• 0

Stop de graaicultuur.

De laatste tijd kom ik veel startende ondernemers tegen, die klagen dat zij afgezet zijn:

 

Ik vertelde een zakenrelatie dat ik net een merk had geregistreerd bij het Benelux Merkenbureau(BOIP) voor 240 Euro. Dit kan op het internet en lukt mij in een kwartiertje, inclusief een snel nieuwheidsonderzoek. Hij was verbijsterd want hem had dit een kleine 2.000 euro gekost bij een merkengemachtigde. Een merkengemachtigde heeft natuurlijk meer expertise in huis, maar die heb je niet altijd nodig.

 

Een uitvinder liet voor 10.000 euro een onderdeel fabriceren door een bedrijf, terwijl precies datzelfde onderdeel voor 5 euro in het buitenland verkrijgbaar is.

 

Nadat mijn vorige octrooigemachtigde mij voor het doorsturen van één brief een rekening van 99,95 euro durfde te vragen ben ik direkt met hem gestopt. Zeker nadat bleek dat hij voor werk dat een stagaire heeft verricht, nog 300 euro ex. BTW durft te vragen.

 

Bij een Nederlands bedrijf dat voor het bemiddelen van uitvindingen, vantevoren, honderden euro's vraagt ga ik ook al niet meer langs.

 

Op zich zelf vind ik dat geld niet zo'n probleem, als je maar waar voor jouw geld krijgt. Echter je krijgt binnen een paar dagen steevast een afwijzing in de vorm van een vierregelig standaard briefje: Zij zien geen markt voor jouw produkt. Deze werkwijze is rampzalig voor de innovatie als zo'n advies niet klopt. Voor één afgewezen produkt is weldegelijk grote belangstelling bij het bedrijfsleven. Via een Amerikaans uitvindingen bedrijf is er nu een licentiecontract getekend. Deze intermediair heeft zich voor $99,- erg ingespannen (gedegen beoordeling+heel veel tijd gestoken in het benaderen van marktpartijen) met een positief resultaat.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Gut gut gut....wat is de vaste hypocriete Higherlevel kliek het weer lekker met elkaar eens. En ja, de hypocriete cult mag natuurlijk wel zelf vollop sneren, ridiculiseren en zwart maken, maar andersom, als er iemand terug gaat reageren op het hetzelfde niveau....(vul maar in?)

 

In hun grote haast om een ander collectief af te zeiken, gaat de vaste verzuurde kliek echter wel even aan het volgende voorbij:

Quote: "Bij een Nederlands bedrijf dat voor het bemiddelen van uitvindingen , van tevoren, honderden Euro's vraagt ga ik ook al niet meer langs. Op zich zelf vind ik dat geld niet zo'n probleem, als je maar waar voor jouw geld krijgt. Echter je krijgt binnen een paar dagen steevast een afwijzing in de vorm van een vierregelig standaard briefje: Zij zien geen markt voor jouw produkt. Deze werkwijze is rampzalig voor de innovatie als zo'n advies niet klopt. Voor één afgewezen produkt is weldegelijk grote belangstelling bij het bedrijfsleven. Via een Amerikaans uitvindingen bedrijf is er nu een licentiecontract getekend. Deze intermediair heeft zich voor $99,- erg ingespannen (gedegen beoordeling+ heel veel tijd gestoken in het benaderen van marktpartijen) met een positief resultaat."

 

! Ik kan me nog wel herinneren dat er hier zo'n jaartje of twee terug een uitvoerige thread was inzake een malafide Belgische (zelfbenoemde) kredietverstrekker. Deze oplichter liet ondernemers ook honderden euro's aanbetalen...om vervolgens niets te regelen. Dat is vast allemaal nog wel ergens op te duiken?

