• 0

Betaalsystemen voor een advertentie website

Beste adviseurs.

 

Allereerst wil ik iedereen bedanken die hier zijn medemens helpt door kennis en ervaring mee te delen.

 

Ik zelf ga een website beginnen waar bedrijven zich tegen betaling in de bedrijvengids kunenn aanmelden plus een page met vraag en aanbod waar particulieren en bedrijven op kunen adverteren. Evter heb ik hierbij enkele vragen:

1. Weet iemand hoe een site als marktplaatst dit heeft geregeld?

2. Welek betaalsysteeem provider zijn het beste in mijn geval ( Visa, Ideal, Ogone en mulitipay) ?

3. Wat kost het om zo een systeem content te intergereren met je website?

4. Is het technisch ook mogelijk dat de advertentie automatisch word verwijderd als de betaalperiode verlopen is. bv: iemand plaatst een advertentie op me site op 1 juli en betaald via automatisch systeem 5 euro voor een period evan een maand. EN dat de advertentie op 1 aug. automatisch word verwijderd.

 

Afwachtend op jullie reacties

 

Mvg,

 

Jonas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste adviseurs.

 

Eigenlijk zijn we dit niet, alle leden zijn ondernemers, net als jij. Ik kan me voorstellen dat je vol vragen zit, maar eerlijk gezegd denk ik dat je alles zelf op kunt zoeken via de zoekfunctie bovenaan deze website, en qua prijzen gewoon even contact op moet nemen met de partijen die je op het oog hebt. Vrijwel alles wat je vraagt is al eens voorbijgekomen op dit forum, ik denk dat je daar erg veel nuttige informatie uit zult kunnen halen :)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Indiana,

 

Alles wat je vraagt kan ik in ieder geval met "ja" beantwoorden voor je, dus dat is in ieder geval goed nieuws voor je ;)

 

Ik denk dat je even moet zoeken op dit forum naar de ervaringen, voordelen en nadelen van betaalsystemen. Er is namelijk niet één goede oplossing hiervoor, het is afhankelijk van je eigen wensen en eisen. Ideal is bijvoorbeeld handig in Nederland, een creditcard als je veel zaken doet in het buitenland en Ogono als je een soort "paraplu"-oplossing wil met één partij als aanspreekpunt.

 

Nadat je jezelf ingelezen hebt zou ik eens een afspraak maken met een internetbedrijf om de (on)mogelijkheden en bijkomende kosten door te nemen.

 

Succes!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Indiana Jonas,

 

Volgens mij zit vol ideeen over websites en aanverwante zaken, maar heb je jezelf niet echt in de materie verdiept. Je start op dezelfde dag twee topics over twee verschillende website ideeen ( dit topic en dit topic) en bij beiden staan de belangrijkste vragen open. Ik zou je willen adviseren om je pijlen te richten op 1 concept en dit stapsgewijs uit te werken, middels bijvoorbeeld een marketingplan of uitgebreider via een ondernemersplan. Zodoende kom je allerlei dingen tegen waar je onderzoek naar zult moeten doen en advies over moet inwinnen, maar belangrijker, of het concept uberhaupt zinvol,haalbaar en winstgevend zal zijn. Praat met adviseurs en bedrijven. Hier vragen wat een website kost is hetzelfde als vragen wat een huis kost.Niet zonder nadere informatie te beantwoorden.

 

Succes ermee

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Hoewel je bovenstaande adviezen naar mijn mening absoluut in acht moet nemen ga ik toch nog even in op het praktische gedeelte van je vraag. :)

 

Ik heb niet het idee dat je een grote zak geld achter de hand hebt, of echt professioneel en gestructureerd bezig bent. Je zou juist daarom eens kunnen kijken naar Open Source software, wat je in ieder geval niet meteen op al te hoge investeringen jaagt. Joomla in combinatie met de component SOBI zou dan een idee kunnen zijn. Zit een automatisch betaal- en mediaplan systeem voor je site in, evenals enkele betaalopties.

 

Ik wens je trouwens veel succes want je idee is verre van origineel. Een online bedrijvengids staat tegenwoordig bij veel ondernemers bekend als een verspilling van advertentiebudget. Als je het al door gaat zetten moet je wellicht denken aan een CPC/CPL/CPS-achtig iets, anders zal geen enkel weldenkend bedrijf met je in zee gaan.

 

En je zal toch echt iets van een redelijke unieke service of een grote hoeveelheid kwalitatieve content moeten hebben om sowieso iets van traffic naar je site te kunnen genereren, wat absoluut benodigd is voor rendabele exploitatie wanneer je draait op pure display van advertenties.

 

Relevante links

Joomla: http://www.joomla.org

SOBI2: http://www.sigsiu.net/sobi2.html

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.