• 0

Stop de graaicultuur.

De laatste tijd kom ik veel startende ondernemers tegen, die klagen dat zij afgezet zijn:

 

Ik vertelde een zakenrelatie dat ik net een merk had geregistreerd bij het Benelux Merkenbureau(BOIP) voor 240 Euro. Dit kan op het internet en lukt mij in een kwartiertje, inclusief een snel nieuwheidsonderzoek. Hij was verbijsterd want hem had dit een kleine 2.000 euro gekost bij een merkengemachtigde. Een merkengemachtigde heeft natuurlijk meer expertise in huis, maar die heb je niet altijd nodig.

 

Een uitvinder liet voor 10.000 euro een onderdeel fabriceren door een bedrijf, terwijl precies datzelfde onderdeel voor 5 euro in het buitenland verkrijgbaar is.

 

Nadat mijn vorige octrooigemachtigde mij voor het doorsturen van één brief een rekening van 99,95 euro durfde te vragen ben ik direkt met hem gestopt. Zeker nadat bleek dat hij voor werk dat een stagaire heeft verricht, nog 300 euro ex. BTW durft te vragen.

 

Bij een Nederlands bedrijf dat voor het bemiddelen van uitvindingen, vantevoren, honderden euro's vraagt ga ik ook al niet meer langs.

 

Op zich zelf vind ik dat geld niet zo'n probleem, als je maar waar voor jouw geld krijgt. Echter je krijgt binnen een paar dagen steevast een afwijzing in de vorm van een vierregelig standaard briefje: Zij zien geen markt voor jouw produkt. Deze werkwijze is rampzalig voor de innovatie als zo'n advies niet klopt. Voor één afgewezen produkt is weldegelijk grote belangstelling bij het bedrijfsleven. Via een Amerikaans uitvindingen bedrijf is er nu een licentiecontract getekend. Deze intermediair heeft zich voor $99,- erg ingespannen (gedegen beoordeling+heel veel tijd gestoken in het benaderen van marktpartijen) met een positief resultaat.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

om maar zo snel mogelijk wat zuurs en denigrerends te debiteren

 

Ik kom idd érg over als zuur en denigrerend, daar herken ik mezelf erg goed in...

 

Ik zou me er wat van aantrekken wanneer je met je eigen naam postte en net als ik anderen priobeerde te helpen hier op dit forum en niet alleen aan het lurken was. Want als ik echt zo overkom en iemand die dat oprecht tegen me zei, dan doe ik zeker iets verkeerd. Nu doet dit me weinig, ik kan me niet indenken dat anderen me zuur over vinden komen...

 

Leg me nu eens uit Peter, wat zijn nu toch die strenge toelatingscriteria om moderator op Higherlevel te worden? Lange tenen en onmeetbare kortzichtigheid? Klein pikkie en een vullisvat vol persoonlijke frustraties? En je mag ook zeker nooit de chef van het schoolplein zijn geweest?

 

Simpelweg enthousiasme en de zin om zelfs op zaterdagmiddag hier online proberen topics op gang te helpen en mensen te helpen met eventuele problemen. Verder zijn we gewoon vrijwilligers die dit doen omdat ze het leuk vinden.

 

Jammer hoor. Higherlevel zou een stuk prettiger worden als jullie die zielige manier van handelen en de collectieve huichelarij eens te grave gingen dragen.

 

Eerlijk onder je eigen naam zoiets zeggen en niet enkel een meelezer zijn die zelf niet probeert anderen te helpen zou je sieren. Maar ja...

 

Jongens, ik vond het leuk in dit topic, maar ik heb inmiddels alles wel gezegd wat ik wilde zeggen en mijn mede-dictators hebben alles onder hun zure, achterdochtige en haatdragende controle, dus ik ga me vermaken in een topic elders op dit mooie forum :)

Link naar reactie
  • 0

Zaph,

 

Goed dat jij je verdiept in het programma. Echter dit is de gratis viewer niets meer of minder. Je kan hiermee nog geen modellen maken. Voor het echte programma moet je de registratiesleutel opsturen en dan krijg je de unlockcode. Dimensor wordt continu verbeterd. Er zijn nog wel wat kleine bugs maar dat heb je bij ieder nieuw programma. Bij grote uitgebreide modellen duurt het wel soms 5 minuten voordat complexe onderdelen worden veranderd. Er komt misschien een eenvoudige versie als freeware en nieuwe geavanceerdere versies. Ik wil het helemaal niet vergelijken met professionele 3Dprogrammas Het is gewoon een leuke gadget voor de consument. Je kan er van alles en nog wat mee bouwen met bouwplaten a.d hand van het computermodel.