 

Als er nu dus wordt geschreven over een Nederlandse onderneming die (vermeend) zich uitgeeft als een bemiddelaar in of van uitvindingen en VOORAF honderden euro's vraagt, en vervolgens na enkele dagen een vier regelig briefje stuurt met een afwijzing, dan mag dat denk ik toch wel nader worden besproken?

 

An sich hoeft een dergelijke onderneming niet bij definitie malafide te zijn, maar de methode roept wel de nodige vragen bij mij op. Tenminste bij mij dan ;D

 

Het is jammer te constateren dat de gedachtenpolitie inmiddels het ridiculiseren boven het nadenken heeft weten te plaatsen.

 

Link naar reactie
  • 0

Higherlevel hoort een forum te zijn waar starters elkaar helpen en niet een forum waar elke starter, met een andere mening, onderuit gehaald wordt. En met onjuiste argumenten wordt aangevallen. Wat is er mis mee met een aparte thread waar starters slechte ervaringen kunnen melden. De betrokken dienstverleners moeten niet bij naam genoemd worden en dan leren andere starters van de mogelijke valkuilen. Het is zeker niet de bedoeling om hele beroepsgroepen onderuit te halen, maar problemen moeten wel bekend worden. Of het nou makelaars notarissen of taxichauffeurs octrooigemachtigden accountants enz. enz. zijn

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk wat betreft het bureau dat vooraf betalingen liet verrichten. Echter dit was niet de kern van de discussie. Daarnaast lijkt het me dat je bij meerdere partijen informeerd. Uitendelijk kies je dan toch voor de partij waarbij je voorruit moet betalen. Misschien is dit normaal in deze branche, of heeft de persoon in kwestie niet of nauwelijks research verricht. Je kiest er zelf voor om voorruit te betalen terwijl je goed in kan schatten dat er een kans bestaat dat je verzoek afgewezen wordt.

 

Deze bedrijven maken ook haar kosten. De expertise voor het opstellen van die brief, is het gene waar je voor betaald. Ik moet zeggen dat het erg vergezogd is om dit te vergelijken met malafide praktijken.

Link naar reactie
  • 0

Het is zeker niet de bedoeling om hele beroepsgroepen onderuit te halen, maar problemen moeten wel bekend worden.

 

Zelf ben je de eerste geweest die alles generaliseerde. Één foute ervaring was direct genoeg rede om de gehele Nederlandse webdesigners wereld als 'onbetrouwbaar' te bestempelen, om maar even een voorbeeld te noemen.

 

Wel ben ik met je eens dat het zeker goed is om problemen aan te kaarten en te zorgen dat andere starters niet in dezelfde kuil stappen als jij. Echter moet dit wel goed onderbouwd zijn en misschien ook de schuld een keer bij jezelf leggen. Dat je zelf te weinig research hebt gedaan i.p.v. de fabrikant te beschuldigen van het feit dat hij geen informatie heeft verstrekt...

Link naar reactie
  • 0

Hij kent mijn produkt niet eens. Kritiek moet weleerlijk zijn en ergens op gebaseerd.

 

Ik heb net voor het eerst even je site bekeken, en het spijt me, maar ik heb me doodgelachen. Wat je daar laat zien zijn graphics met een kwaliteit die in de jaren 80 helemaal de bom waren, maar waar je tegenwoordig echt niet meer mee kunt aankomen.

 

Je produkt hoeft Jeroen dus niet te kennen om te kunnen beoordelen dat er veel en veel beter alternatieven zijn, je 'Galerie', en wat dat betreft de rest van je site ook, spreekt namelijk boekdelen.

 

Dus naar aanleiding hiervan:

Ik heb al tonnen uitgegeven aan de programmeur, die goed werk heeft geleverd.Echte waar voor zijn geld. Maar als je voor iets simpels als het doorsturen van een brief 100 Euro moet betalen, vind ik dat schandalig.

 

snap ik werkelijk niet dat je over 100 miezerige euro's loopt te zeuren terwijl je al tonnen hebt weggegooid.

