• 0

Organon introduceert de nuvaring (nieuw anticonceptiemiddel)

Ik vind (als jongen weliswaar ;D) dit toch een geweldig product. Een anticonceptiemiddel op basis van hormonen die je 1 keer per maand inbrengt. Even afgezien of het nu makkelijker is of niet. Of het voordelen of nadelen heeft.

De hormonen en geneesmiddelen zijn denk ik nagenoeg hetzelfde. Alleen de inamewijze is domweg anders.

En wel zodanig dat het gebruikersgemak waarschijnlijk groter is, de hormonen beter naar de plaats van werking gestuurd worden en daarom de dosis lager is. Anticonceptiepillen kunnen trombose veroorzaken of wisselwerking hebben met bijvoorbeeld antibiotica en andere bijverschijnselen.

 

Door simpelweg de inamewijze te veranderen, heb je een nieuw product.

 

Organon verwacht zelf trouwens wel een klein succesje, maar niet een kip met gouden eieren, omdat de concurrentie ook niet stil zit en omdat het nog maar afwachten is of het aanslaat (zei men op televisie vandaag).

 

Toch denk ik dat ze relatief weinig ontwikkelingskosten hebben gehad, maar ik kan dat mis hebben.

 

meer weten?:

de nuvaring

 

ook op www.organon.nl staat het één en ander.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Als one of the woman viewers on this board :

 

Eerste gedachte: Fantastisch zo'n binnenwaardse piercing

 

Heb direct maar even verder gesurfd dan deze eerste gedachte en ook naar het filmpje gekeken hoe je die navuring moet inbrengen ...

Amased als dit simpel is ... maareh ... hoe haal je dit ding er weer uit, mits deze uit zichzelf al niet verdwaald is.

Want volgens de info heb je een ringvrije week van 7 dagen en moet hij er dus uit ... maareh ... hoe ::) heb een levendige fantasie .... maareh ... no thanx Organon !

 

Een innovatie waar ik dus niet op zit te wachten.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Daar was ik al bang voor. BTW waar blijft ie bij ut ehh... je weet wel, je komt een leuke boy tegen, je vindt een stil plekje ... en waar laat je dat ding dan?

Dat zijn nu net wél 1 van de voordelen van dat "ding" want die zit er dan al in ... schijn 'hij' niets van te merken (net als een natuurspons, maar dan anders). Anniewees 3 weken lang mag hij daar "gebruikt" worden als anti conceptie.

 

En dan nog wat als een man groot <> .... ehhhhh .... laat ik het maar netjes houden hier .... dusseh Organon bedankt !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
schijn 'hij' niets van te merken

 

Poehh, dat is goed goed nieuws! Ik voorzag al gezamenlijke zoekpartijen tussen de dode bladeren, zo van: waar is dat ..... ding nou gebleven! Hij moet weer in!

 

Jammer dat ie niks doet tegen VD.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

schijnt 'hij' niets van te merken

Jammer dat ie niks doet tegen VD.

VD wat is dat?

Virtuele Dosis of Vieze Dingen ..... lama ... zal ik er een :-X (slotje) op gooien ... mmmm nee ... best leuk zo'n discusie ... we kunnen het altijd nog verplaatsen..........

 

We raken vreselijk off topic ... maareh ... ja XQS me hoor ...

 

AOS ... euhhh ...

Ik vind (als jongen weliswaar ;D) dit toch een geweldig product.

Geen gekke dingen zeggen !

 

Want

Even afgezien of het nu makkelijker is of niet. Of het voordelen of nadelen heeft.

Is toch enorm belangrijk met dit soort dingen ? Een product verzinnen waar de markt blehhhhh van doet heeft toch niet zoveel zin.

 

de dosis lager is.

Dat vind ik nu wél positief, maar hoop toch écht dat Organon nog even in het R&D lab blijft hangen voor een wél sublieme innovatie waar de kip het gouden ei in kwijt kan.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Even afgezien of het nu makkelijker is of niet. Of het voordelen of nadelen heeft.

