• 0

Spam in europa

http://www.webwereld.nl/nieuws/10978.phtml

 

Dit is volgens mij weer een typisch voorbeeld van een beslissing nemen zonder zelf ervaring te hebben.

 

Spam over fax en sms mag niet, maar spam over de email is okay.

 

Faxjes kennen ze wel, en sms gebruiken ze om elkaar stiekem berichtjes te sturen in vergaderingen... Daar zijn die berichten dus erg storend.

 

Email wordt door de secreteresse wel uitgefilterd, dus ze zien niet in waarvoor ze daar zo moeilijk moeten doen? en trouwens, email kost toch niks!?

 

::) ::) dom dom dom dom dom dom dom dom! ::) ::)

 

hmm, misschien een wat kort door de bocht observatie, maar het moest er ff uit...

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Genieten van Spam

 

Even luisteren naar de laatste spam?

Dat kan bij Spamradio, dat reclamemail omzet in gesproken woord.

Het artikel kun je lezen in Emerce.

 

Welcome to spamradio

Spamradio is serving up delicious helpings of spam each hour of every day to all who are hungry.

 

Using a complex arrangement of pipes and funnels we turn the junk mail that we receive into a streaming audio broadcast that can be enjoyed from anywhere on the Internet.

 

Wat Spamradio allemaal te bieden heeft en hoe het werkt kun je HIER vinden.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Spam in Amerika

 

Uit magazine Emerce:

Gevangenisstraf tegen spam

Een boete van 500 duizend dollar of gevangenisstraf is een van de middelen waarmee de Amerikaanse senaat wil afdwingen dat nieuwe regels rond reclamemail worden nageleefd. De senaat stelde verplicht dat iedere reclamemail wordt voorzien van een opt-out adres.

> Lees verder

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De laatste berichten:

 

1. Europees Parlement verbiedt ongevraagde sms en e-mail

Het Europese Parlement heeft een wet aangenomen die het versturen van ongevraagde e-mail- en sms-reclame nagenoeg verbiedt. Alleen 'zachte opt-in', waarbij bedrijven ongevraagde commerciele e-mail versturen aan reeds bestaande klanten, is toegestaan. Ook sms als direct-marketingmedium valt onder de wet, omdat het als 'te indringend' wordt ervaren. De consument kan aan de beltoon immers niet horen of het een persoonlijk of commercieel tekstberichtje betreft. De Nederlandse branchevereniging voor direct-marketeers DMSA reageert teleurgesteld. Zij vreest dat de gekozen oplossing de ontwikkeling van e-marketing zal belemmeren. De vereniging had gehoopt dat voor opt-out zou worden gekozen, waarbij de ontvanger van de e-mailreclame zelf moet aangeven of hij in het vervolg van reclame verschoond wil blijven. Het echte spam-probleem (de meeste spam komt van buiten de Europese Unie) wordt volgens de vereniging niet met opt-out of opt-on opgelost. [bron: Telecommerce]

 

2 Spam neemt voorlopig alleen maar toe

In 2006 zal de gemiddelde internetter 1.500 keer per dag ongewenste commerciele e-mail ontvangen, vijfmaal zoveel als nu. Dit voorspelt onderzoeksbureau Jupiter Media Metrix. De maatregelen van de Amerikaanse overheid zijn, hoewel verregaand, nog niet afdoende. Het is bijvoorbeeld in Californie en Washington strafbaar gesteld om een e-mail te versturen met een niet-werkende opt-out link of een onherkenbaar adres van afzending. Een overtreding kost de schuldige 500 dollar per geval, maar de technieken die de spammers gebruiken om niet achterhaald te worden zijn zeer geavanceerd. Bovendien worden hoe langer hoe vaker servers gebruikt in landen die geen anti-spamwetgeving hebben. Het blijkt wel mogelijk te zijn de in de e-mails adverterende bedrijven door de rechter veroordeeld te krijgen. [bron: emerce]

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ja ja spam wordt door velen als zeer vevelend ervaren! Laat ik nou een scriptie te hebben geschreven over privacy in de nieuwe economie! Er zijn wel manieren om spam enigszins tegen te gaan......maar het zal voorlopig nog wel even blijven bestaan. Er zijn goede ontwikkelingen gaande. Neem bijvoorbeeld hotmail die ook een filter heeft ingebouwd. Dat bericht over een vervijfvoudiging van het aantal ongewenste email per dag geloof ik niet. Dat is een prognose naar aanleiding van de stijging die zich tot nu toe heeft ontwikkeld. De curve zal absoluut gaan dalen. Zeker als eindelijk wordt geaccepteerd dat spam als marketing absoluut niet werkt en eerder een averechs effect veroorzaakt! Mensen maak je niet te druk. Ga bewust om met je persoonsgegevens.......je moest eens weten wat ze doen met de bonuskaart van de Albert Heijn!

