• 0

Financiering rond, maar nog niet nodig. Wat nu?

Hallo, wij hebben voor een startend bedrijf de financiering van ongeveer 2 ton zo goed als rond. De bank staat volledig achter ons en ziet alles positief tegemoet. Onze financieringsaanvraag moet alleen nog langs de fiattering.

 

Het probleem is nu dat het pand, dat we gaan huren, nog gebouwd moet worden en dat we pas in maart 2008 het geld nodig hebben. Ik wil nu al graag de financiering rond hebben, maar moet dan een bepaald soort rente betalen over de tijd dat ik het geld nog niet gebruik.

 

Ook kunnen we alvast een fiat aanvragen, maar die heeft maar een beperkte geldigheidsduur van 3 maand. Hierna moeten we weer een fiat aanvragen en dat wil ik graag voorkomen. Wat is wijsheid in deze? Hoeveel zou de rente gaan bedragen?

 

Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is, anders hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor elke reactie en hulp.

 

Vriendelijke groeten,

Thomas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het gaat om een lening waarbij de bank wel weet waarvoor het is. Het grootste gedeelte wordt met staatsgarantie gefinancierd. Het probleem zit hem echter in dat als ik nu die financiering afsluit, dat ik dan rente moet betalen over de periode dat ik hem nog niet gebruik. Er was een term voor deze rente, maar die ben ik even kwijt, misschien kan iemand me helpen?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben de tern even kwijt, maar het een premie die je betaald voor beschikbaarstelling denk ik. Daar kan je niks aan doen vrees ik. Het is (als het goed is) in ieder geval minder dan de rente die je betaald als je het opneemt.

 

Cashoverschotten kan je als goed ondernemer alleen maar gebruiken om op deposito te zetten. Ga er a.u.b. niet mee speculeren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.