• 0

Waarom kopen mijn bezoekers niets

Beste mensen,

 

Sinds vorige maand ben ik online gegaan met mijn webwinkel . Het product wat ik verkoop is nog niet of nauwelijks bekend. Gemiddeld heb ik 20-30 bezoekers. Maar tot nu toe heeft pas 1 persoon iets gekocht. Is mijn webwinkel onduidelijk of komt het door mijn product.

 

 

Graag jullie reactie

 

Bopomo_18_gif.thumb.GIF.3a23c97c7c577d788e507b0aaf2bc8ed.GIF

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maak je gebruik van statistiekenprogramma's zoals bijvoorbeeld google analytics? Daar moet veel informatie uit te halen zijn.

 

Daarnaast je shop even bekeken, en hoewel het er best professioneel uitziet, komt het ook nogal saai en ongeinspireerd over. De kleding, die opzich best interessant is, is gepresenteerd met een foto waar de kleren aan een hanger zitten oid.

 

Zeker voor kleding geldt dat het gepresenteerd moet worden zodat mensen kunnen zien hoe het hun staat. Dat is moeilijk te zien als de foto "in de lucht" hangt.

 

Verder is het misschien een goed plan om samenwerkingen op te zoeken met bv het wwf en dergelijke organisaties, om leuke aanbiedingen te doen.

 

Succes :-)

Link naar reactie
  • 0

Klik ik op iets:

 

'Deze categorie bevat nog geen producten'

 

Dat is niet handig.... al staat er maar iets in.

 

'Een jong dynamisch bedrijf opgezet door Roseliene en Ronald.

 

Sinds wij in aanraking zijn gekomen met bamboe kleding waren we zo enthousiast dat wij niet anders meer willen dragen. Graag willen iedereen kennis laten maken met dit mooi product

 

 

 

Wij hebben als uitgangspunt duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

 

Ons collectie bestaat alleen maar producten gemaakt van bamboe, zoals kleding en tassen.

 

Wij willen dat deze producten voor ieder toegankelijk is.

 

Wat helpt is als je een tekst schrijft waar mijn groene hart sneller van gaat kloppen. Jong en dynamisch is een inkopper die iedere starter gebruikt die eigenlijk niet weet wat ie wil zeggen.

 

Met een klein beetje andere tekst heb je zo de aandacht te pakken... en haal meteen de taalfouten eruit (deze producten...is).

 

Ik doe een voorzet: het zal niet helemaal je straatje zijn, maar je begrijpt mijn punt:

 

Wij (met foto!) zijn Rosalie en Ronald en dit is de pandabeer die wij ondersteunen met de verkoop van onze producten. Wij verkopen kleding gemaakt van vezel van de bamboeplant. Deze kleding is van dezeflde kwaliteit als kleding van katoen of synthetische materialen, maar veroorzaakt geen afvalberg. Integendeel: met deze kleding wordt de habitat van onze pandabeer in stand gehouden.

 

Maar het belangrijkste: het is mooie kleding met een goede pasvorm en uitstekende slijtweerstand. Sinds ik kleding van bamboe heb,draag ik niets liever...

 

 

Ik zou zo'n verhaaltje met de essentie vna je passie helemaal in het begin van je site zetten. Bij 'over ons' zou ik de achtergrondvna je bedrijf en de proucten toevoegen.Ikzou ook een kopje 'over bamboe' en 'over de habitat van de pandabeer maken' als achterhgrond van je product. [edit] dat staat er ,sorry, ik zoek niet goed genoeg. Ik zou het prominenter maken. [/edit] Misschien niet allebei in het hoofdmenu, maar doorklikbaar vanaf een algemene infopagina. Daarnaast zou je op de voorpagina eenaantal aansprekende foto's van producten kunnen opnemen, dan zien mensen meteen wat ze te zien krijgen als ze doorklikken.

 

De belangrijkste constatering op het gebied van groene marketing is nog altijd dat 'green as such does not sell': je marketing boodschap moet niet primair zijn 'red de aarde!' , maar nog altijd 'ik heb een beter product dan de concurrent' , of 'ik heb een product wat uw behoefte vervult'. Hier kun je lezen hoe ik zelf mijn groene propositie aan prospects presenteer.

 

hier vind je een zinnige themaspecial over duurzame marketing van mvo-nederland.

 

Succes! Ik kom nog wel een keer kijken als de sectie herenkleding gevuld is!

Link naar reactie
  • 0

Veel dingen zijn al gezegt maar het volgende:

gemiddeld 20 a 30 bezoekers per dag? Zijn het ook wel unieke bezoekers of pageviews?

