• 0

Stop de graaicultuur.

De laatste tijd kom ik veel startende ondernemers tegen, die klagen dat zij afgezet zijn:

 

Ik vertelde een zakenrelatie dat ik net een merk had geregistreerd bij het Benelux Merkenbureau(BOIP) voor 240 Euro. Dit kan op het internet en lukt mij in een kwartiertje, inclusief een snel nieuwheidsonderzoek. Hij was verbijsterd want hem had dit een kleine 2.000 euro gekost bij een merkengemachtigde. Een merkengemachtigde heeft natuurlijk meer expertise in huis, maar die heb je niet altijd nodig.

 

Een uitvinder liet voor 10.000 euro een onderdeel fabriceren door een bedrijf, terwijl precies datzelfde onderdeel voor 5 euro in het buitenland verkrijgbaar is.

 

Nadat mijn vorige octrooigemachtigde mij voor het doorsturen van één brief een rekening van 99,95 euro durfde te vragen ben ik direkt met hem gestopt. Zeker nadat bleek dat hij voor werk dat een stagaire heeft verricht, nog 300 euro ex. BTW durft te vragen.

 

Bij een Nederlands bedrijf dat voor het bemiddelen van uitvindingen, vantevoren, honderden euro's vraagt ga ik ook al niet meer langs.

 

Op zich zelf vind ik dat geld niet zo'n probleem, als je maar waar voor jouw geld krijgt. Echter je krijgt binnen een paar dagen steevast een afwijzing in de vorm van een vierregelig standaard briefje: Zij zien geen markt voor jouw produkt. Deze werkwijze is rampzalig voor de innovatie als zo'n advies niet klopt. Voor één afgewezen produkt is weldegelijk grote belangstelling bij het bedrijfsleven. Via een Amerikaans uitvindingen bedrijf is er nu een licentiecontract getekend. Deze intermediair heeft zich voor $99,- erg ingespannen (gedegen beoordeling+heel veel tijd gestoken in het benaderen van marktpartijen) met een positief resultaat.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je dan op dit forum dit probleem aankaart, misschien niet in de juiste bewoordingen breekt de hel los.

 

Je hebt nu al tien keer gezegd dat je 'door het lint gaat' en 'dat de hel is losgebroken'. Dat is - wellicht lokaal achter jouw PC na - helemaal nergens gebeurt :)

 

Overigens ben ik het helemaal eens met de stelling: wij hebben onze bedrijfsnaam voor redelijk wat geld via een echt merkenbureau geregistreerd als merk. Enige tijd later kwam ik erachter dat zelfdoen goedkoper en sneller is. Dus dat heb ik inmiddels al flink wat meer gedaan.

 

Daar heb ik dus van geleerd, al weet ik tegelijkertijd óók waar dat extra geld in zat: een uitgebreider onderzoek dan ik zelf doe, daar een goed rapport van gemaakt, en nu nog regelmatige updates en waarschuwingen van potentieel concurrerende merken. Ik ben blij dat het er beide is en dat ik een keuze kan maken. Tegelijkertijd geef ik bijvoorbeeld gráág wat extra uit voor goede webhosting bijvoorbeeld - echt een commodity in principe - die ongetwijfeld veel lager in te kopen is maar waar ik gewoon geen zin in heb om dat uit te zoeken en weet dat ik nu goede kwaliteit voor ons bedrijf heb.

 

Volgens mij is daar niets mis mee, en zet dus waarschuwen van anderen weinig zoden aan de dijk omdat het afhangt van of iemand tijd heeft om te zoeken, überhaupt geld wil besparen, en zin heeft zich in het aanbod te verdiepen. Tenzij het om echte oplichting of om geniepige trucjes gaat (zie het topic over betaalde vermeldingen in startersgidsen), dan is het zeker nuttig. Je afgezet voelen door gewoon een marktpartij is iets waarbij je bij jezelf te rade moet gaan en waar je van moet en kunt leren. wat dat betreft is het soms juist goed af en toe tegen een muur op te lopen :)

Link naar reactie
  • 0

Omdat jij een uniek produkt levert kan jij gerust meer vragen. Maar juist die produkten of diensten, die niet uniek zijn, gaat die vlieger niet meer op. Een enkeling wil wel het dubbele betalen voor bijv. meer service, maar de meeste klanten vertrekken naar een goedkopere concurrent. Als je dan op dit forum dit probleem aankaart, misschien niet in de juiste bewoordingen breekt de hel los. Zij hebben kennelijk nog niets geleerd van de internet zeepbel. Kennelijk is dit een verboden taboe.Als je over zo'n taboe ook op dit forum begint is het direkt heibel.[..]

