• 0

Betalingen vergelijken met facturen - hoe?

Wij werken op kantoor met Accountview via een online verbinding met een groot accountantskantoor, ideaal dat dat online kan, want zo kunnen ze mooi meekijken hoe het gaat en zitten we bij diefstal van de boekhoud PC niet meer zonder backup.

 

Het enige waar wij accountview voor gebruiken is om betalingen te controleren of ze daadwerkelijk betaald zijn.

Wij hebben een dame op kantoor die bijna de hele dag niks anders doet dan factuurnr invullen en een kenmerk. En dat achter elkaar (ja wij hebben erg veel verkoopbonnen), maar om 1 factuurtje in te boeken, is ze behoorlijk veel muisklikken verder en ook tijd. Saai en tijdrovend werk.

 

Ook is er geen zoekfunctie, soms betaald een klant niet onder factuurnr. maar onder een ander kenmerk, dan moet ze handmatig alles bij langs om van die maand de juiste kenmerk erbij te vinden.

 

 

 

Ik vind dat allemaal een beetje ouderwets en had gehoopt dat er ondertussen in 2007 toch wel een oplossing voor zijn gekomen, er zullen toch wel meer bedrijven zijn die zo'n 100 verkoopbonnen hebben per dag en netjes inboeken.Wij boeken maar 1 keer per week in en dan zit zij dus opgescheept met 500 verkoopbonnen.

 

Voordat ik het wiel opnieuw ga uitvinden, wilde ik jullie eens vragen of jullie misschien een oplossing hebben ?

 

Misschien iets creatiefs met andere opbouw van factuurnummers ? Want dan draaien we dit drukwerk er nog even door en beginnen we dan gewoon met een nieuwe telling.

 

Het enige vereiste is, dat het samen moet kunnen werken met zo'n digitaal bankafschrift, anders hebben we weer heel werk met het handmatig nakijken of iets wel betaald is.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nav. dat topic heb ik besloten om verder te gaan met Accountview, maar die voldoet dus niet. En om nu nog tig andere programma's bij langs te gaan in de hoop dat de juiste ertussen zit, stel ik eerst hier de vraag maar weer even.

 

Misschien dat iemand dit leest en denkt, wat jij nodig hebt is dat en dat programma, of misschien kan het wel op een andere manier.

 

Dat scheelt mij een hoop gezoek, en misschien bestaat het ook wel niet wat ik zoek :) In dat geval moet ik zelf maar iets uitvinden,

 

Link naar reactie
  • 0

Overleg eens met jouw accountant, als je namelijk via hem het programma hebt dan moet hij ook voldoende ervaring hebben om je met dit probleem te helpen. Er bestaand wel degelijk verschillende manieren om de openstaande posten op te zoeken. Daarnaast kun je AccountView ook koppelen aan het telebanking pakket van jouw bank. Hierdoor zal AccountView trachten de openstaande posten te gaan herkennen.

 

In de praktijk blijkt dat al snel zo'n 75% van de boekingen op deze manier automatisch geboekt kunnen worden, zelfs als je zonder subadministratie werkt en het kasstelsel hanteert!.

 

Overigens maakt het voor het geschetste probleem niet zoveel uit welk pakket je gebruikt. Het gaat bij alle boekhoudpakketten even gemakkelijk of lastig. Het is maar net wat je gewend bent en gemakkelijk vindt.

 

Overigens is er nu ook YOB Teleboekhouden. Dit is het antwoord voor online boekhouden in AccountView en zal binnen enige tijd bij de accountants en administratiekantoren gaan draaien die met Accountview werken. Deze webapplicatie biedt nog meer zoekmogelijkheden en soms zelfs nog betere overzichten dan in AccountView zelf!

 

Succes met boekhouden!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.