• 0

relatiegeschenken (sinterklaas/kerst)

Beste Higherlevels!!

 

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nogal vroeg ben, maar vorig jaar was het zo'n ramp dat ik besloten heb om er nu VROEG aan te beginnen.

 

Voor het plannen van een aantal marketing activiteiten en de budgetten ervan wil ik in september al het volgende besloten hebben:

 

Gaan we met sinterklaas en/of met kerst relatiegeschenken geven (voor de ene gelegenheid een geschenk en de ander iets van chocolade)

 

En wat voor relatiegeschenk wordt het?

 

Ik hoop dat we hierover kunnen brainstormen, wellicht komt het voor meer personen goed van pas en misschien zijn er ondernemers hier actief die iets orgineels kunnen aanbieden.

 

Vorig jaar heb ik met Kerst voor 55 relaties een "wijnkist" + wijn + atributen, met bedrukking.. dit was uiteidelijk bijna 20euro exl.

en iets van 100 kerstkaarten voor "mindere" contacten (ivm financieele redenen moet die scheiding nou eenmaal gemaakt worden). Uiteindelijk was het meer een nieujaarsgeschenk (levertijd, bedrukking etc..)

 

Wat zou er voor ongv 10euro excl bedacht kunnen worden en/of wat hebben jullie eerder gedaan (of wat zijn jullie van plan?).

 

Groetjes!

 

Moi

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aangezien vooral bij grotere bedrijven het hogere kader er vaak vandoor gaat met alle relatiegeschenken, hebben we 2 jaar geleden een bingoset gegeven met de spelregels voor 'relatiegeschenkenbingo', bijvoorbeeld tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst.

 

Het werkt als normaal bingo, echter de prijzen bestaan uit de vergaarde kerstgeschenken van het verlopen jaar.

 

Wel vantevoren even goed inschatten hoe je contactpersoon erop kan reageren, aangezien er altijd mensen zijn die dit soort alternatieve dingen niet op prijs stellen, en liever hun eigen kofferbak volladen met kado's, ipv deze te verdelen onder de personeelsleden ;)

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Wat dacht je van een verwenpakket dat meer gericht is op de zomer? Wijn genoeg in de winter!

 

Luchtbed met opdruk van bedrijf, bodylotion-achtig dingetje, en een pokerset?

 

Luchtbed circa €2,85: bijvoorbeeld via > http://pnr-gifts.nl/store/viewItem.asp?idproduct=614&ses=gLo83TJMhFV406DGi881o335k

Bodylotion circa €4,-: weet niet zo direct een adres

Pokerset circa €4,-: weet niet zo direct een adres

--

€10,85 excl.

 

Die bodylotion en pokerset prijzen zijn even gegokt maar bij grotere oplages moet dit mogelijk zijn als ze in de winkel voor een euro duurder per stuk te krijgen zijn.

Link naar reactie
  • 0

De keuze voor een relatiegeschenk kan afhangen van een aantal gedachtes:

-wat voor producten levert je bedrijf,

-valt er in het verlengstuk hiervan een origineel cadeau te geven,

-wat heb je in het verleden gedaan en hoe is dit ontvangen,

-wil je een cadeau geven wat lang meegaat of zich snel laat opeten/drinken,

-wil je een fysiek cadeau geven of bv een aantal klanten met partner uitnodigen voor een kerstcircus.

 

Hou in je budget rekening voor het bedrukken/graveren van materialen, een kostenpost die vaak 1/3 van je budget inbeslag neemt.

 

Succes met de voortgang.

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het wel eens met Mhennink waarom clichématig met kerst? Een grote brillengigant stuurt bijvoorbeeld een kaartje op je verjaardag (vond ik stiekem best leuk). Of misschien leuk om iets te doen in de zomer? Je stuurt toch ook naar familie een vakantiekaartje?

Link naar reactie
  • 0

Ben zelf op zoek geweest naar Sint give aways. In plaats van een standaard letter kwam ik op www.snoep-expres.nl hele leuke dingen tegen, en ook nog eens heel mooi verpakt. Bijv. een lettermok (echt heeeel mooi), want iedereen drinkt toch koffie of thee, verpakt in een prachtige luxe doos en gevuld met chocola en strooigoed. Echt heel origineel en ook nog tegen hele redelijke prijzen. Bovendien is de eigenaar heel aardig en gemotiveerd om met je mee te denken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.