Je hebt natuurlijk verschillende vormen van ondernemen. En er zijn mensen die ervoor kiezen om schilder te worden en gewoon per uur betaald te krijgen. Bij dat soort klussen zal een consument in principe altijd bij meerdere bedrijven informeren en dan speelt de prijs zeker mee.

 

Een advocatenkantoor die moet uiteindelijk winst maken. Als zij dat slim doen door alle klantcontacten te factureren dan is dat hun goed recht, je kan ook op zoek naar een advocaat die dat niet doet - of een regeling treffen.

 

Sowieso zie ik de markt in het algemeen veel meer naar servicegerichtheid gaan ipv sales op basis van materiële zaken. In de telco sector verkopen ze bijvoorbeeld een platforms (telefoon) en willen ze dan uit hun bestaande klantenbase zoveel mogelijk omzet persen. Bijvoorbeeld door nieuwe features aan te bieden als UMTS, e-mail, ringtones etc.

 

"Graaicultuur" in het algemeen is meer iets wat ik zich af zie spelen bij grote bedrijven. Waar bijvoorbeeld CEO's worden aangesteld die zonder dat die uiteindelijk waarmaken wat ze beloven toch nog een fors inkomen krijgen. Zie ook bijvoorbeeld een tijd terug de heibel rond de directeur van het rode kruis. Het vervelende is dat het voor dit soort bedrijven heel lastig is om aan geschikte mensen te komen, en de kandidaten die zich vaak aanbieden die spelen onder 1 hoedje want ze vragen min of meer allemaal hetzelfde tarief. Volgens mij is het gewoon een eigenschap van de huidgie maatschappij, je zou je eigenlijk al af moeten vragen of er zulke grote bedrijven überhaupt zouden moeten (ont-)bestaan.

 

Daarnaast is het verhaal van die zeepbel naar mijn idee niet helemaal correct. Het was juist dat veel mensen opeens ook mee wilde doen met de hype. Veel bedrijven met grote tegoeden op de bank gingen ook investeren in de ICT en de bedrijven daaromheen. Daar komt natuurlijk een einde aan op een gegeven moment. Volgens mij is dat meer inherent aan het beursprincipe dan dat dat te doen heeft met internet of de ICT zelf. Er bestaan namelijk zat bedrijven die vrijwel geen last hebben gehad van die zeepbel omdat ze gewoon een heel andere bedrijfsfilosofie hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, de kommertijd is nu wel echt begonnen. Deze draad lezend schoten allerlei adagia door het hoofd: Voor niets gaat de zon op; kennis is macht; bezint eer gij begint, wat een gek ervoor geeft... Vermakelijke kost.

 

Ligt het probleem nu aan de aanbodzijde of aan de vraagkant?

 

Of het nu gaat om een advocaat, schilder, loodgieter of een ongediertemanager (vandaag weer een nieuw woord geleerd op BNR), het maakt geen donder uit. Wanneer iemand met een probleem wordt geconfronteerd kijkt een rationeel denkend mens allereerst of hij het zelf op kan lossen. Lukt dat niet dan ga je op zoek naar iemand die je uit de brand kan helpen. Vertrouw je daarbij op blauwe ogen, of kijk je ook nog even naar het prijskaartje en vergelijk je die met andere aanbieders? En doe je dat niet, who's to blame?

 

Er zijn vele redenen om achteraf tot de conclusie te komen dat er teveel wordt betaald voor diensten of producten. De bottom-line: het is achteraf gepraat. Je had zelf beter onderzoek kunnen plegen, maar het feit is dat dit slechts zelden gebeurt en mensen zich graag voor de gek laten houden.

 

De stelling voornoemd dat het internet hierin vebetering zal brengen durf ik wel om te keren. De informatie die via het net wordt verkregen drijft mensen alleen maar in een grotere onzekerheid.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Toch blijft het een raar fenomeen. Ik moet om voldoende inkomen binnen te halen constant er achteraan, offertes maken, opleveren, factureren. En als ik ergens niet goed presteer, dus niet voldoende geld binnen haal dan ga ik failliet. Zo simpel is het, dus hoe meer ik kan pakken, pak ik!