 

Op welke termijn denk je dat trouwens terug te kunnen verdienen?

 

 

Paul, wat is je reactie hier op?

Ik heb net je gratis viewer gedownload en gedraaid.

Dus ook een mening maar daar draait het niet om, en de koopversie zal veel zwaarder zijn?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wouter

 

Quote: "Je kiest er zelf voor om voorruit te betalen terwijl je goed in kan schatten dat er een kans bestaat dat je verzoek afgewezen wordt."

 

Ik heb niet kunnen opmerken aan Paul's bericht dat hij het punt van afwijzen als essentie beschouwde?

 

Het criterium is hier, wat Paul aangeeft, is een dienst of service z'n (dure) geld wel waard?

 

Ik denk dat Paul best wel vrede zou hebben gehad met een afwijzing, mits er een deugdelijke/plausibele verklaring was geformuleerd.

 

In de zin van... Geachte heer Paul, Wij hebben conform de overeenkomst onderzoek gedaan. Wij hebben daarvoor o.a. deze, deze, deze en deze bronnnen geraadpleegt. Voorts hebben wij op basis van de door ons geraadpleegde externe partijen ook geen positieve aanknopingspunten gevonden. Verder hebben wij gekeken naar eventuele concurrerende partijen. Wij hebben moeten constateren dat deze, x, x, en x ondernemingen al in uw segment werkzaam zijn. Derhalve zien wij geen toegevoegde waarde in uw product etc. etc.

 

Wanneer je een dergelijke uitvoerig gemotiveerde afwijzing krijgt, dan denk ik dat er minimaal een inspanning is geweest?

Wellicht kan Paul het beamen dat wanneer hij een dergelijke motivatie had gekregen, dat hij er dan een ander gevoel aan over zou hebben gehouden?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Azijnzuur bedankt,

 

Dit was ook de enige reden om deze thread te posten. Niemand zwart maken, alleen valkuilen signaleren. Echter de discussie loopt helemaal uit de hand. En als zij mij willen benadelen of kwetsen zijn ze bij mij bij de verkeerde. Dan wordt ik ook woest. Het zou wel mogelijk moeten zijn om op een fatsoenlijke wijze wantoestanden te kunnen signaleren. De beerput moet gewoon open. En dan doel ik nog niet eens op de hoge tarieven, want die mag iedereen zelf bepalen. Nee de slimme trukjes, waar starters tegen aan lopen, die hier helaas gemeengoed zijn.

 

Nog een voorbeeld: Een collega-uitvinder komt met zijn prototype bij een geinteresseerd bedrijf. De betreffende manager wil geen geheimhoudingsovereenkomst tekenen. Als je nog geen octrooi hebt, moet je eigenlijk direkt vertrekken, maar de meeste uitvinders zijn zo blij met een nieuwe mogelijke klant dat zij het toch laten zien. Klant laat vervolgens niet meer van zich horen, maar de betreffende uitvinding wordt later toch door de klant op de markt gebracht. Dan kan je dus fluiten naar jouw geld en hierna is octrooi aanvragen niet meer mogelijk zonder bewijsmateriaal.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Toch begrijp ik de gedachtegang van Paul wel. De twee merkenbureaus doen beiden hetzelfde. Ze tikken de gegevens in en er rolt al dan niet een afwijzing uit. Alleen vraagt de een er 10 keer zoveel voor.

 

In de softwarevergelijking doen beiden iets anders. Freeware betekent zelfbediening. Zelf downloaden, zelf installeren, zelf onderhouden. Software bij Paul kopen betekent dat u er support bij krijgt.

 

Als Paul veel geld zou vragen voor support, maar in de praktijk hetzelfde doet als de freeware die gratis is (dus geen support levert), dan voel ik me net zo opgelicht als bij het merkenbureau dat 10 keer zoveel vraagt voor hetzelfde.

