• 0

Nieuw leuk idee - kookcasting!

Hallo allemaal,

 

Ik heb een leuk nieuw idee. Het is gebaseerd op het podcasten. Ik zoek iemand die me kan helpen bij het uitwerken van dit ideetje(vooral op technisch gebied).

 

Idee concept:

 

Een kook podcast, waarbij een kok, de keukenkluns op een leuke informatieve manier, directe aanwijzingen geeft in de keuken om zo tot een heerlijk gerecht te komen.

Via de site www.kookcast.nl kunnen mensen zich gratis abonneren op de kookcast. De podcast is nieuw, grappig en enorm praktisch. Wanneer je abonnee bent van de kookcast krijg je tevens elke week een ingredientenlijst binnen. Dit kun je dus al in huis halen om vervolgens met mp3 speler op het hoofd de keuken in te gaan. Dit is de basis van “het nieuwe koken”. Elke aflevering heeft een ander thema en wellicht kan dit concept aan een bezorgsupermarkt gekoppeld worden.

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 2

Neem een account op Blogger of wanneer je serverruimte tot je beschikking hebt Wordpress. Dan heb je allereerst het publiceren en daarnaast het op de hoogte brengen van je lezers via RSS al getackled. De domeinnaam heb je al geregistreerd zie ik, via Hostnet is ruimte goed te regelen.

 

Ga daarna ook even kijken bij Feedburner, die bieden ook mooie mogelijkheden. Heb je software nodig om je podcasts op te nemen, dan is er online veel informatie te vinden.

 

Volgens mij kun je in twee uur je publicatieomgeving hebben staan, en in drie uur je eerste podcast de wereld ingestuurd hebben (mits je een goed recept beschikbaar hebt :)). Koppeling met een bezorgsupermarkt e.d. zou ik nog achterwege laten, ga eerst eens kijken of je wat bezoekers weet te trekken zou mijn tip zijn. Online promotie via relevante weblogs is prima te doen, en zal zeker lukken als het echt leuke podcasts zijn. Wellicht is Google Adwords iets voor de inkomsten, maar wonderen zou ik er niet van verwachten. Implementeren is wel een fluitje van een cent.

 

Alles is perfect door een niet al te technisch iemand online te regelen, dus niets hoeft je ervan te weerhouden direct al aan de slag te gaan. Veel succes! :)

Link naar reactie
  • 0

Zag vorige week een website van een grote supermarktketen die videos online heeft staan voor 'culinaire hoogstandjes'. Het slimme is dat je de bijna kant-en-klare eendeborstfilet zo uit het schap kan pakken. Geen idee of je de filmpjes op je video ipod kan zetten maar dat is een klein stap.

 

Heb je het zelf al eens geprobeerd? "Snijd nu de tomaten fijn, druk op forward als u snijdt als een chef of op pauze als u uw aardappelmesje gebruikt. Vergeet niet uw ipod af te vegen tussendoor".

Link naar reactie
  • 0

 

Super bedankt voor de goede feedback. Ik heb eens rond gekeken en ik verwacht het wel zelf te kunnen maken.

 

Het idee om het te koppelen aan bv de Albert is natuurlijk "dromen". Ik wil eerst beginnen met koks van restaurants die zo hun restaurant en zichzelf even in de etalage kunnen zetten. In de restaurants leg ik flyers of kleine visitekaarjes neer ter promotie. Wellicht kan ik het koppelen aan IENS.nl of een soortgelijke site.

 

Ik heb het zelf een keer geprobeerd en het werkte uitermate ontspannend en leuk! tjsa of het echt een hit gaat worden betwijfel ik, maar een gadget is het wel. En rijk zal ik er ook niet van worden meer een hobby projectje.

 

Bedankt,

 

Roel :D

Link naar reactie
  • 1

Ik wil eerst beginnen met koks van restaurants die zo hun restaurant en zichzelf even in de etalage kunnen zetten. In de restaurants leg ik flyers of kleine visitekaarjes neer ter promotie.

 

Je gaat juist niet naar een restaurant maar kookt zelf. Omgekeerd werkt een recept uit een (goed) restaurant namaken niet. Veel te bewerkelijk met moeilijke ingredienten, zelf bouillon maken etc. Of is dat wat je doelgroep wel doet? Die supermarktketen gebruikt wel top-koks maar heeft dus semi-kant-en-klare ingredienten.

 

Als je een podcast van een recept van m'n kook site wilt maken dan link ik hem uiteraard graag.

Link naar reactie
  • 0

Leuk plan ga ik eens proberen. Maar vind je niet dat er een persoonlijkheid aan de kookcast moet zitten...niet zomaar een onbekende keukenkluns met een microphoontje?