 

Als ik failliet ga, dan moet ik bij de staat aankloppen voor een uitkering. Dus ondernemen is eigenlijk een constant gevecht om te overleven.

Link naar reactie
  • 0
En als ik ergens niet goed presteer, dus niet voldoende geld binnen haal dan ga ik failliet. Zo simpel is het, dus hoe meer ik kan pakken, pak ik!

 

Als je niet presteert ga je inderdaad failliet. Lijkt me logisch en een gezond mechanisme. Ik snap je gevolgtrekking dat je dus "moet pakken wat je pakken kan" absoluut niet. Dat is imho graaien.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn vele redenen om achteraf tot de conclusie te komen dat er teveel wordt betaald voor diensten of producten. De bottom-line: het is achteraf gepraat.

 

Tikkie Zen: als ik vandaag de weloverwogen beslissing neem een brood te kopen voor 2 euro, het vol smaak eet en de volgende dag datzelfde brood voor 1 euro in een winkel zie liggen: heb ik dan teveel betaald?

Link naar reactie
  • 0

Een andere belangrijke reden waarom ik dit onderwerp begonnen ben, en dat helaas niet wordt opgepikt op dit startersforum van hoog niveau? , terwijl ik dit toch al genoemd heb, is de volgende:

Als je als starter zonder veel financieen zaken zelf kan regelen, in het eerste stadium, kan dat het verschil uitmaken tussen overleven of failliet gaan. Higherlevel hoort zulke waarschuwingen juist te stimuleren. Een duur kantoorpand, leaseauto enz. hoeft voor mij niet. Lekker kantoor aan huis.Onder graaicultuur versta ik ook zo'n opzichtige levenstijl. Als je zat inkomsten hebt, kan je dat pas doen {representativiteit)maar dan nog gaat het ten koste van jouw reserves. Waarom moeten wij zulke Amerikaanse gewoontes naapen? Laten wij dan ook de goede Amerikaanse gebruikenen overnemen( bijv reductie van octrooikosten voor starters, No Cure No Pay advocaten) In de jaren 50 wisten ze nog wat soberheid was. Die goeie oude Willem Drees sr. zou zich in zijn graf omdraaien als hij de huidige levensstijl en de overheidsbeleid zou zien.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad een vermakelijke post. Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet zo. Het gaat erom dat je een keuze kunt maken. Ook starters hebben die keuze. Zelf doen of uitbesteden. En als je uitbeteedt heb je weer een keuze wat je bij wie uitbesteedt. Het moge bekend zijn dat prestaties verschillen per leverancier, de een zal jou beter van dienst kunnen zijn dan de ander, verkopen willen ze allemaal. Punt is dat je leert vooraf te onderscheiden of iets gaat bevallen ja of nee. Door daar fouten mee te maken leer je daar als het goed is van.

 

Nu een directe vraag aan PaulGo: wat had je dan als oplossing gezien tegen dit fenomeen? Maximeren van bepaalde prijzen en tarieven? Of het verbieden van diensten omdat een of andere partij dat gratis aanbiedt?

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie
  • 0

Martijn,

 

Ik wil helemaal niets verbieden of tarieven maximeren. Wel vind ik dat er zo snel mogelijk een Consumentenbond voor starters moet komen. Die doet al heel goed werk met objectieve kwaliteitsonderzoeken voor de consument.

Link naar reactie
  • 1

Higherlevel hoort een forum te zijn waar starters elkaar helpen en niet een forum waar elke starter, met een andere mening, onderuit gehaald wordt.

 

Zegt degene die iemand met een andere mening direct maar voor 'zak' uitmaakt... ::)

 

Onder graaicultuur versta ik ook zo'n opzichtige levenstijl.

 

Meu? Iemand die zich een mooi kantoor kan veroorloven is een graaier?

 

Als je zat inkomsten hebt, kan je dat pas doen {representativiteit)maar dan nog gaat het ten koste van jouw reserves. Waarom moeten wij zulke Amerikaanse gewoontes naapen?

 

Wacht even - jij vind dus dat iemand die dat graag wil eigenlijk geen duur kantoor mag hebben omdat hij dan Amerikaanse gewoonten na-aapt?

 

Paul, wat is je reactie hier op?

 

Geen, neem ik aan...

 

Nog een voorbeeld: Een collega-uitvinder komt met zijn prototype bij een geinteresseerd bedrijf.