 

Trouwens de programmeur staat hoog aangeschreven op diverse software fora. het kostte mij de grootste moeite om iemand te vinden die dit kon. De meeste programmeurs zitten niet in de 3D cad

Link naar reactie
  • 0

Zaph, je kan nog niet oordelen op basis van de website. Die is nog niet af.

 

Grappig dat je dat zegt. Ik was in een gekke bui, en heb het gedownload geinstalleerd.

 

Het eerste wat me opviel was dat het icoon het standaard MFC-icoon van Microsoft C++ is. Niet echt belangrijk, natuurlijk, maar wel slordig.

 

Verder viel het me op dat het programma, dat volgens je eigen zeggen voor beginnende gebruikers bedoeld is, geen tooltips bij de buttons heeft. Je hebt dus geen idee wat er gebeurt als je op het huisje klikt - alleen dat je de auto niet meer kunt zien.

 

De help-file is te summier voor woorden.

 

Wat ronduit storend is, is dat het programma consequent na een minuut of twee opeens bevriest, 100% processortijd claimt en via de taskmanager moet worden afgesloten.

 

Tenslotte, wat die tonnen voor je programmeur betreft - je bent echt helemaal genaaid. Hij heeft de gratis SoWin GIU Toolkit en de eveneens gratis Coin3D Rendering Engine gebruikt als basis voor Dimensor. Zie sowin1.dll en coin2.dll in de installatie-folder.

 

Eigenlijk niets meer dan de twee toolkits downloaden, wat buttons in de applicatie hangen, en compileren, dus.

 

Peter, Ik deel je mening helemaal.

 

Ik ben hier op HL eens aardig afgestraft ;)

Hier heb ik veel van geleerd, en leer ik nog steeds van.

Ik heb ook de viewer gedownload en gedraaid, en had ook jouw mening.

Enkele tonnen, poeh. Mfc zware overhead bestaande oude dll's enz.

Dan zou ik minstens uitwijken naar de gratis ms directx10 sdk omgeving.

Alleen hun 3D mesh demo's zijn al krachtiger.

Misschien dat deze tread bijna off topic gaat, maar mogen we af en toe eens niet over elkaars produkt of presentatie gezond van gedachten wisselen?

Gezonde "kritiek" is vaak heel leerzaam, tenminste voor mij wel.

Op het moment van lezen vaak niet prettig, maar een paar uur of dagen later ga je er toch over nadenken.

Hoe vaak zullen websitebouwers of programmeurs niet een door andere gebouwde applicatie bekijken.

 

Al met al vind ik dit een zeer leerzame thread.

Dus paul, hoe scherp ook ga er voor, in welke vorm dan ook en haak niet af.

Laten we niet te veel met modder gaan gooien, maar nogmaals gezonde onderbouwde kritiek is vaak leerzaam, ik heb er ervaring mee ;)

 

en peter een reusje van mij.

 

Link naar reactie
  • 0

Ergens vreemd natuurlijk dat iemand die voor een soort van consumentenbond voor ondernemers is HigherLevel zo afbrand.

HigherLevel is een platform dat (startende) ondernemers een schat aan informatie aanbied en ook nog eens door vele ter zake kundige mensen wordt bevolkt die regelmatig gratis zeer nuttige adviezen afgeven.

 

Ik heb hier ook al heel wat gratis adviezen "weggegeven". Vaak waren deze adviezen ook gerelateerd aan intellectueel eigendom.

Als je al de uurtjes van iedereen optelt en vermenigvuldigd met een gemiddeld uurtarief dan heeft deze site door zijn relevante content eigenlijk een waarde die in de miljoenen loopt.

 

Sommige mensen gaan dan toch liever af op een duur kantoorpand, mannen in Armani pakken en dikke leasewagens omdat dit vertrouwd overkomt. Ze verdienen er immers een dikke boterham mee dus hun adviezen zullen wel hout snijden anders zou niemand er dik voor betalen.

 

Eigenlijk is degene die de boel echt traineert de halvezool die menig uurtje achter zijn pc doorbrengt om naieve (startende) ondernemers op weg te helpen. Eigenlijk zou dit forum verboden moeten worden omdat het "zwaar gesubsidieerde"informatie beschikbaar stelt waar normaal flinke graai bedragen voor gerekend worden.

