• 0

Ervaring met Technorati?

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik ken het enkel als gebruiker (een klein beetje buzztracking en handig als bron voor wanneer ik om weblogonderwerpen verlegen zit). Naar de profielen en dergelijke kijk ik eigenlijk nooit.

 

Een probleem van Technorati hoe ik het ervaar, is dat de site focust op populariteit. Dat heeft tot gevolg dat nieuwe, bij start kleine, weblogs, niet doordringen tot de top. Daardoor kom je vrij weinig verrassingen tegen, en verlies ik m'n interesse omdat er zovele alternatieven zijn.

Link naar reactie
  • 0

Technorati geeft je wel mogelijkheden om snel en zonder kosten je website te promoten. Met behulp van de tags kan je snel weblogs vinden die posten over soortgelijke onderwerpen als er op je eigen blog te vinden zijn.

 

Je kan vaak een reactie geven op zo'n artikel, waar bijna altijd ook een veld is voor je eigen website. Maak hier gebruik van en je kan op eenvoudige wijze externe links van pagina's met overeenkomstige content verkrijgen. Mooie manier van linkbuilding, kan geen kwaad voor de optimalisatie van je website en zal in ieder geval niet minder bezoekers opleveren.

 

Zorg uiteraard wel dat je kwalitatieve reacties toevoegd, verwijs bijvoorbeeld naar bronnen die jij gebruikt (hebt) voor het schrijven van je stukjes, vergelijk uitkomsten of conclusies etc.

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand ervaring met Technorati? Ik probeer dat een beetje uit maar zie de voordelen nog niet helemaal. Het zou een mooie tool kunnen zijn voor guerilla marketing.

 

omschrijving:

Technorati is een portal voor weblogs.

Afhankelijk van hoeveel mensen linken naar jouw artikelen (op je eigen site) krijg je een hogere ranking. De technorati ranking is samen met de Google PR ranking, De Alexa ranking en de RSS Reads ranking een van de belangrijkste rankings om de populariteit van je weblog te bepalen.

 

 

wat kun je er nu mee:

- de ranking kun je gebruiken als een graadmeter en meetinstrument voor je website. Bij een te lage score kun je enige SEO actie ondernemen. Er zijn indexeringssites die kijken naar je Technorati ranking.

- Op de WTF sectie op Technorati kun je zelf artikelen submitten over trends die "hot" zijn. Je kunt dan bezoekers trekken naar jouw site als je de eerste bent die begint over dit onderwerp.

- Je kunt bijhouden welke onderwerpen "hot" zijn en daarop inhaken met je eigen artikelen (met natuurlijk links naar je eigen producten), je voegt dan tags toe aan je "Watchlist". Het bespaart je speuren op het Internet naar wat de concurrentie uitvoert.

- Je kunt een button toevoegen aan je site waarmee gebruikers jouw site snel kunnen toevoegen aan hun persoonlijke bookmarks list op Technorati, een service voor je klanten die Technorati gebruiken.

 

Vooral dus een graadmeter/meetinstrument om de populariteit van jouw artikelen (indien je een weblog op je site hebt) te controleren versus "de concurrentie".

 

Extra traffic naar je website genereer je alleen als je er erg veel SEO energie instopt.

 

p.s. als je geld verdient met het schrijven van artikelen dan is Technorati natuurlijk WEL core business.

 

p.p.s. higherlevel: rank: 100499 en een authority van 60. Hier mag dus nog wel e.e.a. aan gebeuren qua SEO... (zelfs mijn prive weblog staat op een ranking van 80000 met een authority van 67).

Hoe kun je higherlevel "hoger" krijgen? a) link naar artikelen op higherlevel vanaf je eigen weblog. b) klik op "fav" hier: http://www.technorati.com/blogs/higherlevel.nl?reactions

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.