• 0

'glad' idee?

Kan iemand misschien een 'het is glad' verklikker uitvinden?

Eentje die in de witte strepen verborgen is en oplicht als het glad is?.

 

ik weet dat er apparaatjes zijn die de zoutstrooiers waarschuwd dat ze moeten strooien, maar ik zou het als automobilist ook graag willen weten!

Dan kan men rekening houden met de snelheid en volgens mij scheelt dat veel ongelukken. vooral op de binnenwegen.

 

Maarja, het is maar een idee (ik kom net thuis.. en vroeg me de hele tijd in de auto af, of het glad was op de weg...)

 

greetz,

Tirza

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is zo'n systeem niet uit te vinden maar is het door een bedrijf met kennis van meettechniek en elektronica (zoals ik dat heb) zo te ontwikkelen.

Wellicht is het een idee voor het project duurzaam veilig wat al een aantal jaren aan de gang is in deze regio (Zeeuws Vlaanderen, nee geen Belgie).

 

Ter informatie, deze regio kent louter binnenwegen, dus geen enkele snelweg. Door de buitenproportionele hoeveelheid verkeersdoden heeft de regio een pot geld ontvangen om de statistieken weer te laten kloppen.

Tot nu toe was dit project goed voor de omzet van de wegenbouwers (snelheidsremmer bouwen: scheuren in de muren, dus te hoog, snelheidsremmer afbreken; kantelweggetje bouwen etc.).

Klein matrix-bordje (dat concept hebben we al jaren in de kast liggen) en koppelen met wat sensortjes waarvan je er een deel in de weg freest lijkt me het probleem niet. Alleen het geld is het probleem, wie betaald dit?

 

T'is glad niet moeilijk (Ze-Vla dialect).

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

Alleen het geld is het probleem, wie betaald dit?

 

ehm..het rijk, gemeente, anwb, v3o(vvn)??? door wie worden andere veiligheids maatregelen bekostigd?

Ik zou er wat mee doen als ik jouw was...ik heb de faciliteiten en de knowhow niet..jij wel.

Maar ja, ik heb er als automobiliste belang bij..., nu nog degene die betalen moet.

 

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Tirza,

 

Ik heb contact gezocht met het ministerie van verkeer en waterstaat en dan met name met de "wegen naar de toekomst" groep/afdeling/project.

http://www.minvenw.nl/rws/wnt/

Ik vond deze site via een reportage op RTL-Z vanmiddag (wat is thuiswerken toch heerlijk) wat ging over afrollend asfalt, LED-panelen in de weg om ritsen te vereenvoudigen, etc.

Ik denk dat het een publiciteitsstuntje is om bij de komende formaties wat extra eurootjes los te peuteren, maar goed.

Ik hou je op de hoogte.

 

Patrick

 

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

PdB,

 

Kijk eens aan! er wordt in iedergeval aandacht aan besteed.

Ik las dat Aad de Winter in het kernteam zit van "Wegen naar de toekomst", als manager Doorwerking...

 

geen idee wat dat inhoud, maar op de website vind ik het volgende:

Sinds 1996 heeft Wegen naar de Toekomst een aantal nuttige innovaties opgeleverd. Maar wat gebeurt er met de vernieuwende ideeën nadat zij in een WnT-proefproject zijn gerealiseerd? WnT stelde hiervoor een manager Doorwerking aan binnen het kernteam. Hoofddoel van Doorwerking is het vormgeven van het traject van innovatie naar implementatie, in samenwerking met de relevante Rijkswaterstaatonderdelen. Een kansrijke pilot wordt uiteindelijk overgedragen aan de markt, doorgespeeld binnen Verkeer en Waterstaat of door WnT zelf verder ontwikkeld.

 

Dus; maar eens kijken wat hij ervan vind.

We horen het wel weer ?!

 

Greetz,

Tirza

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Tirza,

 

Er is volgens mij in elke autozaak een simpele verklikker verkrijgbaar die een rood lampje laat branden als de buitentemperatuur onder nul zakt. Mischien niet helemaal het antwoord op jouw vraag, maar wel handig en goedkoop.

 

groeten Olav

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.