• 0

business in Silicon Valley

Ik sprak daarnet met Omar Mencin, van US Market Access Center. Op voorspraak van NBSO kan een Nederlands bedrijf daar voordelig office space huren. Hij vertelde me, en dat vind ik opmerkelijk, dat Nederlandse bedrijven een voorkeur lijken te hebben voor vestiging in Palo Alto of San Francisco. Dat heeft meer de glamour, denk ik, maar je betaalt daarvoor doordat offices en woonruimte er aanzienlijk duurder zijn. Van oudsher is San Jose het centrum van Silicon Valley, en er zijn hier veel meer voorzieningen op allerlei gebied.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ons hoofdkantoor komt in San Mateo. Daar zijn (heb ik me laten vertellen) de huren nog enigszins betaalbaar en het is wel vlakbij het vliegveld. Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet heel veel uit waar je ongeveer zit. Of je nu 10 minute moet rijden of een half uurtje voor je bij Oracle of Google op de stoep staat, dat maakt dan ook niet meer uit.

Link naar reactie
  • 0

Ons hoofdkantoor komt in San Mateo. Daar zijn (heb ik me laten vertellen) de huren nog enigszins betaalbaar en het is wel vlakbij het vliegveld. Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet heel veel uit waar je ongeveer zit. Of je nu 10 minute moet rijden of een half uurtje voor je bij Oracle of Google op de stoep staat, dat maakt dan ook niet meer uit.

 

San Mateo, dat is wat Omar bedoelde. Ik denk dat het verschil in huren niet heel hoog is, woonruimte is wel duurder in San Mateo en Foster City, want het is daar wel mooi wonen. Bereikbaarheid maakt niet zo veel uit, ik ben met de supershuttle in 20 min. op SFO airport, en San Jose heeft een eigen vliegveld.

Het maakt allemaal niet zo veel uit, ik wilde alleen melden dat er heel goedkope kantooruimte is voor NL bedrijven, dankzij NBSO (die overigens ook in San Mateo zitten).

 

Maar ik begreep, Aleph, dat jullie een mooie deal hadden gemaakt? Kun je wat meer vertellen over "ons hoofdkantoor"?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar ik begreep, Aleph, dat jullie een mooie deal hadden gemaakt? Kun je wat meer vertellen over "ons hoofdkantoor"?

 

Ja hoor. De deal is inderdaad inmiddels rond. We hebben in een eerste ronde 10mln dollar opgehaald en die wordt gespendeerd aan mooie vloerbedekking, dure Aeron bureaustoelen, mooie transparante logos op deuren en meer van dat al. Oude tijden herleven zullen we maar zeggen :). Gelukkig hebben we een lesje geleerd van de vorige keer...

 

Even zonder gein. We gaan drie nieuwe kantoren openen. Tot voor kort zaten we verspreid over de hele wereld, en de meesten werkten vanuit huis (Nederland was eigenlijk een beetje een uitzondering hierop). Nu komt er een kantoor in Southampton, Vancouver en dus een in SF. De laatste wordt voornamelijk geopend voor de board en alle niet techische mensen (VPs en endere execs).

 

Meer info heb ik (nog) niet. We hebben wat capabele gasten in de US zitten die op dit moment druk aan het zoeken zijn, dus dat komt (hoop ik) allemaal goed.

 

Ben je trouwens nog veel in NL? Binnenkort zeker weer eens even een biertje doen...

Link naar reactie
  • 0

Ben je trouwens nog veel in NL? Binnenkort zeker weer eens even een biertje doen...

 

Ja, dat zeker. Brouwerij 't IJ....

Ben heel weinig in NL, zo ongeveer twee maanden hier en twee weken daar. Heb gelukkig een goede ploeg in Amsterdam. Het sales werk gebeurt nu grotendeels hier, hoewel we "de thuismarkt" niet verwaarlozen.

 

Het grappige is dat je er hier niet op uit hoeft. Waar in NL de sales met een auto op pad is, kan dat hier toch niet dus doe je alles via telefoon, webex, conference calls, etc. Scheelt al met al veel tijd en geld. Totdat je dan toch ergens naar toe moet, want dan moet je gelijk door de lucht.

Link naar reactie
  • 0

We hebben in een eerste ronde 10mln dollar opgehaald

.....

Tot voor kort zaten we verspreid over de hele wereld, en de meesten werkten vanuit huis (Nederland was eigenlijk een beetje een uitzondering hierop)

 

Een technologiebedrijf met mensen overal maar kantoor alleen in Nederland, en dan moet het geld toch uit Silicon Valley komen. Nederlandse VC's bestaan niet of ze zitten te slapen.

 

 

Link naar reactie
  • 1

[offtopic]Ik reageer een beetje traag, maar thanks Jeroen. Ik moet zeggen dat het inmiddels allemaal geen pionieren meer is, en dat is toch wat ik het leukste vind, maar desondanks, deze tijden zijn ook zeker fantastisch![/offtopic]

 

Christine,

 

ach, het is meer de wereld waarin we zitten. Er zijn in Nederland simpelweg geen grote partijen a la Benchmark beschikbaar. De partner met wie we zaken doen bij Benchmark heeft eerder geinvesteerd in JBoss (net voor ong. een half miljar overgenomen door Red Hat). Men zit daar ook diep in Second Life en heeft in Skype geinvesteerd.

 

Ik heb geen illusies dat Nederland in de traditionele internationale VC markt iets in de melk te brokkelen heeft, of gaat krijgen... Misschien andere markten proberen (china, india, anyone)?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.