• 0

Unieke Permanente Magneetmotor

Hallo, ik zal mij voorstellen.

Ik ben Danny, 18 jaar oud wonend in Bussum.

Ik ben al lange tijd op zoek naar wat ik leuk vind maar kan maar niets vinden. Laatst kreeg ik een geniaal idee, namelijk de permanente magneetmotor. Voor velen is dit al bekend, maar dan kennen jullie mijn concept nog niet. Mijn concept is zodanig ontworpen dat het systeem weerstandvrij is, alle componenten die slijtage zouden kunnen veroorzaken zijn speciaal gelagerd, en het systeem is zo ontworpen dat er een on-eindige cyclus mogelijk zou zijn.

Ik heb meerdere concepten bekeken, zoals die van perendev, de muller en nog wat anderen.

Mijn concept is volledig uniek en mijn theorie is logischer dan de anderen (vind ik persoonlijk), mijn concept is nergens anders op internet te vinden.

De motor is toepasbaar in elk type voertuig, ook kunnen woningen of zelfs hele wijken worden voorzien van energie die zelf wordt opgewekt.

Voordelen zijn, Perpetuum Mobile, oneindige beweging, die energie opwekt zonder slijtage... wat inhoudt: Eeuwige energie voor nop.

Dit klinkt voor velen als een slokkie teveel, maar dit is echt mogelijk.

ik heb grootendeels mijn theorie uitgeprobeerd en wat ik tot nu heb getest is mogelijk. Nu heb ik een investeerder nodig die mij kan voorzien van de materialen zodat ik het concept kan uitwerken en eventueel later kan produceren. Ik ben bereid de helft van de opbrengst te delen met mijn investeerder. De toepasbaarheid is bijna op alles mogelijk, en elk wint zijn geld terug. De grootte van de motor begint vanaf de maat van een gamecube, als de theorie inderdaad klopt, zou het dus moeten zijn dat de motor een oneindig toerental zal krijgen indien niet beheerst, voornamelijk omdat de motor geen weerstand heeft.

 

Ik zal misschien wel wat gemist hebben, mocht er iemand vragen hebben dan hoor ik dat graag. Ik hoop snel iemand te vinden die mij kan helpen. Dit zou een gat in de markt zijn, nu zijn er generatoren voor 40000 euro die 300KW ophoesten, dat is niets bij wat mijn systeem zou moeten opwekken, de productiekosten zijn ook laag aangezien de minima aan materie die er nodig is.

 

EDIT: Ik heb iets te laat gelezen wat wel en niet mocht, beschouw dit dus niet als een vraag voor investeerders, maar meer hoe ik eraan kom met mijn concept?:P Hartelijk dank!

 

Groeten

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmz, ik vind hier niet wat ik nodig heb, heb respect voor jullie kennis,

 

Je vindt dat hier niet maar ergens anders ook niet. Wat jij bedacht hebt kan niet. Respect voor kennis betekent dat je luistert naar mensen die meer kennis hebben dan jij, en dat je ze eventueel weerwoord biedt. Jij hebt geen enkele opleiding en je denkt dat je ons hier iets kunt vertellen. Dat mag, maar dan moet je wel een erg goed verhaal hebben, en dat heb ik nog niet gehoord.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Hallo Dasko,

 

Je vindt hier niet wat je zoekt, dat kan zo zijn, maar wat zoek je dan precies. Dat is mij niet geheel duidelijk.

 

In z'n oorspronkelijk post vroeg Dansko om geld. Dit mag niet en dat erkent hij ook. Maar dat neemt niet weg dat ie nog steeds op zoek is naar geld. Dansko hoopt hier pointers te vinden of enthusiastelingen die willen investeren.

 

Dansko, enthusiastelingen zijn hier, investeerders met geld hangen hier ook rond. Er hangen hier ook mensen rond die bemiddelen tussen investeerders en mensen die een investering willen. Wat dat betreft de ideale plek zou je zeggen.

 

Nou heb je een beetje een probleem, want ik heb ze allemaal al hun zegje horen doen (de bemiddelaars, de enthusiastelingen zonder geld, en ook de enthusiastelingen geld). Het ontbreekt niet aan enthusiasme, maar wel aan animo voor jouw idee. Om mensen wel enthusiast te krijgen zul je het goed moeten onderbouwen. Dit onderbouwing hoef je zeker niet on-line te zetten, maar je moet die wel hebben...

 

Zodra je die hebt, ben je nog steeds overgeleverd aan de gratie van god (of van de investeerders eigenlijk) en ook daar heb je een groot gat te overbruggen omdat de meesten je idee niet zullen zien zitten (zoals ook ik).

 

Succes,

Alef

Link naar reactie
  • 0

Een paar weken geleden was er een club Steorn die ook iets dergelijks had bedacht. Met veel tamtam werd er op Engadget melding gemaakt van een aanstaande demonstratie, ik meen in Dublin.

Maar helaas op het laatste moment werd een demonstratie afgelast zonder bericht wanneer er dan wel een demo zou zijn.

