• 0

Ondernemers in Duitsland

Beste HLers,

 

Momenteel loop ik rond met het idee om een dienst aan te bieden aan ondernemers in Duitsland. Voor mijn vraag is het niet relevant om teveel uit te weiden over de details achter mijn concept, doch zal ik een tipje van de sluier oplichten. De bedoeling is om middels mijn dienst het handelsverkeer tussen Nederland en Duitsland te bevorderen.

 

Vanzelfsprekend is het van groot belang om mijn uiteindelijke concept bekend te maken onder zoveel mogelijk Duitse ondernemers.

Zulks zou met een enorm marketingbudget natuurlijk niet zo heel moeilijk zijn, ware het niet dat ik slechts zeer beperkte financiele middelen tot mijn beschikking heb.

 

Thans ben ik mij aan het verdiepen in het fenomeen 'guerilla marketing'. Wellicht dat deze vorm van marketing mij al enigszins op weg zou kunnen helpen.

 

Mijn concrete vraag is of er HLers zijn die ervaring hebben met marketing in Duitsland (liefst m.b.t. Duitse ondernemers). Duitsland is een enorm land, dus marketing middels internet en/of tijdschriften voor Duitse ondernemers lijkt mij - gezien hun bereik - erg aantrekkelijk. Vooralsnog heb ik echter geen zicht op welk(e) blad/website bij Duitse ondernemers populair is. Tips over succesvolle marketing met een beperkt budget zijn dan ook meer dan welkom.

 

Bij voorbaat dank,

 

Roy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Google maar op 'guerilla marketing', dan krijg je via de Duitse google zelfs meer hits als op de Nederlandse... maar ja, de markt is ok 'wat' groter ;D Dus natuurlijk leeft het ook in Duitsland.

 

Misschien dat je contact kunt opnemen me de Nederlands/Duitse handelskamer of businessclub, kun je e.e.a. polsen.

 

Is jouw concept voor ELKE Duitse onderneming interessant? Of is het brancheafhankelijk?

Je weet zelf waarschijnlijk ook dat de Duitse (zaken)cultuur verschilt van de Nederlandse.

 

Succes.

(van een Duitse onderneemster (in spe) in Nederland die nu zaken gaat doen in Duitsland ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Google maar op 'guerilla marketing', dan krijg je via de Duitse google zelfs meer hits als op de Nederlandse... maar ja, de markt is ok 'wat' groter ;D Dus natuurlijk leeft het ook in Duitsland.

 

Misschien dat je contact kunt opnemen me de Nederlands/Duitse handelskamer of businessclub, kun je e.e.a. polsen.

 

Is jouw concept voor ELKE Duitse onderneming interessant? Of is het brancheafhankelijk?

Je weet zelf waarschijnlijk ook dat de Duitse (zaken)cultuur verschilt van de Nederlandse.

 

Succes.

(van een Duitse onderneemster (in spe) in Nederland die nu zaken gaat doen in Duitsland ;D

 

 

Bedankt voor deze bijdrage en de tip.

 

Ik had zelf ook reeds zitten 'googlen' en zag dat guerilla marketing in duitsland bepaald geen onbekend fenomeen is.

 

Vooralsnog ben ik niet van plan om mijn dienst voor specifieke branches aan te bieden, doch zal hij voor elke branche interessant zijn.

 

Zoals je zelf al terecht opmerkt is de Duitse (zaken)cultuur op enkele punten anders dan de Nederlandse. Daar ik echter zelf woonachtig ben in Duitsland heb ik al behoorlijk wat van deze cultuur kunnen 'proeven'.

 

Heeft iemand enig idee welk Duits zakenblad of of welke Duitse website populair is onder Duitse ondernemers? Bestaat er misschien zoiets als een Duitse HL?

Link naar reactie
  • 0

[ Bestaat er misschien zoiets als een Duitse HL?

 

Daar ben ik ook op zoek naar, dus laat maar weten als je het vind ;D Ik merk nu dat ik al veel te lang in Nederland woon en het '' Duitse internet' dus wat anders in elkaar zit :(

 

Misschien contact opnemen met een regionale Duitse handelskamer?

Ik weet dat ze in Dtl. ook wat 'business' tijdschriften hebben - als jij in Duitsland woont: ff naar tijdschriften winkel gaan. Daar vind je zeker zat (contact)adressen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik ben ondernemer in NL en woon al enige jaren in Duitsland, het ondernemen hier in D gaat anders als in NL, alles is hier anders.

Ik ben mijzelf rustig aan het orienteren om in de toekomst ook in Duitsland aan de slag te gaan.

Ik woon tussen de Duitsers en de Duitsers kunnen prive de Hollandse openheid waarderen alleen zakelijk gaat het hier allemaal wat stijver en formeler.

 

Groet Robin

CAKDAVGP.jpg.1dbc2ae845fb02cd844bec31fa335016.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.