 

Ik denk dat het gevoel opgelicht te zijn met name ontstaat doordat het verschil in deskundigheid, professionaliteit en kwaliteit/prijsverhouding niet (goed) zichtbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Nog een voorbeeld: Een collega-uitvinder komt met zijn prototype bij een geinteresseerd bedrijf. De betreffende manager wil geen geheimhoudingsovereenkomst tekenen. Als je nog geen octrooi hebt, moet je eigenlijk direkt vertrekken, maar de meeste uitvinders zijn zo blij met een nieuwe mogelijke klant dat zij het toch laten zien. Klant laat vervolgens niet meer van zich horen, maar de betreffende uitvinding wordt later toch door de klant op de markt gebracht. Dan kan je dus fluiten naar jouw geld en hierna is octrooi aanvragen niet meer mogelijk zonder bewijsmateriaal.

 

Een erg vervelende situatie! En je hebt helemaal gelijk dat dit bedrijf niet goed bezig is. Maar er valt ook wat te zeggen over de uitvinder in kwestie. Zoals je zelf al aangeeft, moet je geen gesprek ingaan zonder een goede juridische afscherming.

 

Misschien zou een uitvinder (creatief, gedreven, enthousiast) bijgestaan moeten worden door een commerciële/juridische man die zorgt dat dit soort toestanden niet voorkomen.

 

Ik heb ook wel eens een verhaal gehoord dat dit gebeurt is nadat een persoon zijn/haar product had gedemonstreerd bij "het beste idee van Nederland". Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of die "roddels" gegrond waren, maar ik kan het me zo voorstellen. Zou dat trouwens door dat programma juridisch afgedekt zijn?

 

P.S. Dit zijn wel een totaal andere casus dan die je hiervoor geopperd hebt...

Link naar reactie
  • 0

Azijnzuur,

 

Voor een goedgefundeerde afwijzing van een adviesbureau wil ik best wel een paar honderd Euro voor betalen. Het beste advies is vaak dat je ermee moet stoppen. Heb ik eens met een nieuwe vouwfiets gehad. Daar had ik gelukkig nauwelijks gelsd in gestoken. $10.000.000- $9999900. Jij slaat de spijker precies op zijn kop. Als je voor een paarhonderd Euro een standaard brief terug krijgt met maar vier regeltjes tekst, waaruit blijkt dat zij zich niet verdiept hebben vind ik dat afzetterij.

 

Dimensor is nog niet af. Straks kan de consument veel mooiere modellen maken. De modellen op de website heb ik zelf in korte tijd gemaakt. Dat kan iedereen zonder eerst een dik handboek door te nemen. Met de viewer kan je alleen maar de gemaakte modellen bekijken.

Trouwens een commerciele directeur adviseerde mij er meer voor te vragen. "Als je een te lage prijs vraagt denken veel klanten dat het wel niks is."

Link naar reactie
  • 1

Die beerput heet markt. Bij gebrek aan transparantie kunnen de prijzen nogal uiteenlopen. Internet (en dit soort fora) kunnen de transparantie verhogen.

 

In de uitlegdraad over merknamen, handelsnamen en domeinnamen staat bv veel info over voorrangsregels in het namenverkeer. Daar vind je ook info over dure en goedkope manieren om namen te registreren. Andere mensen kunnen weer info aandragen over dure en goedkope manieren om patenten te onderzoeken. Niet iedereen gaat dat allemaal opzoeken, maar de mensen die dat wel doen vinden soms nuttige adresjes. Anderen kloppen aan bij dure adresjes.

 

Dat is geen beerput, en het zijn niet perse graaiers: het is een keuze. Als ik een gebakken ei in een restaurant met drie michelin-sterren bestel, betaal ik ook meer.

