• 0

Dynamic mail, is dat wat?

 

Op Molblog staat een berichtje over een nieuw mailprogramma (Bigstring) dat in z'n geheel bestaat uit een afbeelding die op de server van de provider blijft staan. Je kan de tekst dus ook aanpassen als de mail reeds verzonden is.

 

Biedt dat geen interessante mogelijkheden voor promotie? Elke dag een nieuw menu, elke dag een andere aanbieding, een blik op de voorraad: er zijn nog tien exemplaren over...

 

Iemand al eens geprobeerd?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuke feature! Ik heb er zelf wel eens mee te maken gehad als ontvanger. Een bedrijf stuurde informatie over een actie voor bepaalde tijd. Na afloop van de actie loste de mail op in mijn mailbox.

 

Jammer,

want ik had die geparkeerd om nog eens te bekijken en meer info over de afzender op te zoeken. Dat was na het oplossen van de mail niet meer mogelijk, omdat ik de mail kwijt was en natuurlijk de naam van de afzender niet had onthouden 'omdat die toch in mijn externe geheugen zit'.

 

Handig,

want als ik specifiek had willen reageren op die actie, was ik toch te laat geweest.

 

Ik denk wel dat het qua communicatie essentieel is dat de ontvanger ervan op de hoogte is dat deze mail kan verdwijnen of wijzigen. Transparantie boven alles om actie aan te moedigen en teleurstelling te voorkomen! Als je dit sceptisch bekijkt, zou je het namelijk ook kunnen gebruiken om gemaakte afspraken achteraf ongemerkt te wijzigen...

Link naar reactie
  • 0

Nee, dat wordt niets.

 

De huidige spamfilters houden absoluut niet van email met alleen maar afbeeldingen. Die gaan standaard de Junk-email folder in.

 

Haal je die er dan uit, dan zie je alleen links omdat de email naar tekst is geconverteerd. Terug naar HTML converteren zorgt voor geblokkeerde afbeeldingen, en als je die dan toch toestaat krijg je 4 rode kruisjes.

 

Kopieren van de URL van de afbeeldingen in je browser levert een vage melding op, maar geen afbeelding.

 

Dus, als je al doorhebt dat iemand je via bigstring een mailtje heeft gestuurd, dan kun je het nog niet lezen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb iets waar dit véél handiger zou zijn: ik heb net per abuis een betaling overgemaakt vanaf een verkeerde rekening (pulldownmenuutje over het hoofd gezien). Zou handig zijn als ik dát ongedaan kan maken :)

 

Maar on-topic: doet een RSS-reader dit niet al lang? Wanneer een berichtje op bijvoorbeed een weblog tussentijds aangepast wordt en de RSS-feed daardoor ge-update wordt, dan zal de RSS-Reader het actuele bericht tonen toch? Problem solved, alleen dus voor RSS kiezen i.p.v. mail :)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad RSS doet dit misschien, maar lang niet iedereen gebruikt RSS... email heeft een veel groter bereik.

 

Ik twijfel wel een beetje aan het nut, vooral vanuit het oogpunt spamming en filtering....

 

Steyn Elshout

Met vriendelijke groet,

Stinos CTL

Steyn Elshout

www.stinos.nl

06 42034284

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.