• 0

Webshop inbouwen in bestaande site.

Zelf heb ik een webshop ingebouwd in mijn bestaande site, maar ik ben niet geheel tevreden.

 

Er zijn zat webshopprogrammas maar verreweg de meeste zijn niet goed en gemakkelijk in te bouwen in een bestaande site. Het mooist is als je een paar buttons kan toevoegen aan diverse paginas met jouw eigen design. Welk winkelwagentjescript raden jullie aan? Avactis is volgens velen op internationale fora een aanrader, of is Xcart toch te verkiezen?

 

Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb weleens wat sites met Website Baker gemaakt. Dat is een soort CMS waarmee je heel makkelijk zelf pagina's kunt toevoegen. Er is volgens mij ook een Shopping cart module beschikbaar, deze is volgens mij wel erg eenvoudig maar waarschijnlijk wel aan te passen.

 

Als je site niet echt gigantisch complex is en je wilt makkelijk dingen kunnen toevoegen en beheren dan zou je eens kunnen kijken of het iets voor je is.

 

Check http://start.websitebaker.org/en/introduction.html

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het spijt me heel erg maar Taalfouten zijn toch niet de schuld van de webdesigner?! De content wordt toch door je zakenpartner aangeleverd. Daarbij: Bugs zijn er toch om opgelost te worden. Het kan altijd zijn dat er bugs ontstaan als er iets ontwikkeld wordt. Communicatie is hier de "key".

Trouwens bugs ontstaan in software en niet in een design.Haal deze niet door elkaar, anders word je verhaal onlogisch.

Het klopt dat outsourcen geregeld goedkoper kan zijn, maar lang niet altijd de beste oplossing.

 

Hier krijg je geregeld voor duizenden euro's een knullig resultaat ( bugs+ taalfouten).

 

Defineer eens "geregeld". Je haalt 1 voorbeeld aan dat je kent en gaat dan schrijven dat dit geregeld voorkomt. Erg jammer op basis van deze informatie conclusie gaan trekken!

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Een webdesigner inhuren kost hier veel meer dan in het buitenland. Hier krijg je geregeld voor duizenden euro's een knullig resultaat ( bugs+ taalfouten). Dit overkwam mijn zakenpartner. Een buitenlandse designer deed het voor hem daarna voor een fractie van deze prijs en nu werkt het wel goed. En dan zijn ze verbaasd dat er zoveel ICT-werkzaamheden geoutsourced worden.

Er zullen er altijd wel een paar slechte bureaus bij zitten. Maar over het algemeen lijkt me toch dat een webdesigner hier in Nederland gewoon goed werk aflevert. En voor een simpele template hoef je geen duizenden euro's kwijt te zijn. Vaak kost dit enkele honderden euro's (maar niet meer dan 500)...

Link naar reactie
  • 0
Er zullen er altijd wel een paar slechte bureaus bij zitten. Maar over het algemeen lijkt me toch dat een webdesigner hier in Nederland gewoon goed werk aflevert. En voor een simpele template hoef je geen duizenden euro's kwijt te zijn. Vaak kost dit enkele honderden euro's (maar niet meer dan 500)...

 

Precies

 

 

Dat laatste. Monsterlijke produkten die vele maanden te laat werden opgeleverd. Maar wel goedkoop...

 

LOL :D

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Wat jammer, zo'n negatieve indruk van goed Hollandsch ontwerp!

 

Stimuleer je regionale economie is mijn motto. En daarbij is goede communicatie (in theorie) veel gemakkelijker dan offshoring, met dus een veel grotere kans op een tool waar je trots op kunt zijn.

 

Maar alles begint natuurlijk wel bij een goede briefing en een zorgvuldige selectie van de juiste partner. Wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, is op de langere termijn vaak duurder uit. Wat overigens niet wil zeggen dat een professionele partij duur hoeft te zijn...

Link naar reactie
  • 0

Daphne,

 

Een mooi design lukt hier meestal wel, maar bij een webshop liggen de problemen juist vaak bij wat je niet ziet. Er zijn veel Java of PHP programmeurs, die allemaal graag aan de slag willen voor jou. Maar als je niet iemand met veel ervaring inhuurt, loop je een risico op een krakkemikkig geheel. Mijn eigen webshop stelt nog niet veel voor, maar een bevriende webdesigner heeft dit gratis voor mij gedaan. Veel erger is dat sommige figuren duizenden euro's vragen voor iets dat nog niet goed functioneert. Gek dat zij in onze diensteneconomie voor diensten als advies/ consult/ design/ juridische procedures ( ik kan hiervan nog meer voorbeelden opnoemen) zulke extreem hoge bedragen durven te vragen terwijl alle productie wegens de te hoge kosten geoutsourced wordt.

 

Trouwens als je een template laat maken zit je daar aan vast. Dus elke nieuwe aanpassing kost weer geld.