 

Er zit in ons universum heel veel energie weggestopt. Er komt vast een dag dat we daar van kunnen aftappen. Voordat we zover zijn zullen echter de meeste conventionele natuurkundige wetten overboord moeten zetten. In de quantumfysika worden ontdekkingen gedaan die erop wijzen dat het heelal toch iets anders in elkaar zit dan we denken. Dat de aarde plat is zou wel eens dichter bij de waarheid kunnen liggen dan we nu denken dan dat de aarde rond is.

Maar goed, zover zijn we nog lang niet. En trouwens tegen de tijd dat we zover zijn hebben we waarschijnlijk ook meer inzicht in het hoe en waarom de mens op aarde woont. Die gratis energie is dan misschien helemaal niet meer van belang.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dasko,

 

Je vindt hier niet wat je zoekt, dat kan zo zijn, maar wat zoek je dan precies. Dat is mij niet geheel duidelijk.

 

In z'n oorspronkelijk post vroeg Dansko om geld. Dit mag niet en dat erkent hij ook. Maar dat neemt niet weg dat ie nog steeds op zoek is naar geld. Dansko hoopt hier pointers te vinden of enthusiastelingen die willen investeren.

 

Ow, ja dat had ik even gemist (ijle berglucht). Inderdaad. Enthousiste investeerders zijn er genoeg. Als ze niet enthousisat zijn over jouw idee, dan heb je een probleem.

 

In al dit soort gevallen, waarbij en sprake is van een individuele aanbieder aan de ene kant en een "markt" die niet op het aanbod ingaat, aan de andere kant, moet het probleem bij de aanbieder liggen. De markt kan je niet veranderen, die is zoals die is. Je aanbod kan je wél veranderen en het mooie is, dat je dat zelf in de hand hebt.

 

Er kunnen grofweg 3 problemen zijn voor het gebrek aan animo voor jouw voorstel:

 

1: er zijn geen enthousiast investeerders (gelukkig niet waar, want daar zou je niks aan kunnen veranderen);

2: er zijn wel investeerders maar ze begrijpen je aanbod niet (dat is een communicatie probleem. Leg het beter uit en zorg dat ze je aanbod wél begrijpen);

3: de investeerders begrijpen je aanbod wél, maar vinden het niet aantrekkelijk (dat is een aanbob probleem. Probeer je in te leven in de wereld van de investeerders. Probeer te zien wat zij zien en doe ze een aanbod dat ze niet kunnen weigeren)

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Energie opwekken zonder slijtage/weerstand zou idd een wereldvinding zijn maar is (nu) niet mogelijk. Ik denk dat je het beste een HBO of WO opleiding in die richting kan gaan volgen, dat je dan beter beslagen ten ijs komt, weet waar je over praat en ook hoe je je idee naar anderen duidelijk moet maken!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het probleem is dat het verhaal gebracht wordt als een uitvinding van professor Barabas uit de Suske en Wiske verhalen. Onderhoudend als strip, maar niet serieus te nemen in de werkelijke wereld. Elke investeerder zal zich laten adviseren door een aantal deskundigen voordat hij met een zak geld komt. Dit verhaal komt de kritische houding van forumlezers niet eens door. Laat staan dat wetenschappers er iets mee kunnen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag ook niet om een directe investering... ik probeer interesse te wekken en op deze manier op een wat veiligere manier met m'n idee omgaan. Natuurlijk is het leuk als ik alles op t internet zou plaatsen. Maar dat verhoogd voor mij het risico dat ik straks de pineut ben omdat pietje puk met mijn motortje rijk word. Ajuus... dan maar geen investeerder. Ooit kom ik wel iemand tegen die me helpt, tot die tijd zal ik moeten afwachten :)

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag ook niet om een directe investering... ik probeer interesse te wekken en op deze manier op een wat veiligere manier met m'n idee omgaan. Natuurlijk is het leuk als ik alles op t internet zou plaatsen. Maar dat verhoogd voor mij het risico dat ik straks de pineut ben omdat pietje puk met mijn motortje rijk word. Ajuus... dan maar geen investeerder. Ooit kom ik wel iemand tegen die me helpt, tot die tijd zal ik moeten afwachten :)

 

Ik begrijp je opmerking niet goed. Waarom zou je alles op het internet moeten zetten om aan een investeerder tekomen? Dat hoeft niet. Er zijn zat gelegenheden (die ik hier niet mag noemen) om aan investeerders te komen. Je maakt daar eerst kennis voordat je alles op tafel gooit. Dat soort investeerders noemen ze businessangels. Als je googled op investeerders, businessangels of startkapitaal kom je alle aanbieders tegen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Oke, dat is duidelijk.