 

Noem je dus weer een voorbeeld van iemand die dom is geweest. Over graaien gesproken, trouwens, want wat was de motivatie van die uitvinder om het toch te proberen? Eeuwige roem of geld?

 

Toch begrijp ik de gedachtegang van Paul wel. De twee merkenbureaus doen beiden hetzelfde. Ze tikken de gegevens in en er rolt al dan niet een afwijzing uit. Alleen vraagt de een er 10 keer zoveel voor.

 

Ik niet. Als ik een stereoset wil hebben en Staffhorst binnenloop om de eerste de beste Bose-set te kopen kan ik het Staffhorst toch niet kwalijk nemen dat ik bij MediaMarkt ook iets leuks voor veel minder had kunnen kopen? Dat ik te veel heb betaald is dan toch mijn eigen schuld, doordat ik zo dom ben geweest me niet eerst beter te informeren?

 

Dat zijn dus gewoon leermomenten - moet je niet over gaan lopen huilen, maar gewoon niet meer doen.

 

Maar juist die produkten of diensten, die niet uniek zijn, gaat die vlieger niet meer op. Een enkeling wil wel het dubbele betalen voor bijv. meer service, maar de meeste klanten vertrekken naar een goedkopere concurrent.

 

Behalve dan de mensen die jij noemt in je eerste bericht. Die denken niet na en betalen het volle pond...

 

Zij hebben kennelijk nog niets geleerd van de internet zeepbel. Kennelijk is dit een verboden taboe. Als je over zo'n taboe ook op dit forum begint is het direkt heibel.

 

Waar haal je deze onzin nu weer vandaan?

 

Een andere belangrijke reden waarom ik dit onderwerp begonnen ben, en dat helaas niet wordt opgepikt op dit startersforum van hoog niveau?

 

Dat komt doordat je door je manier van reageren de discussie compleet verziekt hebt.

 

Als je als starter zonder veel financieen zaken zelf kan regelen, in het eerste stadium, kan dat het verschil uitmaken tussen overleven of failliet gaan. Higherlevel hoort zulke waarschuwingen juist te stimuleren.

 

Dat gebeurt ook, alleen maak jij er niet alleen een waarschuwing van, maar een soort hetze.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ja, we hebben een sterke man nodig. Zo eentje die snelwegen uitrolt voor starters, uitvinders vrij baan geeft en graaiers deporteert.

 

Of toch niet? Want er zijn ook argumenten voor de huidige jungle, waar de sterkste overleeft. Waar starters zelf verantwoordelijkheid moeten nemen, keuzes maken, leren van fouten. Je kan de verantwoordelijkheid voor jouw vergissingen niet voortdurend bij anderen leggen. Bij de overheid, bij je leveranciers, bij je adviseurs, bij de cultuur.

 

Als je bescherming nodig hebt, moet je misschien geen ondernemer willen zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zapph,

 

Jij bent erg kort door de bocht. Ik ben erg boos op Jeroen en jou omdat jullie zonder ook mijn programma ook maar één keer te hebben gebruikt beweren dat het slechter is dan Blender. Pas als je het kent mag jij jouw mening hierover geven. Mensen die op een innovatieforum jouw innovaties zonder kennis van zaken zwart maken, die moeten de wind van voren verwachten. Ik vind het gemeen dat je hier geen reclame mag maken voor jouw product maar dat ongefundeerde antireclame notabene door de medewerkers van dit forum wel mag. Ik fga jullie produkten of OpenSource ook niet door het slijk halen. Dus jullie mening respecteer ik heus wel, je mag kritiek op mijn argumenten/houding hebben. Dat was ook niet de reden dat ik kwaad werd. Ga gerust zo door.Zal ik jou nog een ljstje van mijn andere producten geven? We treffen elkaar dan wel in de rechtzaal.

Link naar reactie
  • 0

Zelfs een aardig idee als een consumentenbond voor starters wordt hier op higherlevel onderuit gehaald. Bekijk het maar. Dus veel starters moeten maar in deze maatschappij op hun bek gaan. Is dit nog een forum waar starters geholpen worden????

Link naar reactie
  • 0

Ik ben erg boos op Jeroen en jou omdat jullie zonder ook mijn programma ook maar één keer te hebben gebruikt beweren dat het slechter is dan Blender.