 

Op HL geven we gratis advies (en doorgaans welgemutst). Dat maakt andere adviseurs die een vergoeding vragen geen graaiers. Er bestaan inmiddels al verschillende bedrijven die een gratis naam hebben opgehaald op HL. Dat maakt de professionele naambureaus geen graaiers. Om dus meteen iedereen die een hoog tarief hanteert voor diensten die elders goedkoper te krijgen zijn als graaiers te betitelen, is nogal kort door de bocht.

 

De topicstarter is er blijkbaar eentje van kort door de bocht. En hij wordt van repliek gediend. Even kort door de bocht. Misschien een volgende keer wat ruimhartiger insturen? En de transparantie bevorderen door goeie inhoudelijke info te geven, in plaats van gal spuien. Da's mijn gratis advies.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Toch begrijp ik de gedachtegang van Paul wel. De twee merkenbureaus doen beiden hetzelfde. Ze tikken de gegevens in en er rolt al dan niet een afwijzing uit. Alleen vraagt de een er 10 keer zoveel voor.

 

 

Beetje simpele voorstelling van zaken, misschien moet jij je eerst maar eens verdiepen in deze procedure alvorens je iets becommentarieerd

 

Los daarvan als het zo simpel was waarom gaan de jammeraars hier dan niet zelf een service voor opzetten in plaats van hier een verkapte steen en been show te houden ?

 

"Be the change you wish to see in the world." Ghandi

 

 

 

edit typo

Link naar reactie
  • 0

Misdefinitie,

 

Ik ben het helemaal met jou eens. Het gaat mij helemaal niet om merkengemachtigden, software of webdesigners of wie dan ook. Nee meer het gevoel dat jij overhoudt nadat jij van contacten/ diensten gebruik gemaakt hebt. Als je het gevoel hebt dat zij hun best gedaan hebben ben je tevreden ook als dat veel geld gekost heeft. Lang leve de vakman. Hierbij kunnen wij nog veel leren van de Amerikaanse zakenmentaliteit. Daar wordt de klant over het algemeen heel goed bejegend. Veel vriendelijke woorden. Dat is natuurlijk vaak wel uiterlijke schijn, maar als klant vind ik de bejegening wel erg belangrijk. Hier valt mij vaak op hoe slecht het met de bejegening gesteld is. Of het nu de kleinerende middenstander op de hoek is of forumleden op Higherlevel,die jou afkraken, zonder eerst zich te verdiepen in achtergronden. Kritiek is welkom maar dan wel gefundeerde kritiek

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beetje simpele voorstelling van zaken, misschien moet jij je eerst maar eens verdiepen in deze procedure alvorens je iets becommentarieerd

Tja, als het simpel en helder wordt neergezet wordt er maar gesuggereerd dat mensen zich niet verdiepen. Beetje jammer. Ik kan het voor u wel ingewikkelder maken en wat extra details noemen, maar het punt dat ik maakte was duidelijk te begrijpen zonder al die poespas.

 

Los daarvan als het zo simpel was waarom gaan de jammeraars hier dan niet zelf een service voor opzetten in plaats van hier een verkapte steen en been show te houden ?

Nogmaals een beetje jammer dat mensen die kritiek leveren op de dienst en de redeneringen van forumbezoekers meteen weer worden neergezet als jammeraars. Doet u dat ook met uw klanten? Zegt u dan ook dat ze maar zelf een serivce moeten opzetten als ze kritiek leveren?

 

Een aantal mensen brengt hier een standpunt naar voren en vertellen hoe zij zich daarbij voelen. Door de reacties in deze topic krijg ik echt een "sst, ondernemers in ons netwerk zijn heilig en schop daar vooral niet tegen want anders..." gevoel. Misschien kan er ook wel eens gepraat worden over manieren waarop ondernemers kunnen zorgen dat dergelijke gevoelens verminderd worden. We zijn hier toch allemaal ondernemers? En hebben toch allemaal baat bij een open dialoog waarbij ook ruimte is voor erkenning van het gevoel "opgelicht" te zijn?