Is toch enorm belangrijk met dit soort dingen ? Een product verzinnen waar de markt blehhhhh van doet heeft toch niet zoveel zin.

 

de dosis lager is.

Dat vind ik nu wél positief, maar hoop toch écht dat Organon nog even in het R&D lab blijft hangen voor een wél sublieme innovatie waar de kip het gouden ei in kwijt kan.

 

 

Ik weet niet exact hoe het traject voor geneesmiddelen normaliter is (van idee naar product), maar de eventuele langzame release van het geneesmiddel door het materiaal en de testen erna, lijkt me iets wat niet perse een enorm groot farmaceutisch bedrijf hoeft te doen.

 

Ik was min of meer verast door het feit dat zo'n algemeen 'geneesmiddel' met toch wel wat bijwerkingen en toch wel wat dingen waar je op moet letten als je oraal ineemt (bijwerkingen hormonen, heb je overgegeven of niet, gebruik je antibiotica of niet, vergeten of toch niet), door zo'n relatief simpele aanpassing kan worden veranderd.

 

Dit is domweg heel wat anders dan een aspirine in poedervorm of in tabletvorm aanbieden.

 

Ik ben er zelf ook behoorlijk van overtuigt dat als dit niet aanslaat dat een eventuele volgende oplossing ook toch in die hoek zal moeten worden gezocht (gericht en langzame afgifte van hormonen).

 

En inderdaad zo'n ding moet je wel inbrengen en dat kan misschien ongemakkelijk zijn en misschien dat veel vrouwen besluiten om toch bij de oude pil te blijven, maar het idee op zich vind ik geweldig.

 

Ik vraag me af of de nuvaring ook goedkoper of duurder is dan de pil. De regering vind/vond dat er toch teveel aan wordt uitgegeven (je hebt een goedkopere en een duurdere variant van de pil, maar vraag me niet naar de details). Dus wellicht gaat dat ook eventueel invloed hebben.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Je bedoelt die 'prik' die het vijf jaar lang volhoudt? Volgens mij kan dat nog steeds en is ook niet zo oud. Alleen dan zit je er vijf jaar aan vast (ondertussen kinderwens?) of men moet het er weer uit kunnen halen.

 

Maar precies weet ik 't niet.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Die ja... het is geen injectie maar een klein staafje dat onderhuids blijft zitten en hormonen uitscheidt. Dat kun je er weer uithalen natuurlijk, neem aan dat dat sowieso gebeurd als hij 'op' is, anders eindigd een patiente op haar 45e met 5 of 6 van die dingen ergens in de arm ;)

 

Overigens kan ik me erover verbazen dat zon product niet ongekend populair wordt - als het voor mannen zou bestaan mogen ze hun gang gaan ;)

 

Dit geeft trouwens ook te denken wat de markt van die nuvaring zou moeten zijn... als je vergeetachtig bent lijkt me de lange termijn oplossing geschikter & als je om een of andere reden dagelijks een pil wilt slikken, wat moet je dan met zon ring?

 

Het zal wel iets zijn dat door mannen niet te begrijpen valt ;)

Link naar reactie
  • 0

Het zal denk ik ook een deel gewwonte zijn. Een pil hoor je via de mond in te nemen, ook al is dat verre van ideaal, maar zo hoort dat.

 

Voor die prik moet je naar de dokter (bleeh, een injectie) en als je eraf wil moet je weer naar de dokter.

 

Zo'n ring laat denk ik net iets meer 'macht' aan de gebruikster over.

 

Ik meende dat Organon er ook een sms/email-sevice eraan vast koppelt, of dat van plan is. Zo kun je er op tijd het ringetje vervangen.

 

Tja, de marketing: dat laat ik lekker aan Organon over. Het zal denk ik, hoe dan ook even duren voordat men er een beetje aan gewend is.