Dit forum is eigenlijk oneerlijke concurrentie voor al die adviseurs die proberen een eerlijke en zwaar belaste boterham te verdienen, en zorgt er tevens voor dat er een grote groep feitelijk incompetente ondernemers door kan blijven ploeteren. Door de adviesjes die ze hier gratis van HL plukken zijn ze een oneerlijke concurrent die ondanks zijn dure "graaiadviseurs" toch weet te overleven terwijl deze ondernemer concurrentie ondervind van onder de kostprijs duikende wannabee ondernemers.

 

Misschien wordt het tijd dat de regering voor ondernemers de zogenaamde contentwaarde forfait wordt ingevoerd. Ondernemers die minder dan x euro aan adviesfacturen kunnen overleggen maken duidelijk gebruik van de waarde van informatieve sites als HigherLevel.

Feitelijk genereren ze daarmee inkomsten doordat ze minder kosten hebben. Het is vergelijkbaar met de leaserijder die de kosten van een eigen auto uitspaart door op kosten van zijn baas rond te tuffen.

 

Het lijkt mij daarom reeel dat ondernemers die minder dan een nog vast te stellen bedrag aan adviezen uitgeeft worden belast met een zogenaamde contenttax, zij liften immers mee op de gratis adviezen die anderen inkomstenderving bezorgen. Tevens wordt het ondernemersklimaat verzwakt door de aanwezigheid van wannabee ondernemers, de contenttax zal zorgen voor een shakedown zodat alleen gezonde ondernemingen overblijven.

 

Het spreekt voor zich dat ik als veelposter even heerlijk mag graaien in de contenttaxkas.

Link naar reactie
  • 0
Er zijn nog wel wat kleine bugs maar dat heb je bij ieder nieuw programma.

 

Sorry, maar vastlopen binnen twee minuten vind ik nogal een stevige bug voor een programma waaraan al in 2005 begonnen is. Trouwens, afsluiten ervan binnen die twee minuten zorgt ook voor 100% processorgebruik door PM.exe (waarom geen Dimensor.exe?) die wederom met de taskmanager moet worden afgesloten.

 

Trouwens de programmeur staat hoog aangeschreven op diverse software fora. het kostte mij de grootste moeite om iemand te vinden die dit kon. De meeste programmeurs zitten niet in de 3D cad

 

Dat is met die Coin3D ook niet nodig. Alles wat met 3D te maken heeft zit daar namelijk in gebakken. Het enige dat je programmeur hoefde te doen is de juiste onderdelen aan te roepen, zoals het laden van een model, dat in 1 regel code gedaan kan worden.

 

edit: damned typo's

Link naar reactie
  • 0
Dat vastvriezen hebben wij nog nooit meegemaakt en in de gebruiksaanwijzing van 30 paginas staan alle benodigde tools

 

Tsja...bij mij gebeurt het consequent. En zoals ik al zei - de helpfile is erg summier. Als ik wil weten waar dat huisje voor dient moet ik alle odnerwerpen 1 voor 1 langs, en dat is nu net waar ik als 'beginnende gebruiker' niet op zit te wachten. Waarom geen tooltips?

 

En wat is je reaktie op die Coin3D libraries? Vind je niet dat deze programmeur je een oor aangenaaid heeft?

Link naar reactie
  • 0

het kostte mij de grootste moeite om iemand te vinden die dit kon. De meeste programmeurs zitten niet in de 3D cad

 

ik kan er zo 10 voor je opnoemen, niet goedkoop...maar zeker geen graaiers.

 

maar nu je toch de naam CAD op brengt, mag ik een inhoudelijke vraag stellen over je product?

 

je had al aangegeven dat je met jouw fils RPT apparatuur kan aansturen, dit doe je dus met STL files (dit zijn geen CAD files, maar 3D grafics files, het verschil zit hem in de wiskundige onderbouwing). Je kan van een CAD file wel een STL file maken, maar niet van een STL file een CAD file.

 

maar mijn vraag is dus, kun je jouw files ook exporteren als b.v. IGES, STEP of Parasolid? dat zou in mijn vakgebied namelijk erg handig zijn. (vandaag mijn vraag).

 

gr,

Remco

 

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Zaph en Descartes,

 

Opbouwende kritiek + technisch commentaar is altijd welkom, maar de programmeur heeft echt zijn best gedaan. Ik beleef veel plezier aan het maken van modellen, zoals de kattekop hiernaast en bij al deze modellen liep er niks vast. Dat er hier wel kritiek op mijn website wordt geleverd, dat mag best. Hij is net als de software nog niet af. Een bevriende professionele webdesigner heeft mij hierbij geholpen. Voor niks dus een gegeven paard mag je niet in de bek kijken.