 

Nou moet je ophouden. Ik heb je website - nota bene de showcase van je produkt - gezien en kan niet anders concluderen dan dat de kwaliteit van de graphics die jouw produkt maakt intriest is. Zelfs al zou ik er geld voor krijgen, dan zou ik het nog niet willen downloaden.

 

Maar daar moet je niet boos om worden, dat is alleen maar mijn persoonlijke mening. Wat kan het jou schelen wat een of andere figuur ergens in Utrecht van je produkt vindt?

 

Mensen die op een innovatieforum jouw innovaties zonder kennis van zaken zwart maken, die moeten de wind van voren verwachten.

 

Hmm...ben ik benieuwd hoe jij kunt weten of ik kennis van zaken heb rond 3D-software. Vertel! :)

 

Ik vind het gemeen dat je hier geen reclame mag maken voor jouw product maar dat ongefundeerde antireclame notabene door de medewerkers van dit forum wel mag.

 

Hoezo ongefundeerd? Ik heb (nu al 2 keer) aangegegeven waarom ik mijn mening ben toegedaan, en je reageert er nog steeds niet inhoudelijk op...

 

We treffen elkaar dan wel in de rechtzaal.

 

Tuurlijk, joh! ;D

 

Maarreh...nog even mijn vraag van gisteren - als jij voor deze software tonnen hebt betaald, is je programmeur dan geen graaier?

 

Want laat ik mijn vraag van vandaag zelf maar even beantwoorden - ik heb ervaring met het ontwikkelen van 3D-applicaties, en kan je verzekeren dat het veel goedkoper kan...

Link naar reactie
  • 0

Twa level,

 

Teneerste zijn de genoemde voorbeelden in meerderheid de lotgevallen van anderen en niet mijn fouten. Ook leggen jullie mij woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Ik heb niemand een oplichter genoemd Ook in andere posts( bijv. BoevenbendeTPGpost) zie je dat als je slechte ervaringen met wie dan ook meldt er een soort hetze ontstaat. Je mag slechte ervaringen dus niet melden lijkt het wel. Alleen de goede verhalen zijn geoorloofd

Link naar reactie
  • 0

Zaph, je kan nog niet oordelen op basis van de website. Die is nog niet af. Ik zit te wachten op de uiteindelijke release van de nieuwste versie van de software. De modellen in de galerie zijn alleen ter illustratie. En in het begin als testmodellen gemaakt. Mooiere (foto)modellen komen eraan.

Link naar reactie
  • 0

Om even bij de inhoud te blijven: Een zakelijke consumentenbond lijkt mij nooit haalbaar. De materie is er denk ik te complex voor om daar een instantie voor te creeeren die dat inhoudelijk kan behappen. Het is misschien ook niet voor niks dat dat er niet is.

 

Waar het ook om gaat is bij ondernemen het selecteren wat je doet of laat doen en door wie. Als je daar niet goed in bent en je daar niet goed in ontwikkelt heb je een probleem als ondernemer.

 

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie
  • 0

Je mag slechte ervaringen dus niet melden lijkt het wel. Alleen de goede verhalen zijn geoorloofd.

 

Je mag ze wel noemen, alleen er zijn óók al enkele argumenten om er niet zo bij stil te staan:

 

- Iedereen kan zelf kiezen, via internet kun je zelf een goede zoektocht doen als je dat wilt;

- Niet iedereen heeft tijd om voor het goedkoopste te gaan, soms wil je gewoon een oplossing ongeacht (in het redelijke) de prijs;

- Soms willen mensen gewoon wat extravagantere keuzes maken, heel bewust doen ze dat;

- Het is gevaarlijk je mening op één of twee negatieve ervaringen te baseren, dat schept vaak een beperkt beeld;

- Klagers hebben doorgaans het hoogste woord en kunnen met een klein clubje iets in een negatief daglicht zetten terwijl anderen er wel tevreden over zijn maar zich minder geroepen voelen een weerwoord te geven. Dáárom zijn we hier op dit forum huiverig om schandpalen op te richten.

 

Niet meer en niet minder :)

 

Zullen we nu ook ophouden over jouw software of 3D-software in het algemeen? Ik heb jouw product niet willen vergelijken in mijn post met andere software - maar enkel willen illustreren dat er nu eenmaal verschillende leveranciers zijn, goedkoop en duur, mooi en minder mooi, met een groot logo en met klein logo's, in Amsterdam aan de Keizersgracht gevestigd of ergens goedkoop achteraf - en dat het ieders goed recht is zelf een keuze daaruit te maken. Soms, met weinig zin om uitgebreid op onderzoek uit te gaan, voor wat duurders, en soms voor iets goedkoops of zelfgemaakt. Dat is iedereens eigen keuze.

