• 0

Lijken deze twee logo's teveel op elkaar?

Ik wil per september een huiswerkklas beginnen en wilde hiervoor een logo hebben. Toen ik andere bedrijven googlede (om te kijken hoe zij hun huiswerk / bijlesbedrijfje runnen) kwam ik net-mentor tegen, met onderstaand logo.

 

net-mentor-logo.gif

 

Dat vond ik een mooie symboliek hebben en heb het vereenvoudigd naar

 

tut-1.gif

 

Zondag kwam ik echter het logo van een ander (amerikaans) bedrijf tegen, dat ook bijlessen e.d. verzorgt:

 

tut-2.gif

 

Dit lijkt ontzettend op mijn logo. Of beter gezegd: mijn logo lijkt erg op dat van hun! Ik heb het bedrijf toen gemaild om te vragen of zij hier problemen mee hadden, maar kreeg geen reaktie.

 

Wie heeft er kennis van copyright / beeldmerken en kan mij vertellen of ik met mijn logo inbreuk maak op het copyright van het amerikaanse bedrijf?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik denk dat je hier geen problemen mee gaat krijgen, het logo is niet echt lijkend en het andere bedrijf is aan de andere kant van de wereld, jullie zullen elkaar niet voor de voet gaan lopen neem ik aan.

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Heb er op juridisch gebied geen verstand van maar mijn gevoel zegt dat je met dat Amerikaanse bedrijf geen problemen zult krijgen.

 

Hoe zit het echter met die Nederlandse organisatie? Dat lijkt me namelijk wel 'probleemgevoelig' gezien jullie in dezelfde branche zitten en de logo's zonder meer erg snel met elkaar verward kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt erop dat die anderen ook eerst goed gegoogled hebben ;-)

Ik vind het gebaar van het wijzende figuurtje trouwens helemaal niet zo 'mentorend', eerder een beetje zo van: "Ga daar maar heen en zoek het maar uit."

Maar misschien zegt dat meer over mij dan over het logo

;)

Bij huiswerkbegeleiding zou ik eerder denken aan iets dat veilig en stimulerend voelt, steunend.

Link naar reactie
  • 0

Verander het logo meer in een frontaal aanzicht van één figuur zittend aan een tafel en iemand staand daarachter, krijg ik meer een 'tutoring' vision bij en wijzigt jouw logo wezenlijk van de bestaande ... een goede ontwerper kan dat ook nog heel stylistisch weergeven!

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.