 

Gek je ziet dat mensen werk van mijn webdesigner en mijn programmeur hier afkraken. Terwijl als ik zelf voorbeelden aanhaal van anderen, die zich afgezet voelen door professionals, zonder de naam te noemen, je een hetze over je heen krijgt

Link naar reactie
  • 0
Opbouwende kritiek + technisch commentaar is altijd welkom, maar de programmeur heeft echt zijn best gedaan.

 

Maar is zijn inspanning die tonnen waard die je er voor betaald hebt? Is het een graaier of niet?

 

Gek je ziet dat mensen werk van mijn webdesigner en mijn programmeur hier afkraken. Terwijl als ik zelf voorbeelden aanhaal van anderen, die zich afgezet voelen door professionals, zonder de naam te noemen, je een hetze over je heen krijgt

 

Dat is flauw. Je begint zelf Jeroen een 'zak' te noemen omdat hij je software niet kent en toch een oordeel heeft, en als iemand dan naar aanleiding van je impliciete uitnodiging daartoe je software wel bekijkt en tot hetzelfde oordeel komt ga je steigeren.

Link naar reactie
  • 0

Zaph,

 

De tooltips komen in een volgende versie en ik wist van die Coin3d Library. Voor hobby doeleinden werkt dat best.Voor professionele tekenstudios is mijn programma helemaal niet bedoeld. Die gebruiken programmas van duizenden Euro's

 

Link naar reactie
  • 0

Remco,

 

Dimensor kan geen RPT apparatuur aansturen,dat heb ik nooit gezegd. Je kan zelf thuis rapidprototypen door het computermodel exact na te bouwen met speciale bouwplaten. Die zijn binnenkort leverbaar. Er zit wel STL export in maar daar hebben wij nog geen tijd gehad om dat te perfectioneren

Link naar reactie
  • 0

... Die gebruiken programmas van duizenden Euro's

 

 

En waar ik me over blijf verbazen is dat veel programma's (3d VIZ, Max, Catia, Autodesk Autocad, Autodesk inventor, Rhino) allemaal boven de 3000 euro zitten, en Nementschek met Vectorworks op ca. 1700 euro zit. Helaas ben ik opgegroeid met Autodesk en kan daar ook heel snel mee werken, anders was ik allang overgestapt op Vectorworks.

 

Edit: Vectorworks Interieur kost inmiddels ook 2450,-. De kale versie 1650,-

Link naar reactie
  • 0
...ik wist van die Coin3d Library. Voor hobby doeleinden werkt dat best.

 

Ik had het wat Coin betreft niet over de kwaliteit, maar over het feit dat het een gratis tool is waarmee zo'n beetje iedereen die een beetje kan programmeren in een paar dagen een 3D-pakket in elkaar kan hebben gesleuteld, terwijl jij voor je software tonnen hebt betaald.

 

Of kunnen we uit je weigering het daar verder over te hebben concluderen dat je een klein beetje overdreven hebt?

Link naar reactie
  • 0

Zaph jij begrijpt het nog niet,

 

Als Jeroen zijn commentaar had geleverd NA TESTEN VAN DIMENSOR of evt de gratis viewer, was dat in dank afgenomen. Opbouwende kritiek is altijd welkom. Echter als er zonder enig onderzoek op een innovatiesite nederlandse innovaties worden afgekraakt, wordt ik daar erg pissig over. Ik vind het heel vreemd dat jou computer crasht, dat wil ik graag eens zien. Jouw andere genoemde punten heb ik in een al veel eerder stadium, een jaar geleden met de programmeur besproken. Wij vinden samen dat de prioriteit bij de fotomodule lag en andere toekomstige features

Link naar reactie
  • 0

Peter,

 

Op de website staat maar een klein deel van de gemaakte software. De hoofdmoot komt nog. Er wordt nu geoordeeld over de allereerste versie. begrijpelijk, want die staat op de website. Dus wat jij hebt gezien kost geen tonnen maar de rest wel. Trouwens Descartes computer doet het uitstekend onder Dimensor. De oorzaak moet je denk ik elders zoeken

 

Dit is ook niet het moment van productintroductie, had ik ook niet bedoeld.

 

Dat hier zo heftig wordt gereageerd op een nieuwe thread om geanonimiseerde slechte ervaringen te melden vind ik wel opvallend. Want bij veel bedrijven worden concurrenten zwart gemaakt

Link naar reactie
  • 0

Nonex,

 

Ik ken nog een goedkopere: Imsi Turbocad Professional voor 699 Euro.

