• 0

Partner worden met een bestaand internetbedrijf?

Ik wil een internetbedrijf opstarten en om dit te kunnen starten moet ik een software laten ontwikkelen. Om een "soortgelijk" voorbeeld te geven: de software kan je vergelijken met de photobook software van o.a. de Hema, albumprinter.nl etc. Inmiddels heb ik al een functioneel ontwerp gemaakt.

 

Aangezien mijn starterskapitaal niet erg groot is, wil ik mijn idee graag koppelen aan een bestaande "soortgelijke" aanbieder. Misschien als een soort dochteronderneming te opereren en dat het bedrijf waar ik mee samen wil werken de software levert?

 

Is dit een goed idee of moet ik gewoon doorzetten en het zelf opstarten?

 

Heeft iemand goede ervaring bij een bedrijf die software levert voor webwinkels?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het vraagstuk waar je mee zit is heel herkenbaar... wel of niet met bestaande marktspelers in zee gaan... Het is alleen een interne belemmering... nl. het mogelijk kwijt raken van je idee en hoe je daar mee omgaat als het gebeurt..

 

Ja, je bent veel sterker als je al een marktpositie hebt, hoe klein ook... Als je daar niet bent of komt, dan loop je altijd het risico om je idee of het momentum kwijt te raken. De enige zinnige tip kan dan alleen maar zijn om goed na te denken wat je proposal zal zijn.. Ben je bereid om een meerderheid van je bedrijf op te geven? Wil je best in dienst bij die grote marktspeler?

 

Je kan jezelf onmogelijk helemaal indekken, blijft over, to go for the ride! suc6

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties! ;D

 

Wat betreft Pixami, het is herkenbaar maar anders dan wat ik aan wil bieden.

 

Extax je hebt gelijk wat betreft het gevaar dat je idee overgenomen wordt, daarom denk ik dat het momenteel nog niet een goed plan is. Met de juiste marketing, instelling en een goede website kan je de doelgroep bereiken en een (kleine) marktpsitie innemen. Het zal een hele uitdaging zijn maar wel iets om keihard voor te werken. Misschien in contact komen met een investeerder met de juiste connecties?

 

I'll go for the ride ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.