 

Hoe krijg je iemand zover dat zij inziet dat het eigenlijk belachelijk is om zoiets nog via de mond in te nemen, iets uit de oertijd, waardoor je twee keer zoveel hormonen moet slikken en als de lever harder gaat werken heb je een probleem (negen maanden later eventueel ;D).

 

Ik vind die website en alles eromheen wel OK eigenlijk. Ze moeten denk ik ook die dingen aan die bladen als VIVA, margriet enzo sturen, of een journaliste laten uitproberen. In ieder geval kan dan eventuele twijfels over ongemak weggenomen worden. Of het is nu eenmaal ongemakkelijk, en dan moeten ze terug naar de tekentafel.

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Misschien nog een aardige vraag:

Voorziet de Nuvaring eigenlijk in een bepaalde behoefte?

 

Is het werkelijk lastig om elke dag de pil in te nemen? En hoe vaak gebruiken vrouwen nu werkelijk andere geneesmiddelen zoals antibiotica, waardoor de originele pil niet betrouwbaar is? Hoeveel vrouwen hebben nu werkelijk last van de bijwerkingen van de hormonen?

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Heren toch PLEASE coïtus interruptus (leuke woordspeling in dit verhaal) !!!

 

Hier even wat (sexuele) anticonceptie voorlichting en de innovatieve middelen die er al beschikbaar zijn:

  • De 'prik' = de prikpil is geen pil en óók geen staafje, maar een hormooninjectie die de vrouw om de drie maanden moet halen. Dit is een zeer betrouwbare vorm van anticonceptie, mits je wél elke drie maanden een nieuwe prik haalt! Bewijst zijn diensten vooral bij (geestelijk) gehandicapten en chronisch zieken, biedt dan uitkomst omdat de menustratie in vele gevallen helemaal uitblijft. Lijkt interessant (nooit meer ongesteld), maar dat is niet echt gezond natuurlijk !
  • Hormoonstaafje - Het hormoonstaafje wordt in de linker- of rechterbovenarm net onder de huid ingebracht en heeft een effectieve werkingsduur van drie jaar. Wél maandelijkse cyclus.
  • Hormoonspiraal - iets wat 5 jaar blijft zitten (wie zei dat ook al weer?), is dus niet hetzelfde als de prik en het staafje. Het hormoonspiraal, geeft dagelijks een kleine hoeveelheid hormoon af in de baarmoederholte. Eenmaal in de baarmoeder ingebracht is de anticonceptie gegarandeerd voor een periode van vijf jaar. Wél maandelijkse cyclus.
  • Pilpleister - lijkt mij ideaal ... helaas alleen nog in de States te koop

En dan heb je ook nog de "tijdelijke" (for the joy being) preparaten:

  • Vrouwencondoom
  • Presarium
  • Silliconenkapje (Femcap)

 

Dusseh AOS ... op jouw vraag of vrouwen op een nieuwe innovatie zitten te wachten? Dan is mijn antwoord JA als het beter en efficiënter kan altijd welkom, maar kom dan niet met een navuring.

Want zoals je hierboven ziet en het ongemak van verwijderen voorziet de navuring wat mij betreft niet in een bepaalde behoefte!

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Mooi overzicht!! (op plusjesjacht ? ;D)

 

Mmmm, die ring is niet zo inventief als ik dacht. Het hormoon spiraaltje en staafje zijn misschien geen dingen die je zelf kunt doen. Maar als je tussentijds een kinderwens krijgt dan neem je ook wel de moeite om die dingen weer weg te laten halen.

 

Maar er komt misschien nog wel meer, aangezien van een aantal patenten op de pil, de houdbaarheidsdatum in zicht zijn (Zei iemand van Organon op TV).

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0
VD wat is dat?

Virtuele Dosis of Vieze Dingen ..... lama ... zal ik er een (slotje) op gooien ... mmmm nee ... best leuk zo'n discusie ... we kunnen het altijd nog verplaatsen..........

 

VD, Venerial Desease, druiper, slim of sief. Ook wel sexueel overdraagbare aandoeningen.

 

Ben je nog niet af van die kaplaars om je blokfluit.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.