Link naar reactie
  • 0

Waarom verkoop jij nog software dan? Er is software met betere mogelijkheden gratis te downloaden, dus als je oprecht bent dan moet jij ook stoppen en je website offline halen.

 

Sorry hoor, maar ik vind je negatieve insteek (niet alleen in dit topic maar ook in andere) waarbij feitelijk iedereen die meer dan 100 euro vraagt voor z'n dienstverlening bij voorbaat verdacht is, weinig bijdragen... Waarschuwen is prima, maar iemand die wat meer geld voor z'n dienstverlening wegzetten als graaier is natuurlijk onzin.

 

@Peter Bonjernoor,

 

Tsja...what's in a name...? Bonjernoor of is het misschien Bonjemore, more bonje ;D?

 

Ik ben van mening dat je een uiterst gezochte en gekunstelde reactie hebt geplaatst. Wat ik gisteren al kristal helder aangaf: in jullie snelheid van handelen, om maar zo snel mogelijk wat zuurs en denigrerends te debiteren, wordt het nadenken en het redelijk handelen klaarblijkelijk al snel in het mausoleum van de redelijkheid bijgezet.

 

Ik heb hierboven de eerste reactie van een der verzuurde Higherlevel moderators maar eens even voor je geplaatst. En dan jouw reactie in de richting van Paul, quote: "Dat komt doordat je door je manier van reageren de discussie compleet verziekt hebt."

 

Je slaat hier mijns inziens al huichelend en draaiende, de plank een dikke twee meter vijftig mis! Niet Paul maar meneer Bakker heeft volgens mij in zijn eerste respons de discussie al een negatieve lading meegegeven. Geef maar eens aan waar hij, collega Bakker, nu precies on topic heeft gereageerd? Ik beschouw Bakker's reactie eerder als ad hominem. Maar dat zal wel aan mijn beperkte geestelijke vermogens liggen?

 

Voorts komt daarna bijna de gehele vaste Higherlevel kliek nog even langs om met allerhande verdraaide aantijgingen collectief de aanval op Paul in te zetten. Poeh poeh jongens,...I am impressed!

 

Leg me nu eens uit Peter, wat zijn nu toch die strenge toelatingscriteria om moderator op Higherlevel te worden? Lange tenen en onmeetbare kortzichtigheid? Klein pikkie en een vullisvat vol persoonlijke frustraties? En je mag ook zeker nooit de chef van het schoolplein zijn geweest?

 

Kortom ik denk wel te kunnen stellen dat de gedachtenpolitie van Higherlevel uit een zelfde soort gefrustreerde mannetjes bestaat als de gemiddelde bonnenschrijver bij de Politie. Ergens moeten jullie dus onverwerkte jeugdtrauma's compenseren, door op een uiterst vervelende en zielige wijze macht uit te oefenen.

 

Jammer hoor. Higherlevel zou een stuk prettiger worden als jullie die zielige manier van handelen en de collectieve huichelarij eens te grave gingen dragen.

 

Have a nice weekend!

Link naar reactie
  • 0

Zaph, je kan nog niet oordelen op basis van de website. Die is nog niet af.

 

Grappig dat je dat zegt. Ik was in een gekke bui, en heb het gedownload geinstalleerd.

 

Het eerste wat me opviel was dat het icoon het standaard MFC-icoon van Microsoft C++ is. Niet echt belangrijk, natuurlijk, maar wel slordig.

 

Verder viel het me op dat het programma, dat volgens je eigen zeggen voor beginnende gebruikers bedoeld is, geen tooltips bij de buttons heeft. Je hebt dus geen idee wat er gebeurt als je op het huisje klikt - alleen dat je de auto niet meer kunt zien.

 

De help-file is te summier voor woorden.

 

Wat ronduit storend is, is dat het programma consequent na een minuut of twee opeens bevriest, 100% processortijd claimt en via de taskmanager moet worden afgesloten.

 

Tenslotte, wat die tonnen voor je programmeur betreft - je bent echt helemaal genaaid. Hij heeft de gratis SoWin GIU Toolkit en de eveneens gratis Coin3D Rendering Engine gebruikt als basis voor Dimensor. Zie sowin1.dll en coin2.dll in de installatie-folder.