 

Als het kwalitatief goed bezoekers zijn (die dus zelf op een link klikken naar je shop omdat ze geintereseerd zijn in het product) en de website aantrekkelijk is en alle informatie duidelijk mag je een conversie ratio van 0,5 tot 1,5 % verwachten (1,5% is heel erg goed).

 

Als de bezoekers slecht zijn (via vage link zonder dat ze precies wisten waar het om ging), de info op de website niet goed is enz.. dan mag je blij zijn met een conversie van 0,01%

 

Kortom: met 20 a 30 bezoekers per dag kan je nog niet veel verwachten.

Maar maak eerste je website verder op orde en ga dan zorgen voor betere promotie zodat het bezoekersaantal toeneemt (zorg voornamelijk voor kwaliteits verkeer door links te krijgen op aan je product gerelateerde websites).

 

Daniël

Link naar reactie
  • 0

Je hebt het over bezoekers en waarom die niets kopen. Je kunt ook proberen die informatie bij die bezoekers zelf op te halen? Met bijvoorbeeld één goed multiple choice (wellicht meerdere antwoorden mogelijk) vraagje in je site opnemen die ze met weinig tot geen moeite kunnen beantwoorden voordat ze wegklikken. Als van die 30 bezoekers per dag er twee of drie reageren, heb je na een aantal weken ook een beeld, waarop je wellicht é.e.a. kunt bijsturen.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

ik zelf koop vaak dingen via internet, waarom? omdat het makkelijker is. je bestelt achter je computer wat vandaag en morgen of overmorgen krijg je m thuis geleverd.

 

mijn eigen ervaring is, als ik een webwinkel bezoek, kijk ik naar de uitstraling van de webwinkel. ziet die er wel betrouwbaar uit. of alles op die site goed werkt. zo niet, dan ga ik daar niets bestellen.

 

ik zie dat een aantal dingen op je webwinkel niet werkt, zoals het vergroten van de image van je producten. Ook vind ik, de navigatie is niet echt gebruiksvriendelijk. Bijvoorbeeld bij 'over ons' heb je daar sub menu, en iedere keer als je bij de sub menu wil, moet je altijd eerst het hoofdmenu aanklikken, dan krijg je pas 'submenu' te zien.

 

12 regels voor de beste webwinkel (volgens sprout), zie:

 

http://www.sprout.nl/artikel.jsp?id=420334

Link naar reactie
  • 0

Mijn bezoekers komen naar mijn site via links of zoeken echt naar het product. Het zijn dus geen toevallige bezoekers.

 

Ik heb de statistiek bekeken en daar vond ik dat er 88 bezoekers een bestelling wilde plaatsen maar vervolgens afhaakte. Wat is daar de reden van. Is de bestelling onduidelijk?

Kan iemand daar een antwoordt opgeven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Net even geprobeerd, maar ik zie niets waardoor ze zouden moeten afhaken.

 

Wel na verwijderen van het ene T-shirt iets geks:

het wagentje is leeg

 

SUBTOTAAL €

BTW €

€0.00

VERZENDKOSTEN €

TOTAAL €2.50

 

Er klopt dus iets niet in je webshop.

 

Wat ook raar is dat je bij bijvoorbeeld productnummer: utwk-01 geen maat kunt kiezen, of sokken maar tot maat 43.

 

Dit soort dingen, in combinatie met lege categorien en ontbrekende afbeeldingen, komt niet erg professioneel over. Het kan dus zijn dat mensen iets in het winkelwagentje plaatsen, verder gaan winkelen, en dan besluiten dat ze het wel ergens anders gaan zoeken.

 

Let ook even op taalfouten! In 'Over ons' staan in slechts 7 zinnen 5 fouten:

Graag willen we iedereen kennis laten maken met dit mooie product

Onze collectie bestaat...

Wij willen dat deze producten voor ieder toegankelijk zijn.

Van elk product dat verkocht

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat die €2,50,- het klaarmaken en het verzenden van de producten is. En dat het automatisch berekend is.

Ik citeer:

Verzendkosten

 

U betaalt een vast bedrag voor het verzendklaar maken en bezorgen van uw bestelling, ook wanneer wij de bestelling niet in één keer kunnen bezorgen. De verzendkosten bedragen voor Nederland € 2,50 en voor de overige Europese landen € 10,00.

 

Ik heb ook iets opgemerkt op uw site en dat is: bij sokken staan nog geen adbeeldingen.

Der zijn namelijk verschillende sokken, lagen en hogen. Ik denk dat de koper wel graag wilt weten wat voor soort sokken hij/zij koopt.

