• 0

deurverkoop beveiligingssystemen

Beste higherlevels,

 

Ik heb een bedrijf dat particuliere beveiligingssystemen verkoopt. Momenteel ga ik steden en dorpen huis aan huis af en stel daarbij enkele vragen waarop we later via telefoon op in spelen en afspraken maken.

De laatste tijd gaat de verkoop flink wat minder ondanks dat het aantal inbraken sterk toeneemt. Mijn bedrijf is toe aan een innovatief idee dat kosten beduidend lager gaat houden.

 

Ik heb gemiddeld genomen bij 1 op de 500 adressen een systeem verkocht. Ik wil bij de mensen die een systeem hebben gekocht een tevredenheidsonderzoek uitvoeren. Daarbij wil ik deze mensen vragen om een informatieavond in hun huis te organiseren voor buurtbewoners. De aansluitende adressen wil ik via een uitnodiging uitnodigen tot een informatieavond in het huis waar de installatie hangt. Tijdens deze avond wil ik geheel vrijblijvend informatie geven over veiligheid en ons veiligheidssysteem. Dat dus al hangt en functioneert in het huis zelf. Hiermee kan ik direct goodwill creeeren.

 

 

De mensen van het huis ontvangen 75 euro en voor elk uiteindelijk verkocht systeem aan bezoekers van de avond krijgen ze 50 euro per verkocht systeem. Uiteraard hoeven de mensen dezelfde avond niet te beslissen of ze een systeem kopen.

Voorheen ging ik iedereen persoonlijk af. soort tupperware dus voor beveiligingsbedrijven. Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie tips of enige voorbeelden van bedrijven die soortgelijke tactieken beoefenen?

 

[titel verduidelijkt - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je idee gaat er dus over dat tevreden gebruikers het gaan doorvertellen en jij wilt dat aanmoedigen. Misschien zou je in je tevredenheidsonderzoek de vraag op kunnen nemen of de tevreden afnemers dit systeem (actief) bij anderen zouden aanbevelen en zo ja, hoe ze dat zouden (kunnen / willen) doen. Laat het middel (de 'tupperware') en het lokkertje (de beloning) nog even open.

 

Misschien heeft een tevreden klant wel het unieke idee!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Kan je het niet allereerst alvast wat simpeler aanpakken door gewoon bij elke blije klant een stapeltje folders in de gang neer te leggen? Een deel zal dit echt niet erg vinden als je het netjes vraagt en je goed werk hebt geleverd.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Jouw manier van verkopen telefonisch en deur aan deur wordt in de media sterk afgeraden. Programma's als radar, etc. besteden veel aandacht aan deze verkoop methode en raden consumenten deze vorm van aankopen doen erg af.

 

Als klanten tevreden zijn over jouw product prijzen ze jouw als het goed is vanzelf aan bij hun vrienden, buurtgenoten en familie!

Daarom zie ik persoonlijk dus weinig in jouw idee.

 

Mijn ervaring is dat kleine advertenties in de lokale krant met een vermelding naar een eigen website goed werkt.

 

Als je even rond kijkt op dit forum zul je nog heel veel manieren van verkopen tegen komen incl. ervaringen van gebruikers.

 

Succes met verkopen :)

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou een call-center inschakelen waar ze een paar dames aan de telefoon zetten die de afspraken voor je maken.

Voordeel is dat je je tijd alleen nog besteed aan nuttige afspraken waar direct wat uit kan komen zonder dat je hele woonwijken afstruint.

Daarnaast zijn het profi's die bellen en komt e.e.a. goed over bij degene die gebeld wordt.

 

Met zo'n belburo kun je afspraken maken welke doelgroep ze moeten benaderen.

 

Maakt niet uit met wat ze bij mij aan de deur komen; bij voorbaat heb ik al geen interesse en dat zal voor menig ander persoon gelden.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ben jij die collega van Greg? 8)

 

Samen met een vriend heb ik een beveiligingsbedrijf die op geheel eigen wijze alarmsystemen aan de man brengt, oftewel het creëren van angstige momenten ‘live’ bij mensen thuis, waarmee wij onze klanten aanzetten tot het aanschaffen van onze producten. Deze kille manier van zaken doen heeft ons tot nu toe erg goed overeind gehouden, echter zijn wij op zoek naar andere manieren om onze producten te verkopen.

 

Daar staan al wat suggesties. Inmiddels beschikken we over een landelijke misdaadkaart waarme per postcode te zien is welke buurten inbraakgevoelig zijn. Je zou in buurten kunnen folderen als daar net een inbraak heeft plaatsgevonden. Verder leent het onderwerp Roemeense/Bulgaarse bendes zich wel voor commerciële bangmakerij.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.