Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
O_Samen
O_Samen
De Toyota Prius Plug In Hybrid wordt als eerste hybride getest op de Europese wegen. Met een actieradius van 100 Km geschikt voor woonwerkverkeer en op te laden vanuit het stopcontact thuis.
Een van de sterke argumenten is de koppeling met zonnepanelen van je thuisinstallatie. Laten we er van uit gaan dat deze technologie doorbreekt. Zeg 500.000 mensen die overdag met hun hybride naar het werk zijn. Staan thuis die zonnepanelen te leveren aan het net. Precies de tijd dat de industrie het nodig heeft, maar jezelf ook. Om nou zelf accu's neer te zetten om die stroom te behouden lijkt niet helemaal de bedoeling. Wat wel bereikt kan worden is een schappelijke regeling met je energiebedrijf dat de accufunctie van je gaat overnemen.
500.000 maal een dak vol zonnepanelen is toch aardig wat stroom wat de energiebedrijven op het juiste moment binnen krijgen. Helemaal bij mooi weer.( Dit ter promotie van de zonnepanelen richting overheid e.a.)
De auto moet geladen worden. Nu hebben de energiebedrijven een probleem om windmolens en centrales op elkaar af te stemmen. Als we dat in de toekomst nou is slim zouden aanpakken en de energiebedrijven laten beslissen, via een soort netwerk waarop je bent aangesloten, wat de meest efficiente laadtijd is, dan hebben zij 's nacht alles bij elkaar een grote opslagcapaciteit ter beschikking staan om de onregelmatige levering van de windmolens op te vangen. Zijn de energiebedrijven ook weer blij, ze behouden een functie. Ben je een van de tegenlobbieers tegen zonnepanelen kwijt(Olieindustrie blijft PV-acceptatie vertragen in Nederland).
Hiervoor in ruil krijg je de volle accu goedkoper of zelfs geruild tegen wat je eerder geleverd heb.
De auto sluit je voor het laden aan op een stroomkabel die met een nog te ontwikkelen kastje via het internet geschakkeld staat. Je kan aangeven welke prioriteit je wilt. Neem 1 tot 3, waarbij 1 iets duurder is maar de volgende ochtend is de accu gegarandeerd vol en 3 gratis(tegen dagopbrengst), maar alleen als er veel geproduceerd is(waait hard).
Dit lijkt me al met al CO2 besparender als gewoon om 5 uur als je thuis komt inpluggen, en na anderhalfuur staat hij weer rijklaar. Dit is voor jezelf misschien wel gemakkelijk maar als je dit maal 500.000 neem? Eerst staan extra centrales te draaien die einde piekvraag weer uit moeten en vervolgens weten ze 's nachts niet waarheen met de windmolenenergie. Het is afwegen en samenwerken, maar ik zie de mogelijkheden van die hybrides wel zitten.
Als tussenoplossing/ katalysator kunnen bedrijven die zich duurzaam willen profileren, de daken van hun bedrijf van zonnepanelen voorzien en hun leasepark alvast omgooien naar hybride's. Krijgt de PV-technologie de vliegende start die het nodig heeft(is duur maar duurzaam), en kan het bedrijf de reiskosten vergoeding misschien verruilen voor een volle accu.
CO2 uitstoot besparen door centrales zo minimaal mogenlijk bij te laten springen. En dat met zo'n auto-tje. De electrische scooter schijnt ook helemaal kick te zijn.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag