na lang twijfelen (‘ze gaan mijn idee stelen! ;D’) toch maar mijn eerste post op dit mooie forum. Met mijn bedrijf, Newz4u Media, richten mijn zakenpartner & ondergetekende ons komende jaren op innovatieve nieuwsvoorziening op internet. We hebben zelf een bepaalde visie op de ontwikkelingen die op dat gebied de komende jaren gaan plaatsvinden & willen daar dan ook op inspringen. Om heel die visie hier uiteen te zetten gaat natuurlijk wat ver (en dat is ook verre van interessant voor de meeste van jullie), maar toch heb ik als jonge ondernemer enkele vraagjes, waar jullie hopelijk op willen en kunnen reageren.
Allereerst een algemene vraag, puur om de mening van de bezoekers hier te peilen. Wat denkt men hier over de ontwikkeling van nieuwsconsumptie? Verplaatst deze zich binnen enkele jaren in zijn geheel naar het wereldwijde web? Verdwijnen kranten & boeken stilaan uit onze maatschappij? Gaat Nederland, zoals de VS dat al jarenlang doen, ook massaal aan de e-books? Of houden we toch nog decennia vast aan ons krantje bij het ontbijt en het Zes uur-journaal voor de buis? Misschien wat algemeen om de vragen zo te stellen, maar ik ben geïnteresseerd in de heersende opinie op dit forum & kan daarnaast nergens een online klankbord vinden om deze kwestie te bespreken. Vind het behoorlijk interessant en het is in zekere zin ook van belang i.v.m de ontwikkelingen binnen ons bedrijf en de filosofie erom heen.
Daarnaast een kortere vraag (lees: ik tracht het kort te houden). Ons nieuwe project wordt www.eerstedivisie.nu, een professionele website over de Jupiler League en een behoorlijk gat in de markt, zeker nu deze competitie in de lift zit. We gaan voor minstens 5000 á 7000 unieke bezoekers per week. Binnen ons marketingconcept mikken we vooral op regionale sponsoren van de twintig clubs in de JL; van hen weten we dat ze al ‘feeling’ hebben met de clubs en bovendien kunnen we, door per zgn. clubpagina drie á vijf sponsoren aan te trekken, de adverteertarieven heel laag houden. We willen deze acquisitie het eerste (half)jaar zelf gaan doen, niet alleen om kosten te besparen, maar ook om ervaring op te doen op dit gebied en persoonlijk contact te leggen met de mensen in de regio. De aanpak: bedrijven benaderen, telefonisch dan wel via de mail, en hen (ook omdat we een startende site zijn en nogal wat mensen – zo heb ik dan persoonlijk ervaren – huiverig staan tegenover ‘professionele media via het internet’) enkele maanden een gratis banner/bedrijfslogo op de clubpagina van hun club aanbieden. Daarna kunnen ze er voor een paar tientjes per maand op blijven staan. Mijn vraag aan jullie – nee, het wordt toch geen monoloog :D : klinkt deze aanpak jullie heel amateuristisch in de oren? Is het naïef, is het achterlijk, is het teveel wishfull thinking? Wat denken jullie überhaupt van ons concept? En: weet hier iemand een goede bron of branchetak om mij eens te verdiepen in advertentietarieven gerangschikt aan doelgroep en/of bezoekersaantallen?
Ter info: de namen/adressen van de te benaderen adverteerders en sponsors hebben we verkregen via fansites, officiële clubsites & programmaboekjes. Omdat ik het concept nogal beknopt en kort door de bocht heb weergegeven, hoop ik eigenlijk ook dat één van de geïnteresseerde lezers hier ons businessplan eens wil inkijken en het (liefst behoorlijk kritisch) wil becommentariëren. Daar zou ik al ontzettend mee geholpen zijn. Ik hoop op een paar mooie (en nogmaals: liefst kritische!) reacties.
MVG,
Paul
Newz4u Media
P.S. Excuus voor mijn ietwat lange debuutpost - tja, je bent journalist, of je bent het niet. In het vervolg zal ik het korter houden. Aan de moderator: wist niet precies waar dit topic te plaatsen. Heb het daarom maar, aangezien mijn meest concrete vraag ons concept betreft, bij deze categorie gepost. Mocht dit niet de bedoeling zijn, mijn excuses.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DoelpuntNL
DoelpuntNL
Hallo experts & ondernemers,
na lang twijfelen (‘ze gaan mijn idee stelen! ;D’) toch maar mijn eerste post op dit mooie forum. Met mijn bedrijf, Newz4u Media, richten mijn zakenpartner & ondergetekende ons komende jaren op innovatieve nieuwsvoorziening op internet. We hebben zelf een bepaalde visie op de ontwikkelingen die op dat gebied de komende jaren gaan plaatsvinden & willen daar dan ook op inspringen. Om heel die visie hier uiteen te zetten gaat natuurlijk wat ver (en dat is ook verre van interessant voor de meeste van jullie), maar toch heb ik als jonge ondernemer enkele vraagjes, waar jullie hopelijk op willen en kunnen reageren.
Allereerst een algemene vraag, puur om de mening van de bezoekers hier te peilen. Wat denkt men hier over de ontwikkeling van nieuwsconsumptie? Verplaatst deze zich binnen enkele jaren in zijn geheel naar het wereldwijde web? Verdwijnen kranten & boeken stilaan uit onze maatschappij? Gaat Nederland, zoals de VS dat al jarenlang doen, ook massaal aan de e-books? Of houden we toch nog decennia vast aan ons krantje bij het ontbijt en het Zes uur-journaal voor de buis? Misschien wat algemeen om de vragen zo te stellen, maar ik ben geïnteresseerd in de heersende opinie op dit forum & kan daarnaast nergens een online klankbord vinden om deze kwestie te bespreken. Vind het behoorlijk interessant en het is in zekere zin ook van belang i.v.m de ontwikkelingen binnen ons bedrijf en de filosofie erom heen.
Daarnaast een kortere vraag (lees: ik tracht het kort te houden). Ons nieuwe project wordt www.eerstedivisie.nu, een professionele website over de Jupiler League en een behoorlijk gat in de markt, zeker nu deze competitie in de lift zit. We gaan voor minstens 5000 á 7000 unieke bezoekers per week. Binnen ons marketingconcept mikken we vooral op regionale sponsoren van de twintig clubs in de JL; van hen weten we dat ze al ‘feeling’ hebben met de clubs en bovendien kunnen we, door per zgn. clubpagina drie á vijf sponsoren aan te trekken, de adverteertarieven heel laag houden. We willen deze acquisitie het eerste (half)jaar zelf gaan doen, niet alleen om kosten te besparen, maar ook om ervaring op te doen op dit gebied en persoonlijk contact te leggen met de mensen in de regio. De aanpak: bedrijven benaderen, telefonisch dan wel via de mail, en hen (ook omdat we een startende site zijn en nogal wat mensen – zo heb ik dan persoonlijk ervaren – huiverig staan tegenover ‘professionele media via het internet’) enkele maanden een gratis banner/bedrijfslogo op de clubpagina van hun club aanbieden. Daarna kunnen ze er voor een paar tientjes per maand op blijven staan. Mijn vraag aan jullie – nee, het wordt toch geen monoloog :D : klinkt deze aanpak jullie heel amateuristisch in de oren? Is het naïef, is het achterlijk, is het teveel wishfull thinking? Wat denken jullie überhaupt van ons concept? En: weet hier iemand een goede bron of branchetak om mij eens te verdiepen in advertentietarieven gerangschikt aan doelgroep en/of bezoekersaantallen?
Ter info: de namen/adressen van de te benaderen adverteerders en sponsors hebben we verkregen via fansites, officiële clubsites & programmaboekjes. Omdat ik het concept nogal beknopt en kort door de bocht heb weergegeven, hoop ik eigenlijk ook dat één van de geïnteresseerde lezers hier ons businessplan eens wil inkijken en het (liefst behoorlijk kritisch) wil becommentariëren. Daar zou ik al ontzettend mee geholpen zijn. Ik hoop op een paar mooie (en nogmaals: liefst kritische!) reacties.
MVG,
Paul
Newz4u Media
P.S. Excuus voor mijn ietwat lange debuutpost - tja, je bent journalist, of je bent het niet. In het vervolg zal ik het korter houden. Aan de moderator: wist niet precies waar dit topic te plaatsen. Heb het daarom maar, aangezien mijn meest concrete vraag ons concept betreft, bij deze categorie gepost. Mocht dit niet de bedoeling zijn, mijn excuses.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/12950-aanpak-acquisitie-businessplan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag