• 0

Bonus voor thuiswerkers?

VNO wil een bonus voor thuiswerkers. Opmerkelijk si dat ze het hebben over een fiscaal vorodeel over het slaris. In mijn ogen staat het haaks op de (al een tijdje geleden) aangescherpte belastingregels voor thuiswerkende ondernemers. Als de overheid A zegt (belastingvoordeel voor thuiswerkers in loondienst) dan moet ze ook B zeggen en dezelfde criteria hanteren voor thuiswerkende ondernemers.

 

 

Opmerkelijk is dat de werkgeversorganisatie VNO wordt omschreven als 'ondernemersorganisatie' (zo ook op hun site) dus ik verodnerstel dat zij hier ook op aan zullend ringen. Of zouden zelfstandigen en zzp-ers in eens geen ondernemers meer zijn.

 

VNO wil bonus voor thuiswerkers

Werknemers die veel vanuit huis werken en dus weinig in de file staan, zouden een bonus moeten krijgen. Dat schrijft werkgeversvereniging VNO-NCW in een brief aan staatssecretaris De Jager van Financiën.

 

De ondernemersorganisatie stelt voor om telewerkers belastingvoordeel te geven "Over een deel van het salaris wordt dan minder belasting geheven, zodat het financieel loont om een aantal dagen per week thuis te werken," legt een woordvoerder uit. VNO-NCW wil ook de regelingen rond de thuiswerkplek verruimd worden.

 

Bedenkingen

 

VVD-Kamerlid Paul de Krom spreekt van een sympathiek idee, maar hij heeft tegelijkertijd zijn bedenkingen. De Krom wil vooral weten wat de kosten zijn en wat het gaat opleveren.

 

http://www.vno-ncw.nl/index.html

bericht op bnr mod edit: verwijzing niet langer actief

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gisteren lag ik op de bank en las Ondernemen! het blad van MKB Nederland. Daar sprak de directeur Noud van Rooij: ..kansen om groter en sterker te worden door het snel groeiende leger ZZPers voor MKB Nederland te winnen...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat men beter van -werkgeversorganisatie- kan spreken, wat sinds de fusie ook gewoon in de naam vno-ncW zit. Maarja, vrijwel alle werkgevers zijn ondernemers, maar niet alle ondernemers zijn werkgevers, dus het is een beetje halfjes.

 

Het lijkt me sterk dat vno-ncw ook maar iets zal willen doen voor zzp'ers en dergelijke, hun doelgroep is het tenslotte niet (meer). Overigens verwacht ik van MKB ook niet zoveel, niet bij gebrek aan goede intenties, maar meer door hun focus die niet bepaalt op de zzp'er ligt (al zijn er zat gezamelijke belangen).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.