of er een markt is?

 

Bovendien, die markt kun je creeren. Innovatieve ondernemers creeren vaker een markt dan dat ze in een bestaande markt stappen.

 

Wat mij betreft: geen adviseurs, maar go for it!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is van belang dat je mensen om je heen verzamelt die zich eveneens verantwoordelijk voelen voor het succes van het bedrijf. Zaken-companons dus... die zich met een geringe commitment-fee inkopen in je bedrijf én/of die een bepaalde periode tegen nul salaris werken én die pas gaan meedelen in het succes als zij daar zelf ook aantoonbaar aan hebben bijgedragen...

 

Zat adviseurs die willen adviseren tegen een mooi uurtarief (met een beetje korting uiteraard omdat je een start-up bent). Niet doen.

Link naar reactie
  • 0

Als je helder hebt waarvoor je precies aanvullende kennis cq. ondersteuning zoekt, zal het gemakkelijker zijn voor jezelf om te beslissen of je inderdaad een extern adviseur nodig hebt. Als je wat specifieker bent, heb je op dit forum zo een vrijblijvend advies te pakken.

 

Overigens lijkt mij dat elke adviseur je in een vrijblijvend gesprek moet kunnen laten weten of en waarvoor je zijn/haar diensten zou kunnen gebruiken. Zo'n gesprek geeft jou ook meteen de gelegenheid om te bepalen of je écht een adviseur nodig hebt en zo ja, of er een klik is met je gesprekspartner.

 

Maar waarom daag je niet eerst eens de HL-expertise uit?

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt alsof je eigenlijk al een goed plan hebt, maar onzeker bent omdat je ervaring mist. Ik zou inderdaad eerst ook via HL proberen dat gat te dichten, voordat je een (dure) adviseur inhuurt.

Kun je iets concreter zijn, zodat HL-ers op jouw ideeën kunnen reageren?

Communicatie is kunnen delen!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor de reakties. Ze geven me veel stof tot nadenken. :)

 

Ik overweeg een adviseur om mij te adviseren over hoe ik mijn diensten goed kan introduceren in deze branche. In de vorm van een plan/werkwijze voor een tactiek / groeiplan. Dit is van belang omdat nieuws zich in deze branche snel verspreidt en ik hierdoor het risico loop snel door anderen te worden ingehaald als ik het niet goed aanpak.

 

Het doel is om door middel van een goede introductie mijn website al een beetje te kunnen vestigen. Mijn eigen ideën hiervoor zijn naast een kwalitatief goed product, samenwerking met anderen in deze branche (zij mogen er gratis van gebruikmaken en geven mij hiervoor 'exposure') en een advertentie-campagne (gratis en betaald adverteren).

 

De branche waarover ik het heb is affiliate marketing. Dit is een enorme markt die ik allemaal met mijn concept kan bedienen. Omdat ik vrij zeker ben dat er een markt is voor mijn idee wil ik gewoon zoveel mogelijk gebruikers krijgen voordat nummer twee op de proppen komt.

 

Heb ik iets aan een adviseur of zou ik meer aan compagnons hebben ? Het allemaal zelf doen vind ik ook aantrekkelijk maar is dat wel slim en te behappen ?

 

Bedankt alvast voor het meedenken !

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.