• 0

Website als marktplaats en funda

Beste adviseurs,

 

Ik loop al een tijdje met het idee om een site als marktplaats ( vraag & aanbod) gecombineerd met een vakantie woningen funda.nl site. vakantie woningen voornamelijk in spanje. Hier bij heb ik enkel vragen.

1. Wat zou het ongeveer minimaal gaan kosten om zo een site te maken. Met een profiel bestand. De exacte doeplgroep die is +/- 150.000 personen.

2. Nu zal ik contact opnemen met makelaars in spanje, vraag aan hen of zijn hun advertenties op mijn site mogen plaatsen omdat ik 150.000 potentionele klanten voor zo n vakantiewoningen heb die mijn site bezoeken. Wat kan ik met die makelaars het beste afspreken zodat ik geld van hen kan verdienen. Is het dat die makelaars advertentie kosten moeten betalen per advertentie of gratis adverteren en bij het kopen van een woning door een klant via mijn site en er commissie voor vragen. ( waar is weinig controle heb over het koop process).

 

Kan ik ergens op internet informatie vinden over hoe bepaalde bedrijven en websites zijn begonnen en waar ze tegen aan zijn gestruikeld en hoe hun gang van zaken ging tot ze een bepaalde succes hebben geboekt.

Afwachtend op uw adviezen.

 

Met vriendelijk groeten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Verdiep je eens in Bluehomes!

 

Ik heb me verdiept in bleuhomes maar kan niet veel van uitmaken. Misschien kijk ik niet goed genoeg. Kunt u wat specifieker zijn met uw aanwijzing. En welke aanknopingspunten u ziet voor mijn vraastelling.

Alvast bedankt voor uw reactie

 

Bij Selling staat het volgende:

Please note that we only charge a comission, if we find a buyer for your property. The only fee we take from you is the usual 5% (plus VAT) commission of the asking price, but at least 5000.- Euro (plus VAT).
Link naar reactie
  • 0

 

 

Bij Selling staat het volgende:

Please note that we only charge a comission, if we find a buyer for your property. The only fee we take from you is the usual 5% (plus VAT) commission of the asking price, but at least 5000.- Euro (plus VAT).

 

 

Aha dankjewel. Maar dan heb ik hierbij nog een vraag. Hoe kan je de zekeheid creeeren dat je die 5 % commissie ook krijgt. Want wat ik van plan ben is om alleen woning advertenties op me site op te nemen . En er commissie voor vragen als het verkocht word via mijn site. Nu kan het ook zo zijn dat de koper van de woning het huis gaat bezichtigen in Spanje. EN de koper en de verkoper daar een andere prijsregeling voor treffen. Zodat ik buitenspel word gezet. Hoe kan ik dit juridisch geregeld krijgen op een contract dat de koper het alleen via mij koopt. Welke opties kan ik hiervoor treffen?

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het dan handig om categorieen te maken. hieronder staat een voorbeeld

 

  • 100 000 t/m 199 999 plaatsing kosten 100 EUR
  • 200 000 t/m 299 999 plaatsing kosten 150 EUR
  • etc

 

Je kunt dan inderdaad minder vragen aangezien je niet de garantie bied dat ze pas betalen bij een verkocht pand. Dit lijkt mij het minst complex je hoeft niet in de gaten te houden of het pand verkocht is.

Link naar reactie
  • 0

 

Verdiepen in Bluehomes betekent niet: de website bekijken.

 

Praat met die mannen, want ze zijn al jaren een hele grote in tweede huisjes in Frankrijk. Ze staan ook op beurzen. Zoek interviews op, vind uit hoe ze met lokale agenten samenwerken, hoe ze hun inkomsten krijgen, wat de bouw en het beheer van hun site kost, en zo voort.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

1. Wat zou het ongeveer minimaal gaan kosten om zo een site te maken. Met een profiel bestand. De exacte doeplgroep die is +/- 150.000 personen.

 

De beschrijving is niet goed genoeg om een kosteninschatting te maken. Als je het groot wilt aanpakken (architecten, consultants, developers, software, licenses, hardware, tooling, marketing, communicatie, legal, integratie backoffice) zeker meer dan 2.000.000 euro.

 

Als je via http://www.rentacoder.com een paar Indieers opsnort en een redelijk goede beschrijving geeft kun je denk ik al voor 400 euro klaar zijn. Er zijn redelijk wat andere kleinere intermediairs voor "outsourcing" maar ik ken de kwaliteit niet wat er opgeleverd wordt. Ik zou dan wel een heel gedetaileerd plan laten maken.

 

Wellicht kun je het laten baseren op open source software voor een marketplace, ik ben de link kwijt maar op www.sourceforge.net vast wel te vinden. Het is een downloadble "gratis" marktplaats. Dan hoef je hem alleen nog te laten customizen.

 

Denk er wel aan dat de software regelmatig bijgehouden moet worden en dat dat ook tijd en geld kost. Het voordeel van e.e.a. baseren op de open source oplossing is dat verbeteringen en security zaken "vanzelf" opgelost worden en alleen nog in je eigen site gepatched moeten worden.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.