Risking it all

Aanbevolen berichten

Vanavond bij de RVU op nederland 2.

 

Wie niet waagt, die niet wint

maandag 16 juli

19.55 - 20.25 Nederland 2

(Risking it all) Engelse (GB) informatieve serie waarin vijf ondernemers tijdens het eerste jaar van hun eigen bedrijf worden gevolgd. Afl.: De Harveys gaan in de mode (1/2). De 40-jarige zakenman Mark Harvey zegt zijn baan op om met zijn vrouw Maria een kledingwinkel te openen. Hoewel ze weinig van mode weten, denken ze een succesvolle zaak te kunnen opzetten. Maar dat valt tegen: al hun geld verdwijnt in de winkel en omdat Marks voorzichtige aanpak botst met de risicovolle plannen van Maria komt hun relatie onder druk te staan. De vraag is: weten ze de zaak op de rails te krijgen en hun leven in balans te krijgen? Regie: Livia Russell. Herhaling van 25-4-2006.

 

[edit] Meer info bij de rvu: http://www.rvu.nl/rvu.php?i=1&l=0&n=1601 [/edit]

 

 

 

Link naar reactie

Ik heb het voorstukje gisteravond gezien, maar het deed me wel eel erg denken aan dat programma over die mensen die in Spanje opnieuw gingen beginnen. Geen idee waar ze mee bezig zijn, volledig onvoorbereid, allebei compleet eigenwijs - een standaardrecept voor drama, en niet echt een voorbeeld van hoe je een bedrijf opzet of op zou kunnen zetten.

 

Eigenlijk meer aapjes kijken met een andere invalshoek.

Link naar reactie

Ik heb het voorstukje gisteravond gezien, maar het deed me wel eel erg denken aan dat programma over die mensen die in Spanje opnieuw gingen beginnen. Geen idee waar ze mee bezig zijn, volledig onvoorbereid, allebei compleet eigenwijs - een standaardrecept voor drama, en niet echt een voorbeeld van hoe je een bedrijf opzet of op zou kunnen zetten.

 

Eigenlijk meer aapjes kijken met een andere invalshoek.

Ben ik het met je eens. Ik verwacht dat het programma meer als 'entertainment' bedoeld is met veel drama en problemen (à la een soap), dan dat er serieus aandacht wordt besteed aan het 'ondernemersschap' of andere interessante onderwerpen.

 

Het doet me denken aan een programma van een aantal jaren terug. Ik geloof iets met 'topondernemer' o.i.d. Daarin werd een ondernemer gekozen in de laatste aflevering tot ondernemer van het jaar o.i.d. Elke aflevering werd er dan ingegaan op één onderneming/ondernemer. Dan kwamen de sponsers (o.a. een energieleverancier) van het programma het bedrijf beoordelen. Na 14 keer de naam van het bedrijf gezegd te hebben ging de vertegenwoordiger kijken of er wel spaarlampen gebruikt werden ofzo... niet echt de belangrijkste factor als het om een dergelijke verkiezing gaat... erg oppervlakkig en werd nooit inhoudelijk ingegaan op (in mijn ogen) belangrijkere factoren...

 

Link naar reactie

Risking it all... hoezo negatieve teneur... Het programma had ook: 'Following your dream' kunnen heten.. het belangrijkste risico van dit programma is dat het anderen misschien gaat afhouden van het najagen van hun eigen dromen....

Inderdaad niet echt een motiverende naam. Waarschijnlijk zullen ook alleen de negatieve kanten en de problemen aangegrepen worden...

Link naar reactie

Heeft iemand het nog gezien? Zo ja, waren onze vooroordelen terecht of bleek het niet waar te zijn?

 

Ik had het opgenomen en later gekeken.

En ja kort samengevat, het was but (mijn mening) de vooroordelen waren in mijn ogen gegrond.

En dan nog bij de RVU, oud materiaal bedrijfjes bestaan niet meer, website's teminste enz.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Heeft iemand het nog gezien? Zo ja, waren onze vooroordelen terecht of bleek het niet waar te zijn?

 

Ik had het opgenomen en later gekeken.

En ja kort samengevat, het was but (mijn mening) de vooroordelen waren in mijn ogen gegrond.

En dan nog bij de RVU, oud materiaal bedrijfjes bestaan niet meer, website's teminste enz.

 

 

 

 

 

 

Aahjah, ok. Maar goed dat ik er gisteren niet thuis voor gebleven ben ;)

Link naar reactie

Ik verbaas mij er ook vaak over hoe nieuwe winkels zich ergens vestigen waarbij ieder gezond denkend mens meteen doorheeft dat 't geen jaar gaat duren.

En ja hoor, na driekwart jaar is de winkel weer dicht en na een jaar zit er weer een nieuwe startup in, met weer een vaag aanbod van produkten...

 

Ik vraag mij dan werkelijk af waar die mensen het van doen, want een bank kan daar toch gewoon niet intrappen om dat te financieren ???

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Ik verbaas mij er ook vaak over hoe nieuwe winkels zich ergens vestigen waarbij ieder gezond denkend mens meteen doorheeft dat 't geen jaar gaat duren.

En ja hoor, na driekwart jaar is de winkel weer dicht en na een jaar zit er weer een nieuwe startup in, met weer een vaag aanbod van produkten...

 

Ik vraag mij dan werkelijk af waar die mensen het van doen, want een bank kan daar toch gewoon niet intrappen om dat te financieren ???

 

Die 10 - 20k is volgens mij niet zo moeilijk op te brengen voor een gemiddelde werknemer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.