• 0

holding + werkmij. bescherming handelsnaam/merknaam

Ik wil een groep van bedrijven oprichten. D.w.z. een holding met daaronder werkmaatschappijen.

 

Ik heb een unieke naam uitgekozen, deze wil ik gaan gebruiken voor alle b.v.'s. Voor het gemak nemen we de naam: "listo".

 

Het wordt dan: "listo holding b.v." met daaronder "listo consultancy b.v.", "listo software b.v.", "listo vastgoed b.v." et cetera.

 

Issue 1:

Er is reeds een holding met exact dezelfde naam. Deze holding heeft geen registratie bij het benelux merken bureau (ik heb nl. via de zoekfunctie gezocht).

Tevens heeft deze holding niet de domeinnaam www.listoholding.nl, die heb ik onlangs geregistreerd.

 

Scenario: Het is altijd mogelijk dat het andere bedrijf op een gegeven moment zegt wij stonden eerder geregistreerd bij de KvK en wij willen dat u (ik) de naam "Listo Holding B.V." wijzigt.

 

Vraag: Welke maatregelen kan ik nu nemen om op een dergelijk scenario te kunnen anticiperen met als resultaat dat ik mijn naam: "Listo Holding B.V." niet hoef af te staan.

 

Issue 2:

Zoals jullie zien, krijgen de werkmaatschappijen allemaal de naam "listo" in de naam.

Op dit moment zijn er geen andere bedrijven die dezelfde naam als mijn werkmaatschappijen voeren.

Vraag 1: Om de namen van deze werkmaatschappijen goed te kunnen beschermen, welke maatregelen dien ik dan te nemen.

 

Vraag 2: Kan ik ook volstaan door alleen de naam/merk: "Listo" te registreren. Let wel: "Listo" is meerdere malen geregistreerd (dit blijkt uit de database van het BMB), maar niet voor dezelfde activiteiten/branches waarin ik mij ga begeven.

 

Dank alvast voor jullie antwoorden. Ik stel gedetailleerde antwoorden op prijs.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

@PimEffting

Niet in dezelfde sector.

 

@JAR-solutions

Ik heb aan de notaris gevraagd om er "Listo Holding Company" van te maken i.p.v. "Listo Holding".

Zij vond het onderscheidend vermogen te gering en gaf aan dat het niet veel zou effectueren om het op deze manier in te steken.

 

 

Feit blijft dat de andere Holding eerder is geregistreerd bij de KvK. Weet niet hoe ik dit het beste kan oplossen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Listo,

 

heeft de eerste holding producten of diensten met de naam 'Listo' in haar werkmaatschappij(en)? Ik ben geen expert in deze, maar ik verwacht reeds bij oprichting problemen en op z'n minst verwarring bij operationele activiteiten.

 

Waarom geen andere naam blijft mijn vraag na het lezen van jouw bijdrage...een naam is zeker belangrijk, maar het optuigen van een holding-werkmaatschappijenstructuur onder een bepaalde naam kan geen doel op zich zijn.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Highio

 

Bedankt voor je reply. Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden.

 

 

 

concreet is mijn vraag eigenlijk: kan ik door een deponering bij het BMB mijzelf indekken. D.w.z. als ik de handelsnaam: "Listo Holding B.V." deponeer, kan de andere holding mij dan nog wat maken.

Link naar reactie
  • 0

Merkregistratie is altijd van toepassing op producten of diensten, dat kan je zelf ook makkelijk vinden op de website van het Benelux Merkenbureau. Lees verder over handelsnamen en merken op de website van de kvk onder 'Wetten en regels' en 'Bescherming van ideeën'...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.