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

Ik vind het werkelijk erg jammer dat je zo teleurgesteld bent in je ervaringen met webbouwers. Er zijn er namelijk zo veel te meer die wél integer zijn en wél een goed product voor een redelijk bedrag leveren. Wees kritisch in je zoektocht, maar ook fair in wat je er financieel voor over hebt. Een goede webbouwer kan je aan de hand van vorig werk echt wel laten zien wat hij kwalitatief in huis heeft.

 

Als je trouwens serieus op zoek bent naar geschikte shopsoftware, dan bereik je op dit forum (en elders ook waarschijnlijk) meer door gewoon helder je vraag te stellen en te laten zien dat je je huiswerk hebt gedaan door zelf al alternatieven te onderzoeken. Misschien bedoel je het niet zo rottig als het overkomt, maar je doet een aantal negatieve uitspraken over een hele beroepsgroep op basis van de slechte ervaringen van iemand die je kent. Zo motiveer je de mensen die er meer van weten niet echt om je te helpen, vrees ik. Benader het eens van de positieve kant... Dan krijg je vast een positievere ervaring met webshopbouwers. Waar je op focust, daar ga je naartoe!

 

Groetjes,

Daphne

Link naar reactie
  • 0
Ik vind het werkelijk erg jammer dat je zo teleurgesteld bent in je ervaringen met webbouwers. Er zijn er namelijk zo veel te meer die wél integer zijn en wél een goed product voor een redelijk bedrag leveren. Wees kritisch in je zoektocht, maar ook fair in wat je er financieel voor over hebt. Een goede webbouwer kan je aan de hand van vorig werk echt wel laten zien wat hij kwalitatief in huis heeft.

 

Buiten het vorige werk en referentie bereik je ontzettend veel met communicatie. Ik denk dat goede communicatie een stabiele basis is om tot goede samenwerking te komen. Zeker om problemen achteraf goed op te lossen. Probleem hierbij dat deze communcatie van twee kanten moet komen!

 

Een mooi design lukt hier meestal wel, maar bij een webshop liggen de problemen juist vaak bij wat je niet ziet. Er zijn veel Java of PHP programmeurs, die allemaal graag aan de slag willen voor jou. Maar als je niet iemand met veel ervaring inhuurt, loop je een risico op een krakkemikkig geheel. Mijn eigen webshop stelt nog niet veel voor, maar een bevriende webdesigner heeft dit gratis voor mij gedaan. Veel erger is dat sommige figuren duizenden euro's vragen voor iets dat nog niet goed functioneert. Gek dat zij in onze diensteneconomie voor diensten als advies/ consult/ design/ juridische procedures ( ik kan hiervan nog meer voorbeelden opnoemen) zulke extreem hoge bedragen durven te vragen terwijl alle productie wegens de te hoge kosten geoutsourced wordt.

 

Ook hier ligt communicatie aan de grondslag. Is het niet naar wens kun je dit toch communiceren en samen tot een goede oplossing komen. Iemand met weinig ervaring zal (bijna) altijd goedkoper zijn als iemand met veel ervaring. Dat is in bijna iedere branche zo. Natuurlijk mag je dan ook niet verwachten dat iemand met weinig ervaring hetzelfde werk afleverd als iemand met veel ervaring. Daar moet jij gewoon zelf een afweging in maken wat je prefereerd, of een gulden middenweg kiezen. Wat me erg ergert is dat jij deze branche over 1 kam scheert. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten gaat gewoon niet. In geen enkele branche.

 

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Beste Daphne,

 

Zelf ben ik niet zo zeer teleurgesteld in het werk van webdesigners maar meer in de aanbieders van Nederlandse webshops. Daar betaal je echt te hoge prijzen. Een vergelijkbare webshop kan je in de VS voor de helft van de prijs krijgen en dan passen ze hem nog aan jouw weblayout aan voor zo'n tweehonderd dollar. Zelfs Ideal kunnen ze erin zetten. Ook zal ik in een andere thread nog een paar sterke staaltjes noemen van prijsopdrijving van andere beroepsgroepen. Ik vind gewoon dat de startende ondernemer niet de dupe moet worden van, in vergelijking tot het buitenland, te hoge tarieven.

Link naar reactie
  • 0

Vergelijk je geen appels met peren? Die 200 doller, is dat niet enkel voor het aanpassen van een open source software? Dat kan je hier in Nederland ook krijgen voor diezelfde prijs.

 

Ik kan me niet voorstellen dat precies dezelfde dienst, door een zelfde soort persoon (ervaring etc.) zoveel duurder is hier in Nederland dan in de VS. De lonen liggen daar niet veel hoger. Wel kan je deze dienst goedkoper krijgen in bijvoorbeeld china o.i.d.

