• 0

Benadering van klanten

Op een zeker moment is het punt gekomen dat je met het product naar buiten gaat treden. Veel ondernemers denken dat de klanten vanzelf komen, niets is minder waar... in de meeste gevallen zal je zelf de klant moeten opzoeken!

 

Er zijn verschillende manieren, versturen van een mailing, persoonlijke contacten uit het verleden, bellen met de juiste afdeling, enz.

 

Hoe zijn de ervaringen als je telefonisch een afspraak probeert te regelen? Is het succes hoger als dit vooraf gaat door aan mailing en deze na te bellen?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Verkopen is een vak. Een vak dat je moet leren door het veel te doen en vaak op je giegeltje te gaan. Het moeilijkste van verkopen is om steds maar door te gaan als het niet wil lukken. Niemand wordt "geboren" als verkoper. De beste aanpak is ook vrij persoonlijk. Bovendien is de beste aanpak afhankelijk van het soort product en de markt waarin je je begeeft.

 

Verkopen leer je het beste van andere verkopers. Zij kunnen je laten zien hoe je met 20x NEE moet omgaan en hoe je enkele van die nee's ombuigd in 3x een misschien en een 1x een ja.

 

Wil je "leren verkopen" koop dan een boek of volg een cursus. Het is echt de moeite waard om je in het vak te verdiepen. Vraag maar aan Aleph.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit mij volledig aan bij Nils, totaal afhankelijk wat voor product op wat voor 'n markt(segment)..

 

veel gehoord over goede ervaringen met callcenters, is redelijk duur, maar je krijgt wel bruikbare afspraken!!

 

Er zijn boeken en cursussen in overvloed, vond zelf de video met John Cleece er goed (en vol humor!)

 

Probeer anders een standaard script van internet te plukken, deze werken blijkbaar erg goed!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben niet onbekend met verkopen, dat moet geen probleem zijn. Ben ik tijdens mijn opleiding ook genoeg mee doodgegooid.

 

Waar ik nu gewoon mee zit is de manier van aanspreken. Ik heb een hele goede training voor bedrijven ontwikkeld, maar hoe krijg ik de beste kans om het de beslissende persoon te vertellen?

 

Een brief sturen met uitleg en dan nabellen?

Gelijk in de telefoon klimmen en mondeling toelichten (+ het gevaar dat je ongelegen belt)

Adverteren?

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk alle drie. Je moet eerst op zoek naar "Intelligence". Als een dedectieve op zoek naar de DMU, de beinvloeders, de problemen die jouw dienst oplost, concurrenten die binnen zitten. Die informatie krijg je alleen via de telefoon en persoonlijk bezoek.

 

Voor je belt, kan je een soort aankondiging versturen. Maar ja, aan wie stuur je die? Toch eerst even bellen?

 

Wat je in ieder geval niet moet doen is te veel info sturen of geven, voordat je weet wie je voor je hebt en waar die persoon naar op zoek is.

 

Zelf bel ik meestal. Niet met een boodschap, maar met wat eenvoudige vragen. Meestal weet ik wie ik bel. Vaak ben ik doorverwezen. Als ik een "instantie" moet bellen, die moeilijk berijkbaar is, stuur ik een briefje of een mailtje, maar dat levert nauwelijks wat op. Je briefje heeft meer effect als de ontvanger weet dat die eraan komt en er misschien wel naar uitziet.

 

Zoals gewoonlijk is er weer geen "beste" methode. Als je er maar over hebt nagedacht! ;D

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Persoon, als ik het zou moeten zeggen, zou ik denken dat bellen hier een goede optie is. Maar bellen moet je inderdaad alleen doen als je weet WIE je belt en wie je hebben wilt. Onderzoek dus (zoals Nils al zei).

 

Niet helemaal on-topic

 

Vraag maar aan Aleph

 

Verkopen is niet het meest leuke ding wat me op voorhand had kunnen indenken. Maar goed, als ondernemer moet je wel zeggen ze dan.

 

Goed, ik dus naar een training (bij Nils dus :) ), waar een ervaren sales-man praktische vaardigheden aan de hand doet, alsmede anekdotes waar je veel van kan leren en een hoop dingen die je absoluut wel of niet moet doen!

 

Vooral dat laatste helpt mij ontzettend! Dat ik mijn verhaal redelijk goed kon overbrengen wist ik wel, maar wat is nou het beste moment om dat te doen, wanneer moet je je (potentiele) klanten lastig vallen met geouwehoer over techniek, wat is de beste manier om een gesprek te structureren, etc

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leren van je fouten is ook erg bruikbaar bij verkopen. Het boek "how I raised myself from failure to succes in selling" is wel interessant vind ik. Deze knakker verkocht voornamelijk verzekeringen en was daar erg slecht in. Maar door vol te houden en de signalen die hij kreeg te analyseren kon hij toch veel verkopen (ook bij de mensen waar hij eerder op zijn neus was gegaan).

 

Doen doen doen, is erg belangrijk bij verkopen volgens mij.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.