• 0

prijsstelling bij lancering

Hoi allemaal,

Ik zit met een vraag ik ben bezig met een verzorgingsproduct op de markt te brengen.

Nou ben ik zover dat ik moet gaan kijken hoe ik winst ga maken.

Ik bedoel moet ik ervan uit gaan dat ik op de grote markt kom dus niet zoveel winst erop gooien of moet ik met juist wel veel winst erop gooien zo in het begin en voor de kleinere markt gaan.

Ik denk dan zit je aan het bedrag vast .

Ja ik leg het niet zo goed uit maar als iemand mij begrijpt zou de gene dan een tip kunnnen geven.

Ik weet zeg maar wel wat het product mij gaat kosten dus voor hoeveel verkoop ik het wat is de gangbare marge

Please graag een reactie

alvast bedankt

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Dat lijkt me een marketing vraag, niet een financiele vraag.

 

Wil je dat je product exclusief is, hoge kwaliteit en zo, met een heel speciaal imago? Dan maak je de prijs hoog en verkoop je wat minder, in aantallen. Vereist wel een goede marketing.

 

Wil je dat over twee jaar iedereen jouw product in huis heeft? Maak de prijs dan concurrerend en trek erg veel geld uit voor marketing.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beetje vreemde titel heeft je posting. Effe?

 

Je vraagt naar de positionering van je product. Dat kost iets meer tijd dan effe denk ik. Richt je je op een exclusieve markt? Of wil je juist de onderkant van de markt bedienen? Dat moet je toch echt eerst weten voor je nadenkt over een prijsniveau.

 

Begin maar eens met kijken naar wat de concurrentie doet, da's altijd een aardige graadmeter. Heb je verder enig idee van je marketingkosten? Een reclamebudget? Een distributieplan? Of überhaupt een ondernemingsplan?

 

Een beetje meer achtergrondinformatie zou wel helpen om een goed antwoord te kunnen geven...

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

hoi

poeh wat zijn jullie streng

Maar jullie hebben wel gelijk het is inderdaad een marketing vraag en het is ook niet zomaar effe SORRY.

Maar zoals je ziet ik ben een echte starter ik lees de vragen en antwoorden maar zie door de bomen het bos niet meer.

Het is een verzorgingslijn van shampoo ,douchegel en deo voor dames en heren.Het is geen exclusiev product maar wel anders dan andere verzorgingsproducten.Maar ik ga eerst de kleine markt op dus zal wel niet zoveel winst maken en ik wil het ook weer niet te duur maken.kijk kom ik nou meteen de grote markt op kan ik ook een kleine marge er op doen.

Dus wat is nou de beste manier om zoiets uit te rekenen.

Groetjes

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dit is nou een van die vraagstukken (introductieprijzen) waar allerlei ervaringen mee zijn opgedaan. Zoals René al stelt: voor de keuze zijn allerlei factoren van belang. Je marktanalyse, je concurrentie-analyse en je eigen marketingplannen.

 

Zoals je het stelt klinkt het echter alsof je in je keuken wat ingrediënten in een potje gemengd hebt dat je nu op de markt gaat verkopen. Da's leuk (ik heb nog een recept van oranjebalsem voor koninginnedag), maar misschien kan je wat meer vertellen. Wat is het product, wie zijn potentiële afnemers, met wie concurreer je, hoe verpak je, hoe distribueer je, etc...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zoals alle berichten hierboven gericht, twijfel ik ook persoonlijk over de aanpak.

 

Om een product in de markt te lanceren, wat niet uniek is; zijn er vele factoren van belang om te slagen.

 

Denk aan de presentatie, bijvoorbeeld de iPhone van Apple. Hier heb je zeker weten wel van gehoord. Wat is er uniek aan een telefoon met een mp3 speler? Deze bestonden 2 jaar geleden ook al. Alleen omdat Apple een dergelijk marktsegment in handen heeft (iPod) en daardoor een grote groep mensen heeft opgebouwd die merktrouw zijn lukt het zoiets te laten 'slagen'. Natuurlijk zitten er wel extra's op die andere niet hebben, maar dat zal ook bij jouw product zo zijn. Maar het uiteindelijke product zal in grote lijnen hetzelfde zijn.

 

Onderscheid (differentie op de markt) zou je kunnen bereiken door:

- Prijs strategie (Denk aan exclusief, A-Merk, B-Merk etc.

- Soort concentratie op de markt (Richt je met het product op vrouwen van 70+ of wil je iedereen als doelgroep pakken?)

- Levering

- Imago (Denk aan verschil tussen Audi, Ferrari, Spyker en Lada)

- Aankleding (Identiteit)

 

En het belangrijkste denk ik, mocht je het exclusief gaan maken; maak er een merk van. Creer iets exclusiefs, geef meerwaarde. Meer dan in ieder geval de concurrenten.

De strategie hierachter is bijna niet in een paar regels uit te leggen. Hoop dat je zo even een paar kleine puntjes hebt waar je zeker aan moet denken. Vergeet niet zoals de posters boven mij vertellen om naar je markt te kijken! Dit is een stap die veel starters vergeten, omdat ze uit kosten oogpunt wel denken dat het goed zit.

 

Succes!

 

Zoekmachine Marketing via InByte Internet Marketing - http://www.inbyte.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

Bedankt allemaal ik ga alles na wat jullie gezegd hebben .

De rede waarom ik niet zo goed uit mijn woorden kom is dat er een geheimhouding aan zit ik kan er niet veel over vertellen daarom komt het zo vaag over.

Maar in ieder geval bedankt ik ga ermee aan de slag.

Groetjes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.