Wat betreft dat feit over die natuurwetten... Het leuke is, wanneer ik een duidelijkere omschrijving geef van het systeem grotendeels wordt gezegd dat de natuurwetten een rol zullen spelen. Maar wanneer ik op individuele forums telkens een klein vraagje stelt dat uiteindelijk 1 groot antwoord maakt. Komt er dusdanig te staan. JA HET IS MOGELIJK! terwijl een grotere omschrijving met wat bron info zegt nee het kan niet want dan komt thermodynamica als probleemfactor. En als ik bron info weglaat zegt men allen ja dat is zo. Dus vind ik het nogal tegenstrijdig. Nu om jullie niet op een vreemd pad te brengen... IK SNAP HET ZELF OOK NIET MEER! :P maar de tijd zal het leren. Ik heb morgen een gesprek met een eventuele geinteresseerde. Wachten wat dat oplevert. Ik zal jullie op de hoogte houden. Groetjes

Link naar reactie
  • 0

Beste dansko,

Ik ben speciaal lid geworden van dit forum om een reactie uit te kunnen brengen op jouw bericht (echt waar). Ik hoop dan ook op een reactie aangezien dit onderwerp van een aantal maanden terug is. Ik ben 23 jaar en werkzaam in de metaal-techniek regio amsterdam. Naast mijn werk doe ik nog een studie in de avonduren waaronder polytechniek. Meerdere malen is mij verteld over de wet van behoud van energie. Ik heb altijd volgehouden dat dit slecht een theorie waar geen concrete bewijzen voor zijn. Ik blijf deze wet dan ook ontkennen omdat ik zelf altijd maar nadenk over een perpetuum mobile (pm). Ik heb eveneens hele simpele ideeen waarvan ik weet dat ze mogelijk zijn en meer energie opleveren dan verbruiken. Ik heb dan ook de mogelijkheid om een en ander uit te testen op mijn werk. Ik zoek al een tijdje mensen die over dit onderwerp kunnen meepraten met dezelfde intresse als ik. Diverse vrienden en kennissen begijpen het concept PM gewoonweg niet en is dus ook niet echt bespreekbaar. Het mooiste zou zijn om een kleinschalig forum op te richten of een of andere werkgroep die zich inzet voor het concept PM. Er zijn in Nederland geen forums waar dit topic serieus besproken word. Reageer eens via mijn e-mail (jordyruigrok@gmail.com) om een en ander te bespreken. Ik ben op zoek naar een groep personen die elkaars ideeen willen uitwissellen, zodat ze elkaar kunnen helpen om oplossingen te zoeken voor problemen bij hun PM. Tuurlijk moet hierbij een een of andere afspraak op papier komen zodat niemand iemands anders idee kan stelen. Ik denk wel dat het een groot voordeel is wanneer er meerdere mensen bij betrokken raken. Stel je eens voor dat het zou lukken!!! Het geld wat hiermee verdient kan worden zou gedeeld door bijvoorbeeld tien mensen nog steeds miljarden per persoon betekenen. Laat eens wat van je horen!

Jordy

Link naar reactie
  • 1

Da's misschien nog geen eens zo'n slecht idee: een club oprichten voor 'gelovigen' en dan onthulling van hét werkende concept voor het volgende blad beloven, met steeds een bespreking van dat het in het vorige blad toch niet dé oplossing was... 8)

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor al je grapppen en grollen. Als waardering heb ik je karma verhoogt met een puntje. Even wat anders, dit forum is dus nieuw voor mij sinds vandaag. Als ik kijk naar het aantal topics dat ik interressant vind ben ik nu al een groot fan van dit forum. Alleen ben ik geen ondernemer maar slechts werkzaam in de metaal-techniek. Ben ik hier dan op het verkeerde forum of niet? Ik kan ook niet zeggen dat ik plannen heb om een bedrijf te starten, maar toch? Ik ben vast niet de enigste die hier lid is zonder dat deze ondernemer is.

Ben jij ondernemer?

Ben ik hier welkom of niet?

Link naar reactie
  • 1

Dit voor is wel gericht op innovatieve ondernemers, voor en door ondernemers. Al teveel afwijkende zaken proberen we te voorkomen zodat het forum een goede focus houdt. Dus als je ideeën/berichten passen op een ondernemersforum, dan zijn ze absoluut welkom. Je merkt het vanzelf zou ik haast zeggen, als het teveel afwijkt van de focus van het forum hoor je er vanzelf iets van. Daarnaast: gewoon deelnemen, wie weet wil je na een tijdje hier helemaal niet meer voor een baas werken ;)

Link naar reactie
  • 0

Wanneer jouw plan echt uniek is kun je er waarschijnlijk subsidie voor aanvragen. Kijk eens op de webpagina van de overheid of van de EU.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

magpm.gif

 

magpmc.gif

 

Het is verbazingwekkend hoe vaak ik perpetum mobili tegenkom waarvan de werking onderschreven wordt door zeer gerenomeerde professoren op bekende onderzoeksinstellingen.

 

Ik kan me iemand herinneren met een koud blikje cola (is op de buis geweest) en iemand die werkte met drijfelementen die onderwater komden expanderen.

 

Als je zoiets onderschrijft pleeg je toch rituele academische zelfmoord?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.