• 0

Sale: positief of negatief

Hallo,

 

Sinds mijn eerste berichten hier is er een hoop veranderd:

 

mijn webwinkel (in kleding: mono branding) is nu pakweg 3 maanden oud open en per maand heb ik ongeveer 1200 unieke bezoekers (geen idee of dit redelijk is). Ik loop alleen nu vast met een aantal belangrijke beslissingen.

 

Punt 1: hoe maak je nou net die ene stap van genoegen nemen met 1200 unieke bezoekers per maand en ongeveer 4 bestellingen per week naar een zodanige groei dat je elke dag klanten hebt? Ik heb zelf commerciele economie gedaan, maar ik kom gewoon niet op HET creatieve idee...misschien maak ik me er ook te druk om geen idee....Ik heb deze klanten eigenlijk zonder reclame, en ze zijn ook allemaal waanzinnig enthousiast. Zonder er om te vragen krijg ik gewoon vanuit de klant reacties... ;D

 

Punt 2: over een paar weken komt de nieuwe collectie en ik begin langzaamaan af te prijzen...vreemd genoeg krijg ik juist vanaf het moment dat ik ging afprijzen meer bestellingen binnen maar alleen NIET afgeprijsde artikelen ??? ... moet ik nu door gaan met afprijzen (en de prijzen nog lager maken, ik wil graag van de collectie af) of het toch over een andere boeg gooien?

 

Punt 3: heeft iemand hier ervaring met mono branding stores? en zo ja, wat deed de leverancier allemaal voor jou? die van mij doet nou niet bepaald zijn best om mee te denken.

 

Ondernemer zijn, keuzes maken, niet altijd makkelijk :P (maar wel ontzettend leuk en een gave uitdaging)

 

In ieder geval bedankt! Alle reacties zijn welkom!

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

De aanwezigheid van koopjes maakt een bezoek aantrekkelijk, en bezoekers beslissen vervolgens misschien eerder iets te kopen.

 

Meld je je uitverkoop aan je klanten, per email ofzo? Misschien kun je die uitverkoop uitsmeren over een langere termijn, steeds een andere categorie...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

das snel ;)

 

ja ik doe eigenlijk steeds een andere rubriek, maar nu heb ik eigenlijk alle t-shirts afgeprijsd.Terwijl hiervoor eigenlijk om de twee weken 2 items afgeprijs waren. Dit liep wel alleen ik wil nu vaart maken met de verkoop van de huidige collectie. Ik heb het de klanten gemeld en zij hebben ook een speciale kortingsbon ontvangen, maar eigenlijk is de respons erg laag.

 

Het blijkt wel, een klant is een moeilijk in te schatten object ;D. (en dan hoef ik alleen maar uit te gaan van mezelf ;))

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Door middel van analytics?

Ik gebruik sowieso elke dag de analyse die de host mij verschaft. Daarin staan gegevens zoals: tijdstippen, duur bezoeken, landen etc.

Van de bestellers hou ik ook in de gaten waar ze vandaan komen...eigenlijk doe ik niets met deze gegegevens....

Link naar reactie
  • 0

Wat ik toch wel vaak zie bij veel webshops is het kopje: ''aanbiedingen''.

Mischien iets om over na te denken.(ik heb geen flauw idee of uw dat al hebt op uw site omdat der geen link bij stond)

 

Of mischien elke keer voordat der een nieuwe collectie komt een newsflash versturen met daarin de aanbiedingen. En de nieuwe producten die uw gaat verkopen.

 

Eigenlijk zijn het geen andwoorden op uw vragen maar meer tips, ik hoop dat uw der wat aan hebt.

 

Met vriendelijke groeten,

 

John

''Go hard and try to do work of 10''

Link naar reactie
  • 0

Tips zijn net zo nuttig als antwoorden hoor! In ieder geval bedankt!

 

Man/Vrouw: 50:50

Daarentegen bestellen mannen voor meer geld dan vrouwen

 

Regio: Alle regio's met uitzondering van brabant en limburg. Dit wijt ik aan het wat behoudendere karakter qua kleding

 

50% van de unieke bezoekers slaat de website op als favoriet...hebben dus intentie om terug te komen

 

hoe ze op de website komen:

1. direct adres

2. google

3. startpagina's

 

Tijdstip van bezoek: tussen 15.00 en 23.00 uur

 

Met al deze gegevens doe ik helemaal niets.

 

Ik hou het wel in de gaten hoor, maar richt me vooral op het aantal bezoekers (check ik elke ochtend) en hoeveel procent de website toevoegd als favoriet.

 

Ik ga sowieso een kopje "Sale" of iets aan laten maken, dan kan ik dit ook scheiden van de nieuwe collectie!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Linda,

 

Zet een koopjescorner op

Ik denk dat er zeker mensen zijn die reageren op het feit dat iets in de uitverkoop is. Met een webshop is het de truc om dat net zo duidelijk te maken als met een 'normale' winkel, die een groot plakkaat op zijn ramen plakt. Waarschijnlijk is het dus inderdaad een goed idee om een 'koopjescorner' op je site te maken, zodat de bezoeker meteen ziet wat er allemaal is afgeprijsd. Het is zonde als hij dat wat hij zoekt zou missen omdat het niet meteen uit je site duidelijk wordt!

