Bussinessplan wedstrijd! Prijs: starterspakket

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Lijkt mij een leuke wedstrijd met een onwijs leuk prijzenpakket!

Inzendingen tot 22 mei 2002!

 

Carp Contest voor Entrepreneurs

Nu de economie weer langzaam uit het dal omhoog klimt, is het een uitgelezen moment om toe te slaan: begin een eigen onderneming!

Misschien heb je al een tijdje stiekem een plan in de la liggen, maar ben je na het uiteenspatten van de internet-luchtbel beducht om het ook ten uitvoer te brengen. Nu is het tijd om dat gewoon wél te doen. Het investeringsklimaat wordt gunstiger, er is weer behoefte aan ondernemingslust.

Om die entrepreneurial spirit wat te stimuleren, presenteert Carp de Contest voor Entrepreneurs.

 

Wat moet je doen? Heel simpel. Stuur een ondernemingsplan van maximaal 2000 woorden naar Carp. In het plan ga je natuurlijk in op het geniale idee dat aan je onderneming ten grondslag ligt. Daarnaast geef je een korte marktanalyse, je schetst de contouren van je marketingplan en je gaat in op de financiële onderbouwing van het plan.

De inzendingen worden beoordeeld door een vakkundige jury bestaande uit: Mickey Huibregtsen (McKinsey), Marlies Dekkers (Undressed), Reinout Oerlemans (Eyeworks) en Peter van der Klugt (Carp).

Op de winnaar ligt een prachtig internationaal ondernemingspakket voor de startende ondernemer te wachten. Dat pakket bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Zes maanden gratis onderdak (ter waarde van 11.000 euro!) in een van de Abbey Business Centers, verhuurder van kantoorruimten onder flexibele voorwaarden. Je kunt terecht in Amsterdam of Rotterdam en daar staat je een volledig geoutilleerde kantoorruimte ter beschikking. Stekker in het stopcontact en je bent in business.
     
    Het gratis opstellen van de oprichtingsakte bij Loyens & Loeff, toonaangevend op het terrein van bedrijfsjuridische diensten.
     
    Zes maanden lang een gratis lease-auto dankzij ABN Amro.
     
    Nog geen tijd gehad om een fatsoenlijk pak te kopen? Geen nood, Suitsupply stelt drie pakken ter beschikking. Natuurlijk met een passend overhemd en een smaakvolle stropdas voor de heren en een leuk bloesje voor de dames.

Om dit droompakket in de wacht te slepen dien je je ondernemingsplan voor 22 mei a.s. op te sturen naar:

Abbey Business Centers

o.v.v.. Carp* Contest voor Entrepreneurs

Antwoordnummer 45614

1040 VE Amsterdam

Op woensdag 5 juni is het aan de drie finalisten om hun plan mondeling te presenteren en toe te lichten ten overstaan van de jury. Jorgen de Jong van Abbey Business Centers zal als gastheer optreden. Diezelfde middag wordt de winnaar bekendgemaakt.

 

Voor meer informatie kunt u per e-mail contact opnemen met Carla de Barros Barbosa [cb@lindenbarbosa.nl]of haar bellen op telefoonnummer: (020) 403 76 00

 

Ga je hieraan meedoen? Laat het ons dan even weten!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ik heb hier nog een link voor een andere wedstrijd, via http://www.rabobakgroep.nl

 

 

Herman Wijffels Innovatieprijs

 

Welke jonge ondernemer verdient de hoofdprijs?

 

Jonge ondernemers staan voor frisse ideeën. Ze zijn de motor achter vele vernieuwingen. Dat verdient applaus en ondersteuning. Vandaar dat de Rabobank jaarlijks de Herman Wijffels Innovatieprijs gaat uitreiken. In 2002 gebeurt dat voor de eerste keer. Een stimuleringsprijs voor jonge ondernemers die staan voor een knap staaltje duurzaam ondernemerschap.

 

De Herman Wijffels Innovatieprijs bestaat uit (maximale bedragen):

 

hoofdprijs                EURO 100.000,-

tweede prijs            EURO   75.000,-

derde prijs               EURO   50.000,-

aanmoedigingsprijs EURO   10.000,-

 

Met dit geld kan het prijswinnende idee worden gerealiseerd of verder worden uitgebouwd. Op deze manier is de Herman Wijffels Innovatieprijs een directe ondersteuning van innovatief ondernemerschap. Deze innovatieprijs komt voort uit het Herman Wijffels Fonds, dat in 1999 is opgericht ter gelegenheid van het afscheid van Herman Wijffels als hoofddirectievoorzitter van Rabobank Nederland.  