Een leuk programma waar je aardige modellen mee kan maken. Ik heb daar eens een Rapidprototype mee vervaardigd. Daar moet je wel een 300 paginas tellend handboek voor doornemen, maar het werkt behoorlijk goed

Link naar reactie
  • 0

Echter als er zonder enig onderzoek op een innovatiesite nederlandse innovaties worden afgekraakt, wordt ik daar erg pissig over.

 

Beste Paul,

 

Ik neem aan dat jij hier op jouw programma doelt.

Tot nu toe is mij verre van duidelijk wat er nu precies vernieuwend is aan jouw software, een verbeterde GUI is voor mijn gevoel niet echt een innovatie maar gewoon een evolutionaire verbetering.

 

Je kan zelf thuis rapidprototypen door het computermodel exact na te bouwen met speciale bouwplaten.

 

Ook met deze functie doe je het overkomen of je met iets nieuws komt.

Enkele jaren geleden heb ik dergelijke thuissoftware al actief gezien om bijvoorbeeld aan de hand van enkele porterfoto's iemands hoofd mbv een soort kartonnen bouwplaat te kunnen maken. Is blijkbaar nooit een succes geworden want ik ben het daarna nergens meer tegengekomen..

 

Dat hier zo heftig wordt gereageerd op een nieuwe thread om geanonimiseerde slechte ervaringen te melden vind ik wel opvallend. Want bij veel bedrijven worden concurrenten zwart gemaakt

 

Niemand reageert anoniem met kritiek op software bij mijn weten, je hebt het een beetje over jezelf afgeroepen door erop te gaan hameren dat mensen niet moeten oordelen over iets wat ze niet eens getest hebben. Op zich heb je daar gelijk in, maar daarmee heb je de schijnwerpers alleen maar meer op jouw software gericht.

Mensen hebben bij hun eerste oordeel gekeken naar de getoonde voorbeelden op jouw site, als die niet overeenkomen met de kwaliteit die jij beweert dat de afbeeldingen straks zullen hebben dan moet je deze afbeeldingen niet op jouw website plaatsen.

 

Je bent zelf begonnen over de grote graaiers, en met de beweringen dat er beroepsgroepen zijn die er hele vette boterhammen aan overhouden doordat ondernemers zich er niet van bewust zijn dat het ook anders kan, vaak tegen lagere tarieven.

 

Ook in het geval van jouw software lijkt het erop dat jouw programmeur je verkeerde adviezen heeft gegeven. Je zegt immers zelf al minstens een ton uitgegeven te hebben terwijl mensen hier aangeven dat het met maximaal enkele tienduizenden euro's ook gemaakt had kunnen worden.

 

Het lijkt erop dat je niet onder ogen wilt komen dat je zelf ook de verkeerde beslissingen hebt genomen en in zee bent gegaan met iemand die een veel te dure oplossing heeft aangeboden.

Het valt voor niemand mee om zijn eigen fouten te erkennen, en dat zal voor jou niet anders zijn. Toch lijkt het erop dat aan de basis van jouw aversie tegen de zogenaamde graaicultuur jouw eigen verkeerde beslissingen liggen.

Link naar reactie
  • 0

Nonex,

 

Ik ken nog een goedkopere: Imsi Turbocad Professional voor 699 Euro.

Een leuk programma waar je aardige modellen mee kan maken. Ik heb daar eens een Rapidprototype mee vervaardigd. Daar moet je wel een 300 paginas tellend handboek voor doornemen, maar het werkt behoorlijk goed

 

De goedkoopste versie is zelfs maar $149,-. De renderkwaliteiten zijn niet helemaal te vergelijken met de top van de markt (VIZ, REnderworks, Cinema etc.), maar ja, het prijsverschil moet ergens vandaan komen. Ontopic maar weer, voordat we hier 3d-pakketten gaan vergelijken?

Link naar reactie
  • 0

Tech nico,

 

Kan jij mij de naam geven van dat programma van de kartonnen bouwplaten?

 

Ik heb trouwens nooit hele beroepsgroepen willen stigmatiseren. Grote onzin. Alleen wantoestanden willen aankaarten. Die komen overal voor. Maar je hoort alleen vaak de positieve verhalen. Negatieve ervaringen moeten kennelijk onder de vloermat worden geschoven. Ik ben falikant tegen een doofpotcultuur. Als gebruikers van onze software problemen ondervinden hoor ik dat juist graag en mogen zij dat best ventileren. Dan moeten het wel gebruikers zijn en geen mensen die Dimensor nog totaal niet kennen. Ik ben verbijsterd dat een voorstel voor een consumentenbond voor starters met zoveel vijandigheid van de tafel wordt gegooid. Daar is toch niks verkeerd aan?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.