 

Vermeld je website overal

Net als elke andere retailer, ben je op zoek naar mensen die je winkel willen binnenkomen. Dat kan alleen wanneer ze weten dat je er zit. John heeft dus een goed punt wanneer hij suggereert dat je je link even in je profiel moet opnemen, dan heb je er meteen alle HL'ers als potentiële klant bij!

 

Laat andere websites voor je werken

Voor meer klanten is het een mooi begin dat 50% je website als favoriet opslaat! Laat je ook al andere websites dan startpagina's voor je werken? Heb je bijvoorbeeld een aankondiging van je uitverkoop geplaatst op vraag- en aanbodsites?

 

Je bestaande klanten zijn goud waard

Ook het idee van TwaLevel om je bestaande klanten erover te mailen, is ook heel goed. Geef ze misschien zelfs een voorkeurspositie, door ze eerder van de uitverkoop te laten profiteren dan the rest of us. Die klanten kennen je product en service en zijn dus gemakkelijker te overtuigen om wéér een aankoop te doen dan iemand die daar misschien nog over twijfelt.

 

Tell a friend

Wat in combinatie met bovenstaand punt misschien ook lekker werkt, is 'tell a friend'. Misschien heb je die optie al in je site zitten, maar als iemand die je kent en vertrouwt, jou tipt over een site, dan ben je geneigd daar iets mee te doen. Maak dat dus zo gemakkelijk mogelijk, door een button toe te voegen 'vertel een vriend over deze site'.

 

Laat anderen over jouw product en service praten

Doe je aan after sales onderzoek? Vraag je klanten die iets bij je besteld hebben naar hun ervaringen? Misschien kun je leuke citaten van bestaande klanten op je site vermelden. Alles om de kooponzekerheid te reduceren!

 

Groetjes,

Daphne

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb zeker proberen een "tell a friend" pagina aan te laten maken, en aan de koopjeshoek wordt gewerkt.

 

Ik heb wel een klantenpagina waarop je de reacties van klanten kunt lezen. Als ik even een dipje heb, lees ik ze ook :P helpt motiverend!

 

Ik heb de link van mijn site al laten toevoegen aan ongeveer 20 websites (de startpagina sites e.d.). Een deel van de klanten komt daar inderdaad vandaan.

 

Ik heb mijn link nu wel in mijn profiel staan, ik was alleen bang dat als een klant dan op mijn bedrijfsnaam zoekt ze alle berichten van dit forum kunnen lezen ::)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb mijn link nu wel in mijn profiel staan, ik was alleen bang dat als een klant dan op mijn bedrijfsnaam zoekt ze alle berichten van dit forum kunnen lezen ::)

 

Let op: dat kan wel degelijk. Indien je dat niet wilt, zou ik geen link opnemen. Je moet je afvragen hoe erg het is wanneer men dit leest, maar sta er wel bij stil dat Google dit wel degelijk indexeert.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb deze klanten eigenlijk zonder reclame, en ze zijn ook allemaal waanzinnig enthousiast. Zonder er om te vragen krijg ik gewoon vanuit de klant reacties...

 

Probeer ook een beetje buiten het web te denken: kijk of je ergens terecht kunt voor een interview over je zaak. Als startende ondernemer misschien, of juist met het merk als middelpunt. Zorg ervoor dat je bestaande enthousiaste klanten terugkerende klanten worden door ze een korting te geven voor een volgend product (stuur een code mee, die ze moeten opgeven bij hun volgende bestelling). Enzovoort, hier op de site staan heel veel van dit soort ideeën.

 

Verder kun je ook voor wat meer rumoer zorgen door 1 product voor een dalende prijs aan te bieden, zoals bij een veiling. Wie toehapt is de koper.

 

1200 unieke bezoekers in zo'n korte tijd lijkt me overigens helemaal niet slecht hoor. Dat zou je met een bescheiden investering in promotie toch aardig moeten kunnen laten stijgen.

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi

 

Ik heb een maand geleden de bestaande klanten allemaal een kortingsbon gestuurd (met code), ik heb daar alleen weinig respons van gehad. Ik heb deze nu verlengd (ook weer een mailing voor weggedaan met daarin ook over de afprijzing) zodat ze deze ook in kunnen leveren wanneer de nieuwe collectie er is.

 

ey wel een leuk idee, die dalende prijs! ik heb op de voorpagina namelijk toch ruimte voor 2 foto's en daar kan ik de klanten dus op de hoogte stellen van de nieuwe dalende prijs.

 

Oke, ik hoef me geen zorgen te maken over de bezoekers? het is wel zo dat het echt zonder echte reclame is (alleen google adwords...). Een nieuwe promotionele actie...pfff ik heb geen idee in welke richting ik dat moet zoeken. Het budget is natuurlijk nihil....maar weet dat er wel IETS gedaan moet worden om een stap in de goede richting te zetten...

 

overigens heb ik de websitebouwer gevraagd een koopjeshoek en tell a friend pagina aan te laten maken.

 

(overigens rankt google deze site niet hoger dan mijn pagina hoor hahahah, dat zou de doodsteek zijn :D)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.