• 0

Met auto van de stichting naar het buitenland

Ik heb een auto van de stichting en moet daarmee naar het buitenland. De verzekering is op naam van de stichting. Op de groene kaart staat mijn naam trouwens ook.

 

Weet iemand mischien of ik nog extra formulieren moet aanvragen? Kunnen bepaalde landen op de grens dingen vragen die ik niet heb? Is een groene verzekeringskaart voldoende of moet ik een speciale Engelstalige document hebben waar er duidelijk wordt verteld dat ik de auto mag gebruiken van de stichting?

 

Ik ben bang dat ik anders weer terug gestuurd wordt op de grens.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de verzekering is het belangrijk dat in het land waar je heen gaat deze is gedekt (zie groene kaart).

Daarnaast is nog belangrijk dat je een zogenaamde machtiging hebt. De auto is namelijk niet jouw eigendom (kenteken). Om problemen te voorkomen raad ik je aan om een machtiging op te stellen hiervoor (bij leaseauto's krijg je deze vaak standaard).

Link naar reactie
  • 0

Voor de verzekering is het belangrijk dat in het land waar je heen gaat deze is gedekt (zie groene kaart).

Daarnaast is nog belangrijk dat je een zogenaamde machtiging hebt. De auto is namelijk niet jouw eigendom (kenteken). Om problemen te voorkomen raad ik je aan om een machtiging op te stellen hiervoor (bij leaseauto's krijg je deze vaak standaard).

 

Wat bedoel je met machtiging precies?

Gewoon een A4'tje uitdraaien in het Engels?

Of kan ik ergens standaard formulieren krijgen?

 

Ik ben trouwens het enige bestuurslid van de stichting.

Link naar reactie
  • 0

Bij mijn leasemaatschappij kreeg ik een document dat er ongeveer zo uitzag:

 

"Hierbij machtigt Lage Landen Translease het gebruik van personenauto met kenteken 97-SX-ZK door Dhr. P. Effting"

(en dan ook in het Engels)

 

Kan de originele brief niet 1-2-3 vinden helaas, maar iets in die strekking...

Link naar reactie
  • 0

Bij mijn leasemaatschappij kreeg ik een document dat er ongeveer zo uitzag:

 

"Hierbij machtigt Lage Landen Translease het gebruik van personenauto met kenteken 97-SX-ZK door Dhr. P. Effting"

(en dan ook in het Engels)

 

Kan de originele brief niet 1-2-3 vinden helaas, maar iets in die strekking...

 

 

Bedankt voor de info.

 

Ik ben ook bij ANWB geweest en hun formulier is gebaseerd op persoon tot persoon. Niet van bedrijf tot persoon.

 

Ik heb overal contact opgenomen maar iedereen geeft een ander antwoord. Ik weet het ook niet meer.

 

Wat moet ik nu in hemelsnaam doen om met de auto van de stichting naar het buitenland te gaan?

 

Is een eigen gemaakte machtiging in Nederlands en Engels voldoende? Of moet ik dit ook nog bij de notaris laten bevestigen? Ik moet door de volgende landen: Slovenie, Kroatie, Servie en Bulgarije.

 

Help :-[

Link naar reactie
  • 0

Bulgarije is denk ik het enige land waar je mogelijk een klein oponthoud hebt bij de grens denk ik. Ben ook wel in die andere landen geweest maar had nooit controles bij de grens.

 

Een jaar of 5 geleden had ik een akefietje toen ik bij de grens van Roemenie stond met de auto.

Die wagen stond op naam van de BV en de eigenaar van de BV zat achter het stuur. Toch snapten de heren dat niet. Ze wilden per se een brief van de BV waarin staat wie er gerechtigd is/zijn om met de auto te mogen reizen. We hebben daar toen een minuut of tien-twintig aan de kant gestaan en na wat spelletjes van ikke nie weten ikke niet begrijpen konden we gewoon doorrijden.

 

Als je het netjes wilt doen.

Zorg dat je een Engels afschrift hebt van de KvK inschrijving van de stichting.

En een brief van de stichting waarin staat dat jij gerechtigd bent om in die auto te rijden, liefst in het engels en als je het helemaal af wilt maken met een mooi stempel erop. Stempels zijn ze nog altijd gek op. Dat je de brief zelf ondertekend vind niemand vreemd. :)

 

Mochten ze echt moeilijk doen, opper dan voorzichtig de optie dat ze de auto bijschrijven in je paspoort, dan kom je het land niet uit zonder auto.

Ik schrijf voorzichtig omdat je nooit slimmer moet willen overkomen dan de douaniers, mensen hebben er nu eenmaal een hekel aan als je ze gaat vertellen hoe ze hun werk moeten doen.

 

Verder moet je het niet moeilijker maken dan het is, je doet niks verkeerd en je hebt ook niks te verbergen.

Als ze je al laten stoppen dan duurt dit nooit lang, zie het maar als een laatste stukje avontuur, altijd leuk voor een leuk gesprek op een verjaardagsfeest of een andere gelegenheid.

Kans is echter groot dat je nergens problemen hebt.

Ik heb wel vaker met mensen aan de grens gestaan zonder paspoort, met bestuurders zonder rijbewijs of een incompleet kentekenbewijs. Altijd werd het opgelost, en speel het spel dat het allemaal zo moeilijk is gewoon een beetje mee.

Link naar reactie
  • 0

Bulgarije is denk ik het enige land waar je mogelijk een klein oponthoud hebt bij de grens denk ik. Ben ook wel in die andere landen geweest maar had nooit controles bij de grens.

 

Een jaar of 5 geleden had ik een akefietje toen ik bij de grens van Roemenie stond met de auto.

Die wagen stond op naam van de BV en de eigenaar van de BV zat achter het stuur. Toch snapten de heren dat niet. Ze wilden per se een brief van de BV waarin staat wie er gerechtigd is/zijn om met de auto te mogen reizen. We hebben daar toen een minuut of tien-twintig aan de kant gestaan en na wat spelletjes van ikke nie weten ikke niet begrijpen konden we gewoon doorrijden.

 

Als je het netjes wilt doen.

Zorg dat je een Engels afschrift hebt van de KvK inschrijving van de stichting.

En een brief van de stichting waarin staat dat jij gerechtigd bent om in die auto te rijden, liefst in het engels en als je het helemaal af wilt maken met een mooi stempel erop. Stempels zijn ze nog altijd gek op. Dat je de brief zelf ondertekend vind niemand vreemd. :)

 

Mochten ze echt moeilijk doen, opper dan voorzichtig de optie dat ze de auto bijschrijven in je paspoort, dan kom je het land niet uit zonder auto.

Ik schrijf voorzichtig omdat je nooit slimmer moet willen overkomen dan de douaniers, mensen hebben er nu eenmaal een hekel aan als je ze gaat vertellen hoe ze hun werk moeten doen.

 

Verder moet je het niet moeilijker maken dan het is, je doet niks verkeerd en je hebt ook niks te verbergen.

Als ze je al laten stoppen dan duurt dit nooit lang, zie het maar als een laatste stukje avontuur, altijd leuk voor een leuk gesprek op een verjaardagsfeest of een andere gelegenheid.

Kans is echter groot dat je nergens problemen hebt.

Ik heb wel vaker met mensen aan de grens gestaan zonder paspoort, met bestuurders zonder rijbewijs of een incompleet kentekenbewijs. Altijd werd het opgelost, en speel het spel dat het allemaal zo moeilijk is gewoon een beetje mee.

 

Bedankt voor de info :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.