 

Eigenlijk niets meer dan de twee toolkits downloaden, wat buttons in de applicatie hangen, en compileren, dus.

Link naar reactie
  • 0

Jeroen,

 

Je zegt terecht : "Daarom zijn wij op dit forum huiverig om schandpalen op te richten." In de voorbeelden, ik had met gemak ook een heel stel andere sectoren kunnen noemen, waar starters gestruikeld zijn, noemde ik expres geen namen. Maar ik voelde mij wel aan de schandpaal genageld, nog voor mijn heftige reactie die daar het gevolg van was.

Link naar reactie
  • 0
Tsja...what's in a name...? Bonjernoor of is het misschien Bonjemore, more bonje ;D?

 

Wow...heel volwassen grap van je. Over "What's in a name" gesproken: ik begreep dat je ook onder een andere naam hier op HL bekend bent. Welke is dat ook al weer?

 

Wat ik gisteren al kristal helder aangaf: in jullie snelheid van handelen, om maar zo snel mogelijk wat zuurs en denigrerends te debiteren, wordt het nadenken en het redelijk handelen klaarblijkelijk al snel in het mausoleum van de redelijkheid bijgezet.

 

Ik heb werkelijk geen idee waar je deze volslagen onzinnige conclusie vandaan haalt.

 

Ik heb hierboven de eerste reactie van een der verzuurde Higherlevel moderators maar eens even voor je geplaatst.

 

Je zou het ook kunnen zien als een behoorlijk kritische reaktie, waarop je normaal en inhoudelijk op zou kunnen reageren.

 

En dan jouw reactie in de richting van Paul, quote: "Dat komt doordat je door je manier van reageren de discussie compleet verziekt hebt."

 

Ja, iemand voor 'zak' uitmaken omdat hij het anders ziet verziekt de discussie. Of vind jij dat een constrctieve bijdrage?

 

Geef maar eens aan waar hij, collega Bakker, nu precies on topic heeft gereageerd? Ik beschouw Bakker's reactie eerder als ad hominem. Maar dat zal wel aan mijn beperkte geestelijke vermogens liggen?

 

Hij maakt een terechte vergelijking tussen andere dure en goedkope produkten, in dit geval het produkt van Paul. Over je geestelijke vermogens kan ik niet oordelen.

 

Leg me nu eens uit Peter, wat zijn nu toch die strenge toelatingscriteria om moderator op Higherlevel te worden? Lange tenen en onmeetbare kortzichtigheid? Klein pikkie en een vullisvat vol persoonlijke frustraties? En je mag ook zeker nooit de chef van het schoolplein zijn geweest?

 

Die zijn er niet. Gewoon een mailtje sturen dat het je wel leuk lijkt, en een mailtje terug krijgen dat men het een goed idee vind.

 

Oh ja, en de mogelijkheid een discussie in te gaan zonder anoniem mensen uit te schelden en andere kinderachtige dingen te plaatsen! Ik denk dat jij en Paul dus inderdaad geen schijn van kans maken.

 

Have a nice weekend!

 

No worries! :)

Link naar reactie
  • 0

 

 

...omdat jullie zonder ook mijn programma ook maar één keer te hebben gebruikt beweren dat het slechter is dan Blender. Pas als je het kent mag jij jouw mening hierover geven. ...

 

Als je programma net zo goed is als Blender (ik kan er niet over oordelen, ik heb jouw programma nog nooit geopend en blender één keer), dan laat je presentatie te wensen over. Dat geef je elf, zoals hieronder ook al gequote al aan. Dat mensen dan anders over je product denken dan je wilt door je presentatie, daar ben je dan zelf mede de oorzaak van. je zegt te wahften op de nieuwe software, maar volgens mij is ondernemen vooral zorgen dat je presentatie meteen goed is en verkopen, verkopen en verkopen. Die nieuwe software wordt dan meteen gefinancieerd. Als ik naar je website kijk denk ik 'dat kan niet veel goeds' wezen. Die boodschap brengt het bij mij over, en als het anders kan zou ik het vooral anders doen! Dat is je marketinginstrument, je verkoopafdeling. Daar ben je ondernemer voor!

 

Zaph, je kan nog niet oordelen op basis van de website. Die is nog niet af. ...

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.