Link naar reactie
  • 0

Die 200 dollar was voor precies hetzelfde produkt. Hier bood iemand dat voor 500 euro aan. Als je dus voordelig gaat shoppen op internet kan je vaak voor minder dan de helft iets aanschaffen. Datzelfde zag ik ook bij paymentserviceproviders (PSP's) Hier moet je vaak een maandelijks bedrag betalen naast een percentage op de inkomsten + een hoop formulieren invullen. In de VS bieden ze no cure no pay PSP's aan, waar je je zo kan aanmelden op internet. Ik deed dat bij 2checkout. Dat is een verademing bij wat ik eerder hier had meegemaakt. Niet alleen financieeel maar ook de correcte hoffelijke bejegening en hun goede en snelle service. Daar krijg je een warm gevoel bij. Ik had het in de vorige posts dus niet zozeer over webdesigners maar meer over de hele zakelijke infrastructuur die hier echt moet verbeteren,want anders haalt straks iedereen alles uit het buitenland.

Link naar reactie
  • 0

Dit is misschien een aparte discussie waard ;) maar misschien is het handig om weer terug on topic te komen...

 

Ben je er al een beetj uit wat je gaat doen? Je hebt dus eigenlijk 3 keuze's:

 

- Volledige open source gebruiken

- Aangepaste open source gebruiken (aanpassen in buitenland of Nederland)

- Op maat gemaakte webapplicatie (ontwikkeling in buitenland of Nederland)

 

Ik denk dat - gezien jouw situatie - je het beste voor de tweede optie kan gaan en de ontwikkeling in Nederland laat uitvoeren. Het kost misschien iets meer dan in een oosterlijk land, maar de communicatie is makkelijker en duidelijk. En wanneer je de juiste partij selecteert denk ik dat je bij een binnenlands product minder kans hebt op communicatiefouten etc. dan wanneer je een partner uit China haalt.

 

Laat een open source aanpassen op jouw website (lay-out en misschien ook een stukje techniek) zodat deze naadloos in je huidige site geplaatst kan worden...

Link naar reactie
  • 0

Wouter,

 

Opensource is wel aardig maar voor de prijs maakt het niet veel uit of je met een goedkope ecommerce sofware als bijv. X-cart of Avactis (allebei $199) gaat werken. Vooral Avactis is geschikt om in een bestaande website in te bouwen. Deels doe ik dat zelf ( ik vind het leuk om met mijn eigen website in Dreamweaver aan de slag te gaan.) en voor de finishing touch zoek ik een webdesigner.

Link naar reactie
  • 0

Die 200 dollar was voor precies hetzelfde produkt. Hier bood iemand dat voor 500 euro aan. Als je dus voordelig gaat shoppen op internet kan je vaak voor minder dan de helft iets aanschaffen.

 

Natuurlijk. Hier in Nederland kun je ook genoeg studenten of hobbyisten vinden die het voor 150 euro voor je willen maken. Echter, of het dan ook goed gebeurt is de vraag, en als je een jaartje later een aanpassing wilt moet je maar hopen dat je ze nog terug kunt vinden.

 

Prijs en kwaliteit lopen niet altijd samen - sommige dure bureau's leveren slecht werk af, en sommige goedkope heel goed werk. Over het algemeen zal het daarentegen wel kloppen, dus staar je niet blind op de uitzonderingen.

Link naar reactie
  • 0

Die webdesigner zoek ik natuurlijk eerst hier, maar het probleem is dat er op internet geen webdesigners of al bestaande webshops in ons land te vinden zijn die werken met Avactis. Als je iemand kent laat mij wel weten. Anders zoek het in de VS. Trouwens wat is er mis met de lage lonen landen? Daar zijn ook veel hardwerkende mensen. Er wordt op dit "politiekcorrecte"forum altijd zoveel mogelijk gestimuleerd producten uit het buitenland te halen maar als je diensten uit het buitenland wil halen( zie mijn andere thread) krijg je de wind van voren

Link naar reactie
  • 0

Geen wind van voren, maar gewoon een eigen kijk erop... ;)

 

Mijn tip aan jouw: je zegt dat je het leuk vindt om zelf aan je website te werken. Koop het Avactis pakket en ga er zelf mee aan de slag. Pas wanneer je er echt niet uitkomt (wat ik me niet kan voorstellen gezien de eenvoud), kun je op zoek gaan naar ondersteuning.

 

Heb je ervaring met HTML/PHP? En weet je of Avactis gebruik maakt van MySql?

Link naar reactie
  • 0

Mijn post over webdesigners keek ik weer in en heb ik daarna verwijderd. Die heb ik overhaast opgeschreven in een slechte bui. Niet om mensen persoonlijk te kwetsen. Ik kan daarvan best begrijpen dat mensen zich hier aan ergeren, dus weg ermee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.