 

Met vriendelijke groeten,

 

John

''Go hard and try to do work of 10''

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de shop nog een beetje de uitstraling heeft niet 'af' te zijn - lege categorien, ontbrekende afbeeldingen, foutjes in layout, vreemde foutjes bij de winkelwagen (klopt wel als er een product in zit, daar niet van).

 

Natuurlijk zijn dat zaken die vrij eenvoudig opgelost kunnen, en vast ook wel zullen, worden.

 

Verder valt het me op dat je pagina's, afgezien van de voorpagina, niet door google geindexeerd zijn. Dat kan een kwestie van tijd zijn, maar ook technische oorzaken hebben (flash/dhtml menu doen het ook geen goed).

 

Het lijkt me echter vooral van belang om links naar je website te verkrijgen op alle mogelijk relevante websites, als het even kan icm onlien advertising. Toevallige passanten kopen zelden iets, maar bij bezoekers die gericht iets zoeken zullen de converies beter zijn... zie ook het commentaar van Vossie.

Link naar reactie
  • 0

Er staat op de site "Deze site werkt met" en dan niks. In het stuk over bamboe staat wel "organic katoen" uitgelegd, maar de bamboe uitleg breekt halverwege af. Dan ben ik klaar met de site.

 

Het probleem zit er in dat als mijn browser window niet full screen is, ik een deel van de pagina's niet zie. Dat is een beetje raar.

 

Verder blijkt uit de site niet waarom je bamboe kleding zou moeten dragen. Als je goed zoekt krijg je wat uitleg, maar waarom zou ik zoeken? Ik hoef toch niks met bamboe? Raar idee trouwens, een tshirt van bamboe stokken. Ik zou de intro van de site concentreren op de voordelen van je product, en dan praten over "bamboe vezels" ipv "bamboe", of "bamboe katoen".

 

 

Ik zou ook uitleggen waarom gebruik van bamboe voor kleding niet schadelijk is voor Panda's. Die eten immers bamboe, en nu gebruik je hun voedsel om luxe tshirts van te maken.....

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ik ben zelf een internetshopper. Als ik iets via internet kan kopen, ga ik er de gehate stad niet voor in met kinderwagen en de hele rimram.

Maar ik stel wel hele duidelijk eisen aan webshops waar ik zelf wil bestellen.

Allereerst de look and feel. Die is wat mij betreft wel okay, de homepage uitstraling is wel dusdanig dat ik het idee dat iemand er tijd in heeft gestoken, en het ziet er niet huisvrouwerig uit (om me de term te vergeven, ben zelf ook gewoon parttime huisvrouw...)

Maar daarna haak ik toch af op een paar punten:

 

Taalfouten: Dat vind ik op een website echt heel erg. Kromme zinnen, paarspelfouten... het komt dan meteen over alsof een iemand met een geinige hobby de inhoud van de website schrijft. En ik wil niet bij iemand met een geinige hobby kopen, als ik dingen koop, moet dat van mensen zijn die professioneel zijn. Zodat ik wat zekerder ben van de kwaliteit van de gekochte spullen.

Offline kopen in een vaag winkeltje waar handgeschreven bonnetjes vandaan komen, en waar het geld in een geldkistje bewaart wordt, wekt bij mij minder vertrouwen dan een groot warenhuis waar alles duidelijk en professioneel is. Maar dat is misschien mijn perceptie. Overigens maak ik ook taalfouten, maar dat is de reden dat ik op mijn eigen website zorg dat minstens 2 mensen die ik op taalgebied wel wat toevertrouw de content ook goed vinden. En natuurlijk de spellingscontrole van Word...

 

Betaling: Alleen met vooruitbetalen of onder rembours.

Dat doe ik gewoonweg niet. Ik wil betalen met creditcard, met IDeal, of anders met een factuur achteraf. Rembours vind ik te duur voor een T-shirtje voor 12.50 (dan komt er bijna 70% kosten bij!!!), en vooraf overmaken vind ik te riskant. Wie zegt me dat ik mijn spullen dan krijg, of dat ik het naar een scam overmaak. Komt niet vertrouwenswekkend over.

 

categorien: Heren kleding is leeg! Dat is gek... zet de categorie er dan nog niet tussen als je daar niks hebt.

 

Beeldscherm: Ik werk gewoon met de standaard instelling 1024x768. Maar dan mis ik een stuk van de pagina! En ik kan niet scrollen om toch nog alles te zien. En ik denk dat ik een instelling heb die 90% van de mensen heeft draaien. Niet zo mooi...

 

De homepage maakt niet echt duidelijk wat er nou zo leuk is aan jouw product. Alleen dat het gemaakt is van bamboe en organisch katoen.

