• 0

correctie omzetbelasting

Vandaag mijn omzetbelasting elektronisch ingedient, echter heb ik een zeer domme fout gemaakt. Ik heb volledige bedrag bij voorbelasting ingevuld ipv 19% van dat bedrag. Komt er dus nu op neer dat belastingdienst al mijn aankopen gaat vergoeden. En dat is niet helemaal de bedoeling.

Een correctie op eerder ingediend tijdvak kan blijkbaar niet elktronisch, dus heb ik hier een "suppletie omzetbelasting" formulier in PDF formaat.

Er zijn voor mij aantal onduidelijkheden:

 

Ze vragen om omzetbelastingnummer wat het zelfde moet zijn als het aangiftenummer dat op je ontvangen aangiftebrief staat. Echter op de aangifte brief volgen nog 6 cijfers na de letter B en in pdf heb ik maar 2 letters achter de B aan ruimte.

Ze vragen eronder om een zogenaamde Beconnummer, moet ik daar dan de resterende 4 cijfers invullen?

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi,

 

Geen nood, e.e.a. is makkelijk op te lossen. Dat je het formulier suppletie omzetbelasting al gevonden hebt, is helemaal goed.

 

Het omzetbelastngnummer moet je gewoon aangeven door fiscaal nummer gevolgt door B en dan 2 cijfers. Waarschijnlijk B01.

 

Beconnummer is het registratienummer van je belastingadviseur of accountant, en moet alleen worden ingevuld wanneer zij de suppletie namens jou insturen. Je kunt dit gewoon leeglaten. Als je een adviseurs hebt die je jaarrekening opmaakt, volstaat het om een kopie van de suppletie bij je stukken te bewaren.

 

Mocht je nog vragen hebben, kun je me altijd even mailen!

 

Groeten,

Lianne Desmet

Lianne Desmet * Liqide adviseurs bv

Link naar reactie
  • 0

Het is wel een oud bericht maar ja

Ik heb ook een fout gemaakt en wil nu het ingevulde formelier opsturen.

 

Maar waarheen moet ik dat sturen?

Willekeurige belasting postbus of antwoordnummer?

Of belastingkantoor hier in de buurt?

 

Alvast bedankt!

 

Kan ook gewoon elektronisch hoor

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Hoi John,

Via die link heb ik het formulier idd ook gedownload, ingevuld en uitgeprint.

Electronisch versturen is volgens mij echter toch echt geen optie.

Maar ondertussen zit het al op de ouderwetse post dus het maakt voor deze keer ook niks meer uit :)

 

In ieder geval was het al fijn de eerste twee berichten van dit topic te lezen omdat dat in ieder geval al het goed eformelier benoemde :)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.