• 0

Investeringsaftrek en afschrijvingen

Heeft de investeringsaftrek ook invloed op de afschrijvingen?

 

Bijvoorbeeld. Ik koop 2 pc's voor in totaal 2100 euro. Ik heb een investeringsaftrek van 25% van 2100 euro is 525 euro. Moet ik nu afschrijven over 2100 euro of over 2100 - 525 = 1575 euro?

 

Een andere vraag. Kan ik de investeringsaftrek gewoon opgeven met de aangifte IB of moet ik toestemming hebben van de Inspecteur? Ik heb een eenmanszaak.

 

Groet,

 

Johannes

JavaAtWork - file upload solutions

http://www.javaatwork.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De investeringsaftrek heeft geen invloed op de boekwaarde van je bezittingen en dus ook niet op de afschrijving. Het betreft hier een fiscale voorziening. Dus afschrijven over 2100 euro.

 

Je kunt op je aangifte IB de investeringsaftrek invullen. Hiervoor heb je geen voorafgaande toestemming nodig. Uiteraard kan bij een controle wel gekeken worden of je de investeringsaftrek terecht hebt opgevoerd. In dit geval (aanschaf 2 pc's) zal dat geen problemen opleveren mits je beide PC's volledig voor je onderneming gebruikt.

 

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je antwoord. Nog een vraag. Ik zit met een 'probleem'.

 

De twee pc's die ik op het oog heb zijn samen goedkoper dan 2100 euro, stel 1700 euro. Ik koop er nog een printer bij van 400. Mag ik deze dan meerekenen of zijn het gewoon kosten omdat ze onder de investeringsgrens van 450 vallen?

 

Groet,

 

Johannes

JavaAtWork - file upload solutions

http://www.javaatwork.com

Link naar reactie
  • 0

In 1 koop aanschaffen en volledig als investering boeken.

Als dat niet lukt lijkt me ook niet zo'n punt. Formeel is de grens 450 euro maar ik verwacht niet dat de BD een probleem zal maken als je een printer van 400 activeert temeer daar deze onderdeel is van andere investeringen (automatisering).

Succes!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.