 

Nou een keukenkluns wil ik zowiezo niet horen vertellen hoe ik moet koken ;) Maar voor de proef is het kijken of mensen uberhaupt downloaden al voldoende. Met een beetje aangenaam stemgeluid is het nog bruikbaar ook en komt er (misschien) feedback.

 

Er staat een recept op m'n site met 400-700 unieke views per maand. Daar zou je met een leuke opvallende banner voor jouw podcast in ieder geval wat informatie uit moeten kunnen halen om te kijken of je idee aanslaat.

 

Stuur even een PM / mail als het je wat lijkt.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Sorry ik ben net nieuw...wat is een PM en hoe zie ik jouw mailadres?

Leuk voorstel. Ik werk toevallig bij een publieke omroep en zal eens vragen of een radio DJ een pilot wil maken van een van jouw recepten.

 

Zit alleen nog te knoeien met het posten van een audiobestand op een blog. Weet iemand hoe dat werkt?

 

Roel

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijke berichten zitten helemaal bovenin dit forum, in de zwarte balk. Daar zie je meteen of je nieuwe berichten hebt.

 

Je kunt zelf een bericht versturen, bijvoorbeeld aan Willemj, door op zijn naam naast het bericht te klikken. Je ziet dan zijn profiel en zijn gegevens, en ook de optie om een persoonlijk bericht te versturen.

Link naar reactie
  • 1
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik kan je technisch gezien beslist niet helpen met het uitwerken ervan.

Maar ik wil je wel zeggen dat het een super idee is.

Ikzelf ben wel een kookfanaat en koken is ook helemaal niet moeilijk. Je moet er alleen wel zin in hebben. Maar dan nog, wil dat niet zeggen dat alles lukt. Soms zet ik de meest wonderbaarlijke gerechten en smaken op tafel (zowel positief als negatief). En daarbij komt nog dat, als ik in de keuken voor iedereen sta te koken dat dat best saai is.

Als er dan een kok op een leuke manier visueel met mij mee staat te koken, danwel instructies geeft maakt dat het koken nog leuker.

Kan dit ook inter-actief? Dat ik hem afentoe kan onderbreken als ik hem niet begrijp? Soort van 'helpfunctie' als ik teveel zout heb gebruikt?

 

Ik zou niet alleen uitgaan van de keukenkluns. Die heeft hele andere informatie nodig dan iemand die al gewend is om thuis voor meerdere personen een 4-gangen diner op tafel te zetten en op zoek is naar inspiratie voor nieuwe gerechten.

 

Misschien gradaties/keuzes aanbrengen in de soorten gerechten en het nivo van de "kluns" ?

 

Het zou ook handig zijn als men het op de gsm kan downloaden. Tegenwoordig gaat er toch bijna niemand meer de deur uit zonder dat ding. Als je dan boodschappen doet, dat je dan het boodschappenlijstje af kan laten spelen?

 

Als het technisch gezien niet zo moeilijk is om uit te werken en je niet direct de intentie hebt om er rijk van te worden..... NU direct DOEN ! Verover de markt en wie weet waar je qua business uitkomt !?!

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel Kermie,

 

 

Een aantal goede tips. Al begin ik wel gewoon zo eenvoudig mogelijk. Ik hoop dat er zoveel animo voor is dat je kookcasts op elk niveau kan gaan maken. Ook het gsm verhaal is duidelijk, al laat ik dat voorlopig nog even liggen.

 

Bedankt voor je inspiratie.

 

Roel

Link naar reactie
  • 0

ik wil even melden dat ik me aansluit bij de rest en dit een gewelidig idee vind!!

 

misschien is het ook leuk om een studenten gerechten afdeling te maken, zo kun je eventueel ook gerichter een commerciele boodschap (reclame) naar de juiste doelgroep sturen, tis maar een idee :D

 

zo kan je natuurlijk ook speciale gerechten voor: vrijgezelle mannen, huisvrouwen, ouderen, jonge gezinen enz enz enz!

 

succes in ieder geval!

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee.

Moet iets van te maken zijn.

 

Bijgaand twee pagina's uit het boekje "Ik heb een goed idee. Wat nu?" die je misschien kunnen helpen nog meer goede kanten van het idee te ontdekken.

 

Succes!

Speaking_Chef_-_Ik_heb_een_goed_idee._Wat_nu.thumb.jpg.95b7910919635a565b97f13d269ba4f2.jpg

Iets slims bedacht? Verkoop je vinding via www.patentsforsale.nl - Nationaal podium voor uitvinding & innovatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.