 

We gaan naar een tijd toe waarin de consument de communicatie weer in handen heeft! Het zal nog even duren...zaak is dat we eens wat bewuster gaan leven.

 

Zeker een belangrijk punt voor starters is het uitstippelen van je beleid ten aanzien van privacy! De consumentenbond heeft al een keurmerk voor sites die een privacy vriendelijk beleid voeren. Er is een handboek beschikbaar hoe om te gaan met persoonsgegevens! Wil je het boek hebben? Mail me!

Link naar reactie
  • 0

Handig voor de ondernemer!

 

Met betrekking tot privacy zijn vele verklaringen, verdragen en wetten te noemen:

 

-Universele verklaring van de rechten van de mens (UVRM)(mondiaal)

-Europese verdrag voor de rechten van de mens (EVRM)(europees)

-Grondwet (1815) (nationaal)

-Wet Persoonsregistratie (WPR) (1988) (nationaal).

-Wet bescherming persoonsgegevens (WBP) (september 2001); naar Europese richtlijnen

-Telecommunicatiewet (nationaal)

-Besluit aftappen openbare telecommunicatienetwerken en –diensten.

-Wet computercriminaliteit (nationaal)

-Cryptografiewetten

-Wet politieregister (WPOLR)

 

Voor meer informatie over privacy kun je me persoonlijk benaderen per email of een persoonlijk bericht in het forum achterlaten! Misschien begin ik er nog wel een interessante discussie over binnenkort!

 

Terug naar SPAM zie onder!!!!!

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien handige info over spam en wat je er tegen kunt doen! Bron: (scriptie door Kanban)

 

Een alom bekende vorm van bulkmail is Spam . Deze berichten hebben een aantal kenmerken:

 

- De inhoud bevat doorgaans een commerciële boodschap. (reclame, of piramide verkoop(soort kettingbrief waar iedere deelnemer aan kan verdienen).

- De email adressen zijn vaak willekeurig van het internet afgehaald. Bijvoorbeeld uit nieuwsgroepen.

- De afzender is vaak een vals adres of zelfs onbekend, zodat je niet bij hen kunt klagen. Je kunt bij veelvuldig ontvangen van Spam een klacht indienen bij je internetprovider zodat deze een onderzoek kan instellen.

 

Voor het tegen gaan van Spam zijn er weinig oplossingen (komen er wel steeds meer). Zorg er in ieder geval voor dat je zeer selectief je email adres prijsgeeft. Je kunt ook altijd een vals email adres invullen als je niets wil ontvangen. Er zijn vele internetadressen waar je informatie kunt vinden over Spam en de maatregelen die je daartegen kunt nemen.

 

Spammers kunnen ongestraft hun gang gaan, aangezien er weinig wetten zijn die spamming verbieden. (zie bericht boven: ze timmeren aan de weg)! Diverse Internet-organisaties en softwarefabrikanten zijn bezig met het ontwikkelen van technische maatregelen om spamming tegen te gaan. De twee belangrijkste organisaties die zich met de spam-problematiek bezig houden zijn het Internet Mail Consortium (www.imc.com) en het Consortium Against Unsollicited Commercial Email (www.cauce.org) . Houdt er wel rekening mee dat deze organisaties Amerikaans zijn.

 

Wat te doen met de spam die u ondanks alles toch ontvangt

 

- De meeste mailservers hebben een mailbox waarbij u dit soort zaken kunt aanmelden. Daarvoor wordt meestal het adres 'abuse' gebruikt. Dus als u SURFnet ervan zou willen verwittigen dat zij een spammer huisvesten zou u een mailtje naar abuse@surfnet.nl kunnen sturen. Blijkt dit adres niet aanwezig te zijn bij de provider, dan kunt u uw klacht ook naar de postmaster van de betreffende site sturen. Als het een nette host is zullen zij u vragen om meer informatie te verstrekken (bijvoorbeeld een copie van de header), zodat zij de spammer kunnen achterhalen en aanspreken op zijn gedrag.