Link naar reactie
  • 0

Misdefinitie,

 

Je hebt gelijk. Een afwijkende mening moet kunnen. Als zij je dan duperen door jouw produkten zwart te maken, zonder dat zij er ooit mee gewerkt hebben, ga ik door het lint.

 

Helemaal erg is dat de meeste gasten op dit forum jou woorden in de mond leggen , die je nooit gezegd heb:

 

"Alle octrooi/merken gemachtigden, webdesigners zijn oplichters" Grote onzin. Zij zouden juist blij moeten zijn met een kritische kanttekening.

Tussen de regels van mijn posts moet je namelijk lezen dat als zij in het buitenland dezelfde diensten aanbieden als hier, maar voor een fractie van de prijs, het in dit internettijdperk niet lang zal duren voordat ook een groot deel van de dienstensector naar het buitenland verplaatst wordt. Hetzelfde als wat met de maakindustrie gebeurd is. "Wij zijn allemaal zo blij met die goedkope Chinese produkten" Dan kunnen wij achter de geraniums helemaal genieten van een uitkering. Jammer dat deze goedbedoelde waarschuwing totaal niet begrepen is

 

Het valt mij op hoe vaak jouw woorden verkeerd worden uitgelegd, zelfs op dit hogere niveau en hoeveel taboes er zijn.

Link naar reactie
  • 0

Als ik een offerte maak dan kijk ik hoeveel uren ik hiermee bezig ben, zet daar een uurtarief tegenover en vervolgens kijk ik wat ik er nog mee uit kan slepen. Is dat graaien? Als ik een offerte heb van 16000 euro (uren/kosten) en ik weet dat te verkopen voor 20 is dat dan oplichting? Naar mijn idee is dat gewoon gezonde winst. De klant die is tevreden en ik ben tevreden en het biedt mij tevens extra ruimte om de klant nog wat extra's te geven.

 

Voor de rest is het een kwestie van goede afspraken maken, als je contractueel overeengekomen bent dat je moet betalen voor die brief so be it. Ik wil mensen best betalen voor hun verdiensten, het gaat erom dat je bij elke deal er zelf ook wat uit ziet te halen. Dus zie die 100 euro niet als kosten, maar als een investering.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als zij je dan duperen door jouw produkten zwart te maken, zonder dat zij er ooit mee gewerkt hebben, ga ik door het lint.

Nooit doen, altijd netjes blijven. U ziet wat er gebeurt als u "door het lint" gaat. Iedereen begint dan met aanvallen zodat er geen discussie meer mogelijk is. Leermoment voor beide partijen.

 

Als ik een offerte maak dan kijk ik hoeveel uren ik hiermee bezig ben, zet daar een uurtarief tegenover en vervolgens kijk ik wat ik er nog mee uit kan slepen. Is dat graaien? Als ik een offerte heb van 16000 euro (uren/kosten) en ik weet dat te verkopen voor 20 is dat dan oplichting? Naar mijn idee is dat gewoon gezonde winst. De klant die is tevreden en ik ben tevreden en het biedt mij tevens extra ruimte om de klant nog wat extra's te geven.

Nee, dat is natuurlijk geen oplichting. Het wordt een ander verhaal als de klant voor die 16000 euro enkel een standaard brief krijgt. Dan ontstaat het idee dat de betaalde uren er niet in zijn gestopt. Als dan ook nog blijkt dat de standaard brief een marktconforme prijs kent van 160 euro, is het niet vreemd dat mensen zich opgelicht voelen.

 

Dat is zeker mooie winst maar als de klant merkt dat het elders precies hetzelfde voor 10000 Euro gedaan kan worden dan zie jij hem nooit meer terug

Dat vind ik een andere situatie. Zo groot is dat verschil niet. Prijzen verschillen nu eenmaal. Als er een goede offerte gemaakt wordt voor 16000, de uren daadwerkelijk in het product worden gestopt en alles volgens het contract wordt opgeleverd ben ik daar tevreden mee. Goedkoper kan het namelijk altijd, maar precies hetzelfde is een product zelden. Ik ga een goede leverancier niet afvallen puur omdat de prijs hoger ligt.

