• 0

Paypal introduceert bankbetalingen

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1
Tot nu toe moesten Paypalgebruikers over een creditcard beschikken om van de betaaldienst gebruik te maken, wat de groeimogelijkheden van de eBay-dochter beperkte.

 

Dit is niet helemaal waar. Je kunt al lang geld van je (bank)rekening overboeken naar je Paypal account.

Daarnaast kun je betalen met geld dat je op je Paypal account ontvangen hebt van andere Paypal gebruikers.

 

Een credit card is dus niet nodig om Paypal te gebruiken.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

heel handig om meer klanten te krijgen die geen creditcard hebben.

 

maar de webwinkel blijft waarschijnlijk wel de 1,9% t/m 3,4% (+ 35 cent )kosten aan paypal betalen.

 

Wat is het voordeel van paypal i.p.v. een eenmalige machtiging of overschrijving, waar geen extra kosten voor de webwinkel zijn ?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is het voordeel van paypal i.p.v. een eenmalige machtiging of overschrijving, waar geen extra kosten voor de webwinkel zijn ?

Geen maandelijkse vaste kosten...? Icm credit card betalingen, bedoel ik dan.

 

Paypal: is vooral in het buitenland het geaccepteerde betaalsysteem voor online winkelen. 95% van mijn betalingen ontvang ik via Paypal.

Geen Paypal, geen buitenlandse orders... (kort door de bocht ...)

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt me inderdaad vooral van belang voor buitenlandse orders. Transacties tussen nederlanders kunnen prima via IDeal verlopen, en evt via handmatig overboeken als je een dagje geduld hebt.

 

Dit is niet helemaal waar. Je kunt al lang geld van je (bank)rekening overboeken naar je Paypal account.

 

Maar kon je ook een paypal account aanmaken zonder creditcard? Er staat me bij dat je een soort code op je creditcardafschrift kreeg, die je op de site moest invullen bij wijze van identificatie. Ik neem aan dat het 'nieuwe' is dat je die code op je bankafschrift kunt krijgen.

Link naar reactie
  • 0

bij Ideal is het voordeel dat een bestelling automatisch opgestuurd kan worden na een Ideal-betaling.

 

bij een eenmalige machtiging of handmatige overschrijving kan de order pas opgestuurd worden zodra het bedrag op de rekening van de leverancier staat.

 

Hoe zit dit bij Paypal? Wat gebeurt er als de klant geen saldo heeft op zijn bankrekening?

Link naar reactie
  • 0

Maar kon je ook een paypal account aanmaken zonder creditcard? Er staat me bij dat je een soort code op je creditcardafschrift kreeg, die je op de site moest invullen bij wijze van identificatie. Ik neem aan dat het 'nieuwe' is dat je die code op je bankafschrift kunt krijgen.

 

Met deze code werd je account en adres gegevens geverifieerd. Je werd daardoor een Verified member. Maar 't is niet noodzakelijk.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0
AMSTERDAM - Nederlandse gebruikers van Paypal hebben geen creditcard meer nodig. De online betaaldienst kan sinds maandag gekoppeld worden aan een Nederlandse bank- of girorekening.

 

In de VS kon dat al. Dan geef je je bankrekeningnummer op, dan maken ze twee bedragjes over van tussen de 10 en 99 cent waardoor je 4 cijfers hebt, en dan moet je dat als pincode intypen in paypal,en dan ben je in business. Daar had ik dan toch maar mooi 34 cent mee verdiend.

 

 

PS 02-08-2007: die "pincode" is eenmalig. Heb je'm ingetypt bij Paypal dan is je bankrekening gekoppeld. Het is dus niet zoals een oplettend lezertje veronderstelde, dat ik door aan te geven dat het 34 cent was, mijn pincode zowat had weggegeven.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Paypal betalingen had (heeft) de voorkeur van een klein deel van mijn klanten. vaak wat grotere bestellingen.

Helaas is onlangs mijn account afgesloten doorpaypal nadat ik met de verkoop van dvd's gestart ben (legale dvd's maar erotisch) en dat valt volgens paypal onder de zaken die niet door de beugel kunnen.

 

Het is jammer dat paypal net als de creditcard bedrijven amerikaans zijn, zijn allemaal zo hypocriet als de pest en zijn van mening dat zij de wettelijke regels voor hun klanten moeten vaststellen welke strenger zijn al landelijke wetten.

 

Moet overigens zeggen dat ik money bookers een veel beter systeem vind omdat je daar ook geld kan toevoegen via b.v. ideal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.