Ga niet zelf achter de spammer aan! Ten eerste hoeft het afzenderadres niet het echte adres van de spammer te zijn, dus in dat geval zou u een onschuldige verwijten kunnen gaan maken. Ten tweede maakt u uzelf op die manier kwetsbaar. Laat de providers dit klusje voor u opknappen, die kunnen veel effectiever optreden dan uzelf zou kunnen doen.

 

- Antwoord niet op berichten die op spam lijken! Ook al suggereert het bericht dat u door te antwoorden van verdere ongewenste mail verstoken blijft. Dit is niet het geval, het is meestal een bevestiging voor de spammer dat de post voor uw adres daadwerkelijk gelezen wordt.

- Ontvangt u spam via een Newsgroup of discussielijst, reageer hierop dan nooit door het te beantwoorden in de groep of de lijst. Zo maakt u het probleem van spam alleen maar groter.

 

- Er zijn sites die beloven dat zij uw naam van spamlijsten kunnen verwijderen. De meeste van die sites zijn zelf verhulde spamlijsten die zoveel mogelijk adressen proberen te verzamelen. Sommige zullen best welwillend zijn en echt proberen u te vrijwaren van spam, maar dat is een belofte die ze nooit kunnen nakomen. Sterker nog, ze leveren zelfs een bijdrage aan het probleem, doordat een handige spammer hun lijst kan misbruiken om juist spam naar die adressen te zenden waarvan bekend is dat er een persoon is die de daaraan gerichte post leest!

 

Groetjes,

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0

Zo, drie berichtjes op rij... ;)

 

Ik ben ook een spam hater... Initiatieven als http://www.spamcop.net vind ik dus ook erg de moeite waard.

 

Een simpel maar effectief middeltje om je spam ietsje te verminderen is het aanpassen van je mailadres wat je overal achter laat.

i.p.v. zrski@higherlevel.nl kan je schrijven zrski@nospam.higherlevel.nl of zrski@fukopmetdiespam.higherlevel.nl etc. etc.

 

Bij smallzine.nl hadden ze laatst een leuke discussie over de nieuwe spamfilters van xs4all...

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Een leuk bericht:

Anti-spammer belaagt door spammers

Dagelijks bevuilen duizenden spamberichten de e-mailaccounts van websurfers. Zelfverklaard computernerd Francis Uy was het 'gespam' zat en nam het heft in eigen handen. Op zijn site plaatste hij de namen en telefoonnummers van notoire spammers. Hierdoor was het mogelijk voor netwerkbeheerders om spammers uit te sluiten van hun netwerk en rechtszaken te starten tegen de internetbevuilers. De spammers slaan nu terug. De directeur van spambedrijf Linthicum, George Allen Moore, vindt de internetsite laster en eist dat hij van het web gehaald wordt. Een groot aantal spamhaters gebruikt de e-mailadressen en telefoonnummers op de site namelijk om spammers een koekje van eigen deeg te geven. Zo kreeg Moore zo'n 200 catalogi en 70 proefpakketten naar zijn huisadres gestuurd. Ook ontving hij vele dreigtelefoontjes. bron: Fem de dag


Ik wist niet dat er echt legale bedrijven bestonden die als dienst "spam" hebben... >:(

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Jah, ik ken wel de bedrijven die een nieuwsbrief enzo sturen. Meestal kan je je daarvoor afmelden, hebben ze wat zinnigs te melden of heb je je eigen ervoor opgegeven.

 

De echte spam is voormij de engelse brieven die je geld aanbieden, een lichaamsonderdeel verlengen, sex, enz. Dat zijn van die wezeloze mailtjes met schreeuwerige rode kopjes, veel xxx en andere onzin. Ik kan me niet voorstellen dat daar seriouse legale bedrijven achter zitten!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even gezocht maar kan mijn argumenten site niet meer vinden. Het is een site die mensen die spam proberen goed te praten een koekje van eigen deeg geven.

 

Een van de voorbeelden:

 

"If you dont see me pissing in your pool, how is it a problem that I do?"

 

ok, ik ben ehm vergeten. Maar het is een hele lijst met betere argumenten dan die ik hiervoor noemde ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.