• 0

GSM slecht voor de mens?

Het onderstaande bericht kreeg ik via FEM/DeDag binnen. Is dit een bewijs dat de GSM toch een gevaar is op de langere termijn?

 

Ratten kunnen beter geen gsm gebruiken

Volgens een Zweedse studie kunnen ratten beter geen mobiele telefoon gebruiken. Ondanks dat de resultaten nogal voorbarig zijn, zou het kunnen dat er nu eindelijk het bewijs geleverd is voor de schadelijkheid van de mobiele telefoon. De elektromagnetische velden die door de mobiele telefoon uitgestraald worden beschadigden de neuronen in het brein van de rat. Voor het experiment werden drie groepen ratten twee uur lang blootgesteld aan elektromagnetische velden van verschillende sterkte. Uit het onderzoek bleek een sterke relatie tussen de blootstelling aan elektromagnetische velden en het lekken van albumin (de belangrijkste proteïne van het bloedplasma) in de fysiologische barrière tussen de bloedbaan en de hersenen. Lees meer over dit beperkte onderzoek op de site van Environmental Health Perspectives.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jammergenoeg kom ik hier niet verder dan het abstract... dus verder geen informatie over experimentele methoden en de veldsterkte waarbij het effect waargenomen is.

 

Zelf geloof ik niet zo in de schadelijke effecten van EM velden met weinig energie zoals die van GSM's. Of je moet een lichte opwarming van het weefsel schadelijk noemen, maar dan kun je beter de verwarming ook geen graadje hoger zetten ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mmmm, de abstract nodigt wel uit tot verder lezen maar is absoluut geen samenvatting van de experimenten. Ik ga het verder ook niet lezen, want ik telefoneer zo'n twee uur mobiel per maand en dat is al veel denk ik.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Stoppen met roken, stoppen met drinken ..... en nu nog stoppen met bellen .... heb nix aan mijn leven ... zolang ik nog niet getransformeerd ben in een rat (ookal lijkt dat er soms wel op .... ratje dat ik ben), blijf ik er maar vanuit gaan dat ik imuum ben ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.