 

 

Groet,

 

Jornt

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Lijkt mij een leuke wedstrijd met een onwijs leuk prijzenpakket!

Carp Contest voor Entrepreneurs

 

Jullie zullen wel denken "what's up met Gforze74", maar die heeft het druk.

Ik kreeg (uit zeer betrouwbare bron) het volgende e-mailtje van:

 

Mijn dag kan sowieso niet meer stuk:

Kreeg vanmorgen en telefoontje van Carp Contest, waar ik aan mee doe ...

rapapapammmmm: ik behoor tot de vier finalisten die woensdag 5 juni mogen

presenteren aan de jury!!!!! Dit is niet met dat concept van het

breedbandplatform maar mbt een gat in de tv-, muziek- en televisie-indutrie.

I am very excited!!! Gaaf he?

Groetjes Gforce74

 

Dus TOI, TOI :wave: WAVE voor Gforce.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ikkie, Kerme en me, myself and I ook natuurlijk in multiplu:

ik duim

keep my fingers crost

think pink

 

Gforce74 : je kan natuurlijk zelf nog een jurylid ombabbelen .... ehhh Marlies Dekkers, die is toch al Undressed !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb Gforce al jullie persoonlijke tummy up ... ehhhhh THUMB :up: wishes naar hem doorgemaild.

 

Want tsja ... hij is bizzy bezig met bussinesswedstrijd, en verwacht hem nog even niet hiero.

 

Het verslag (heeft hij beloofd) komt deze kant op!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Blijf positief denken!

 

Toen ik nog zangeres was, had ik ook altijd een droge strot van de zenuwen.

 

Gaat op zeker lukken. En mocht het allemaal niet zo gaan als je wilt. Denk dan: voor ons in het forum ben je al een overwinner door mee te doen en de voorrondes op je sloffen te doorlopen.

Laatste loodjes gaan echt wel meevallen !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Dat zou een top feezie worden!

 

Helaas heb ik in dit verhaal concurrentie van de polypen op mijn stembanden.

 

Zijn er nog dokters in de zaal die daar een goede uitvinding voor hebben en een slimme pil bedenken?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

De uitslag: snifsnifsnif :( >:( .... heb niet gewonnen.

 

Ik mocht het spits afbijten, wat natuurlijk heel relaxed was. Presentatie ging goed en het publiek zal aan zijn stoel gekluisterd. Direct na de presentatie stelde de jury vragen. Mickey Huibrechts en de anderen zeiden allemaal: fantastisch plan, echt geweldig!! Ze hadden echter paar kanttekeningen, hoe ik het voor elkaar wilde krijgen ... aangezien het zoals veel van mijn concepten een 'groots' plan is, hoe ik de logistiek wilde doen, etc ...ik vertelde hierbij eerlijk dat ik pas ben begonnen met dit idee sinds deze wedstrijd, maar dat het wel langer in mn hoofd speelde. En dat daar zeker goed onderzoek naar verricht moet worden ... Het juryrapport aan het einde luidde in ieder geval wel dat ze het echt een superidee vonden, maar niet wisten of het haalbaar zou zijn ... I will prove them wrong!! hehehe

 

Mijn tegenstanders waren:

On the Road Media

http://www.ontheroadmedia.nl - dit is een bedrijf wat al bezig is met trucksideadvertising. Deze won volgens de jury niet omdat ze al tijd bezig waren.

 

Andere was iets met personaliseren van communicatie tussen amateurvoetballers, vond persoonlijk moeilijk grip krijgen op de service.

 

Laatste waren twee dames van Mrs-Me

http://www.mrs-me.com

Ook hier kon ik persoonlijk moeilijk grip op krijgen. In het kort: zij wilden bedde- en linnegoed personaliseren .. ze hadden vormgevingsachtergrond en wilden dus met klant wensen inventariseren om zo naar eigen stijl linnegoed te ontwerpen, bijvoorbeeld voor hotels, maar ook inidividuen. Deze heeft gewonnen ....

 

Waarom mijn idee uiteindelijk het niet heeft gehaald bij jury was vooral omdat Reinout Oerlemans in jury zat en hij nogal wat valkuieln zag, toch kijkt hij meet vanuit tv-wereld en ik wil juist eerste focus hebben op film en muziekindustrie ...naja ... heb wel gevraagd of ik m een keer moch bellen om een afspraak te maken om er nog eens over te praten.

