• 0

Post verwijderd, censuur?

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je refereert aan je post over een zeker softwarebedrijf, waarover je klachten had ten aanzien van de service, ja, dat bericht is tijdelijk off-line gehaald voor overleg. Je bent daarover ook per PM geïnformeerd.

 

Zolang wij niet in de gelegenheid zijn om hoor en wederhoor toe te passen lijkt het ons geen goed idee om op dit forum leveranciers aan de schandpaal te nagelen, zonder dat zij in de gelegenheid zijn gesteld zich te verweren.

 

Uitzonderingen maken we voor explicite en moedwillige oplichting.

 

Misschien is het een goede gedachte om niet te snel te komen met allerlei beschuldigingen.

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoor en wederhoor is een voorwaarde voor eerlijke journalistiek, maar betekent dat dat het plaatsen van een bericht afhankelijk is van wat de wederhoor oplevert? De leverancier zal natuurlijk ontkennen. Wordt het bericht dan helemaal niet meer geplaatst?

 

Het bericht verwijderen is toch wel een drastische oplossing. Meestal komt de wederhoor vanzelf omdat leveranciers er vaak als de kippen bij zijn om beschuldigingen te nuanceren.

Link naar reactie
  • 0

Kan het zijn dat hier posts worden verwijderd als het de moderator niet bevalt?

 

Slechte zaak.

 

Hoezo slechte zaak? Dit forum heeft z'n regels. Die mogen misschien wat duidelijker (en daar mag je natuurlijk over klagen) Maar als je post niet binnen die regels valt dan wordt die verwijderd.

 

Dat is geen censuur. Censuur is het op grote schaal (lees: het niveau van een overheid) beperken van de uitingsmogelijkheden van een mening/gedachtengoed. En je mag naar hartelust je mening uiten op andere plekken buiten dit forum zonder dat de moderators van HL je daar in belemmeren.

Link naar reactie
  • 0

Kan het zijn dat hier posts worden verwijderd als het de moderator niet bevalt?

 

Ik heb jouw post verwijderd, omdat jouw eerste en enige bijdrage een anonieme klacht is over een leverancier die je met naam en toenaam noemt. Er wordt hier best gediscussieerd over de kwaliteit van diensten, maar doorgaans gaat dat wat opener. Dan wordt er bijvoorbeeld gevraagd naar ervaringen met leveranciers, niet meteen een negatieve conclusie getrokken die dient om de leverancier in een kwaad daglicht te zetten.

 

Mijn voorstel is dat ik jouw leverancier benader met jouw klacht (inclusief de naam van je bedrijf) zodat hij daar op kan reageren. Lijkt je dat een goeie oplossing?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kan het zijn dat hier posts worden verwijderd als het de moderator niet bevalt?

 

Mijn voorstel is dat ik jouw leverancier benader met jouw klacht (inclusief de naam van je bedrijf) zodat hij daar op kan reageren. Lijkt je dat een goeie oplossing?

 

Ik denk dat we Erikerik niet meer terugzien ;)

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

 

We zijn heus niet kinderachtig in het plaatsen van kritiek. Er worden hier spammerts ontmaskerd, hinderlijke advertentieverkopers achtervolgd en ook discussies over leveranciers zijn welkom. Het komt echter ook voor dat bedrijven hier in een kwaad daglicht gesteld worden door concurrenten of gefrustreerde klanten. Elke keer wordt dan door moderators uitgezocht (voor zover mogelijk) waar de klacht vandaan komt en of er wellicht geen verkeerde motieven meespelen. We nodigen genoemde bedrijven soms zelfs uit om te reageren. Uiteraard krijgen we dan boze reacties, verdrietige reacties, dreigingen met rechtszaken en de hele rattaplan. Dat hoort bij een forum, ook al is dat gedoe nou niet bepaald het primaire doel van dit forum.

 

Zoals gezegd: Erikerik heeft nog nooit een bericht op dit forum gezet en nou begint hij met een anonieme klacht (hoewel moderators kunnen zien uit welke hoek die komt) over een leverancier die met naam en toenaam genoemd wordt. HL scoort heel goed in de zoekmachines, met als gevolg dat die leverancier direct in Google geassocieerd wordt met deze klacht. In plaats van een negatieve kop als slechte ervaring met X zou dan een open kop zoals ervaringen met X? ruimte bieden voor verschillende meningen. Nu lijkt het doel bewust beschadiging van de betroffen leverancier. Daar kan ik me overigens wel iets bij voorstellen, van een klant die boos is. Maar dit forum is geen ventiel voor frustraties.

 

Want reken maar dat we vaker zulke berichten krijgen (en doorgaans onzichtbaar maken)... 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.