 

Er ligt geen duidelijke grens tussen afgezet zijn en duurder in prijs zijn. Per geval zal het gevoel en het gezonde verstand moeten spreken.

Link naar reactie
  • 1

Dat is zeker mooie winst maar als de klant merkt dat het elders precies hetzelfde voor 10000 Euro gedaan kan worden dan zie jij hem nooit meer terug

Voordeel in mijn business is dat het vaak vrij specialistische werkzaamheden zijn en het dus lastig te vergelijken is. Maar de klant ziet die 20k niet als kosten, maar als investering. Natuurlijk is het leuk om die investering zo laag mogelijk te houden ben het met je eens.

 

Toch wil ik wel zo snel mogelijk "binnen" zijn, dus als ik ergens een paar honderd bovenop kan zetten of wat dan ook dan pak ik die. Soms kan het ook niet, en dan moet je iets inleveren.

 

Voor een klant heb ik onlangs een systeem geïmplementeerd dat zodra een cliënt belt naar die klant, dat wordt bijgehouden en na het ophangen van het gesprek wordt er automatisch een factuur opgestuurd op basis van het aantal minuten (bijvoorbeeld 50 euro per 5 minuten). Ook voor bijvoorbeeld van het versturen van een brief zijn tarieven bepaald. Ironisch genoeg begint dit bij 100 euro per brief en eindigd bij 850 euro ergens uit mijn hoofd. Als de klant dan een kopie wilt hebben 50% extra ofzo en per extra bijlage 75 euro. Vooral in de advocatuur zie je dit soort systemen steeds meer animo krijgen.

Link naar reactie
  • 0

LPR,

 

Omdat jij een uniek produkt levert kan jij gerust meer vragen. Maar juist die produkten of diensten, die niet uniek zijn, gaat die vlieger niet meer op. Een enkeling wil wel het dubbele betalen voor bijv. meer service, maar de meeste klanten vertrekken naar een goedkopere concurrent. Als je dan op dit forum dit probleem aankaart, misschien niet in de juiste bewoordingen breekt de hel los. Zij hebben kennelijk nog niets geleerd van de internet zeepbel. Kennelijk is dit een verboden taboe.Als je over zo'n taboe ook op dit forum begint is het direkt heibel. Ik vergelijk het maar met de toenmalige euforie over de multiculturele samenleving. Toen die goeie oude Bolkestein indertijd voor uitwassen waarschuwde werd hij van alles en nogwat beschuldigd. Nu hebben zelfs PVDA politici het overk*t-marokkanen. Dat zou indertijd Janmaat 6 maanden gevangenis hebben opgeleverd. Trouwens Bolkestein had ook op andere terreinen een vooruitziende blik: Hij waarschuwde ook voor de uitverkoop van Nederland. Buitenlandse overnames. Dat heb ik ook eens op dit forum een jaar of wat geleden aan de orde gesteld en toen brak er precies dezelfde haat en nijd los. Voor dat een maatschappelijk probleem erkend wordt of een hype is, heerst er een lichte vorm van censuur. Dat moet anders.

Ik heb nog wel wat vuurwerk over voor volgende onderwerpen(milieu enz.)

Link naar reactie
  • 1
Buitenlandse overnames. Dat heb ik ook eens op dit forum een jaar of wat geleden aan de orde gesteld en toen brak er precies dezelfde haat en nijd los.

 

Dat viel reuze mee. Maar zoals je al aangaf: op andere fora wilde je ook graag provoceren met een zwart/wit stellingname, dus zal het je niet verbazen dat je op een 'hoogwaardig forum' als HL ook van alle kanten repliek krijgt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.