 

Ik ga hier in ieder geval zeker mee door .... want alleen al de reacties van zowel jury als publiek dat het een geweldig plan is, móet er actie worden ondernomen. Ik zal samen met jongen met wie ik waarschijnlijk volledig (in relatie tot vele businessplannen en het doorstarten van gezamenlijk ideeenfabriek) zal samen werken, hier aan gaan zitten.

 

Wat de business nu precies inhoudt, hou ik liever nog even voor mij ... maar oprecht geinteresseerden mogen zicch altijd melden. Wel wil ik hier graag vd gelegenheid gebruik maken om te kijken of hier mensen rondlopen met een sterk logistieke achtergrond, die geintereseerd zijn mee te werken aan dit nieuwe businessconcept .... en het liefst met spoed!!!!

 

Nou jullie zijn op de hoogte en op naar de volgende stappen ..... I will show them they were wrong!! Trouwens, die partner van mij was ook aanwezig en gaf mij een heel goede kans ... hij zei dat ze waarschijnlijk hadden gekozen voor die andere omdat dat makkelijker en op korte termijn uitvoerbaar is ... en dat denk ik ook ...

 

Groetjes Jornt, en nog bedankt voor de steun!!!! :)

Link naar reactie

Heel jammer, Jornt!

 

Maar je wint toch: je hebt weer contacten gelegd, en de presentatie heeft er voor gezorgd dat je nog vaster in jezelf en je concept bent gaan geloven; daar kun je een berg energie uit putten!

 

Ik ben overigens wel ontzettend nieuwsgierig geworden naar het idee! Als je meer kwijt wilt aan een duizendpoot, mail gerust. Ik denk dat het forum, behalve vraagbaak en (geestelijk) steunpunt ook best een kruiwagenfunctie mag en kan hebben. Das als ik je niet zelf verder kan helpen, wie weet een ander die ik ken wel.....

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie

De uitslag: snifsnifsnif :( >:( .... heb niet gewonnen.

 

Kop op! Je bent beland bij de laatste vier (vijf?). Dat betekent domweg dat jou plan kwaliteit heeft. Die kritiek moet je (als het zinnige kritiek vind) ter harte nemen en je voordeel mee doen.

Nou heb ik ook geen ervaring, maar volgens mij is een goed business-plan een goed middel om leningen en geld te krijgen voor je plan.

 

Gefeliciteerd nog dat je uitgekozen bent. En jammer dat je net niet de nummer 1 in de wacht hebt kunnen slepen, maar ik vind het een geweldige prestatie.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

Jornt,

 

Jammer dat je niet gewonnen hebt, maar ik moet het met AOS en reafro eens zijn. Je hebt hier zeker nuttige feedback uit gehaald en je instelling is die van een winnaar, niet die van een loser!

 

Dus kop op, gaan met die banaan en idd: PROVE THEM WRONG!

 

:hacker: :up:

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Hallo Gforce,

 

Ik heb me nog niet in deze discussie gemeld, maar heb wel meegeleefd..

 

Dus; Gefeliciteerd dat je daar aanwezig mocht zijn!

Jammer dat die laken zusters je voorgingen maar ach...ik persoonlijk hoef geen gepersonaliseert laken over me heen..

Dus ben erg benieuwd naar jouw idee.

Logistiek is vaker een probleem volgens mij, je komt het in ieder geval in HL vaak tegen...(in andere vormen wellicht, maar toch..)

 

Greetz,

Tirza

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie

Zonde dat het niet gelukt is. Maar inderdaad, als je er zelf veel vertrouwen in hebt (en andere blijkbaar ook, je komt niet voor niets bij de laatste 5), ga er dan voor!

 

Heel veel succes en maak er wat moois van! We lezen de successen vast wel weer terug op dit forum... ;)

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

of hier mensen rondlopen met een sterk logistieke achtergrond, die geintereseerd zijn mee te werken aan dit nieuwe businessconcept .... en het liefst met spoed!!!!

 

Al mijn positieve vibraties overgebracht vooraf, maar NU begint het natraject en ook daar wil ik je graag verder mee helpen, mijn energie in stoppen!!!

Je snif, snif kan je het beste verwerken door (zoals je zelf al zegt "actie"). Dus go for it, mijn steun heb je.

Daarom vraag ik je, kun je me meer uitgesplitst uitleggen welke "logistiek" je zoekt. Dan zal ik mijn netwerk aanboren en zoeken naar de juiste personen voor je missing link.

Want je streven "I'll proof there wrong", oftewel ... ze hebben de verkeerde keuze gemaakt is iets waar met name Higher Level je gaat helpen!

En als je het niet "open en bloot" hier wilt bespreken (de logistiek), dan: "you know were to find me".

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.