Nou heb ik zelf voor een vak duurzame ontwikkeling op school een dik verslag geschreven over organische katoen, dus mij zegt het wel wat. Ik weet hoe "vies" normale katoen eigenlijk is voor het milieu en de leefomgeving. Maar de meeste mensen niet!! Maak dat meteen duidelijker dus. Eventueel met een verderlees link ofzo. Nu moet ik zelf naar die info op zoek. Ik wil niet zelf zoeken, ik ben een luie bezoeker, ik wil alles voorgeschoteld krijgen.

 

My two cents...

Link naar reactie
  • 0

Betaling: Alleen met vooruitbetalen of onder rembours.

Dat doe ik gewoonweg niet. Ik wil betalen met creditcard, met IDeal, of anders met een factuur achteraf. Rembours vind ik te duur voor een T-shirtje voor 12.50 (dan komt er bijna 70% kosten bij!!!), en vooraf overmaken vind ik te riskant. Wie zegt me dat ik mijn spullen dan krijg, of dat ik het naar een scam overmaak. Komt niet vertrouwenswekkend over.

 

Het is zeker handig om iets als ideal of creditcard aan te bieden, maar echt essentieel is het m.i. niet. Een enkele klant zal misschien afhaken, maar er zijn voorbeelden van succesvolle webshops die het met alleen vooruitbetaling per bank doen.

 

Overigens denk ik dat het voordeel van ideal t.o.v. van overboeken vooral in de snelheid zit, je hebt instant bevestiging en kunt dezefde dag nog verzenden.

 

Als iemand de kluit belazert en na ontvangst van het geld niets opstuurt helpt ideal of creditcard daar verder niets aan, alleen krijg je in het laatste geval je geld wellicht terug na een klacht.

Link naar reactie
  • 0

Tja, het is alleen maar mijn eigen mening, maar ik vind dat vooraf overboeken ook gewoon altijd zo "makkelijk" vanuit het oogpunt van de ondernemer. Je hoeft niks extra te regelen, de klanten moeten het maar voor je regelen. Geen service...

Ik gebruik steeds de term huivrouwenwebsite, omdat er zoveel huisvrouwen zijn die zelf een webwinkel in elkaar zetten met vreselijke afgeronde lettertypes en roze achtergronden en lelijke frames.

Ikzelf koop daar gewoon niet bij, ik voel me daar niet vertrouwd genoeg bij. Niet dat ik huisvrouwen niet vertrouw :P

maar omdat ik gewoon niet het idee dat het product dan goed kan zijn. Tja, consument in hart en nieren, ik koop het liefst alleen van grote bedrijven die bekend staan om klantenservice, een verworven naam hebben, etc. Zo wil ik ook omgaan met winkels op internet, voor mij is dat hetzelfde. Bol.com, helemaal te gek. Site is duidelijk, betaalmethodes zijn goed geregeld, alles op de site werkt.... Dat gevoel wil ik ook hebben als klant bij elke andere website. En anders koop ik er niet.

 

IDeal vind ik (in mijn waarneming) een van die dingen waarbij je aangeeft dat je als bedrijf tijd en geld hebt gestoken in klantvriendelijkheid. Creditcardbetalingen geven ook garanties... Vooraf overmaken, op een rekening die waarschijnlijk ook nog eens op iemands eigen naam staat, ipv op een bedrijfsnaam... het wekt gewoon geen vertrouwen. Bij mij dan. Of IDeal nou wel of niet meer zekerheid biedt aan de klant, het LIJKT er wel op. en verder dan dat kijkt de gemiddelde klant niet.

Link naar reactie
  • 1

Omdat je shop nog niet goed werkt, zou ik kiezen voor een al bestaande module met gemak voor zowel bezoeker als shophouder..

 

er zijn voorbeelden genoeg van goedkope..of zelfs gratis shops die gemakkelijk met een frame in je website kunt integreren..

 

ik werk meestal met de betaalde versie van biedmeer... gemakkelijk aan te passen..

 

tip van flip dus: probeer het wiel niet nogmaals uit te vinden, als betaalbare en betrouwbare shops voor het oprapen liggen

 

wat betreft het desgin van de website.. kan best wel groener en sprekender denk ik..

Link naar reactie
  • 0

Tja, het is alleen maar mijn eigen mening, maar ik vind dat vooraf overboeken ook gewoon altijd zo "makkelijk" vanuit het oogpunt van de ondernemer. Je hoeft niks extra te regelen, de klanten moeten het maar voor je regelen. Geen service...

 

Dat vind ik op zich wel meevallen. Je doet eigenlijk hetzelfde als met iDEAL, alleen moet je even begunstigde, rekeningnummer en bedrag zelf invullen. Is inderdaad een fractie meer werk, maar ik vind het persoonlijk niet onoverkomelijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.