• 0

Waar studenten/stagekrachten vinden?

Korte vraag aan alle forumleden hier: sinds kort ben ik eigenaar van een eigen bedrijf, dat internetformules ontwerpt en in de markt zet. Binnen de organisatie ben ik eigenlijk nog op zoek naar een jong iemand, bij voorkeur een student in de marketing-tak, om mij te helpen met vraagstukken en ideeën op commercieel vlak. Heeft iemand van jullie ervaring met het werven van zulke personen? Is daar online een platform voor?Heb dit tot op heden namelijk nog niet kunnen ontdekken. Alvast bedankt!

 

Gr. Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb even je vraag wat verduidelijkt, dan is het voor anderen ook duidelijk waar dit over gaat :-)

 

Kun je niet terecht bij sites als Stageplaza, en een stageopdracht neerleggen? Ook zijn er wat wervingsbureau's die zich specifiek op studenten richten. Ik weet ze zo niet uit m'n hoofd, maar wanneer je de zoekfunctie gebruikt kun je specifieke adressen vinden. En verder: gewoon om je heen rondvragen of mensen nog goede kandidaten kennen, het zal je som verbazen welke suggesties je krijgt!

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook naar een aantal scholen bellen (nu misschien wat lastig), vaak hebben ze een lijst waarop je bedrijf geplaatst kan worden en die door de studenten wordt doorgekeken. Of op de websites van hogescholen een aanmeldingsformulier invullen. Als je belt kan je ook vragen of ze een advertentie voor je op een prikbord willen hangen (voor een bijbaantje/stage) of dat ze er een bulkmail voor je uitgooien. Mij in ieder geval laatst op die manier gelukt.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Een aantal opleidingen op Hogescholen hebben speciaal een stagecoördinator aangesteld. Zij houden zich onder andere bezig met beschikbare stageplekken en zijn steeds op zoek naar mogelijkheden om hun netwerk te vergroten. Als u een beetje kunt aangeven waarom de stageplaats interessant is voor hun studenten (ze kunnen bijvoorbeeld bepaalde competenties opdoen) zijn ze al snel bereid om uw stageplaats bekend te maken onder hun studenten.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties. Wat ik eigenlijk vooral zoek, is een soort klankbord, ook een student (evenals ik) die interesse heeft in ondernemen, meer verstand heeft van marketing dan ik en bereid is om, zoals ik al zei, bepaalde vraagstukken met mij door te lopen. Niet echt een stage dus, ik dacht meer aan wekelijks of maandelijkse contactmomenten en een manier van ervaring opdoen voor de student. Kan hier inderdaad contact voor opnemen met scholen, maar zocht eigenlijk een online-alternatief. Verder kijken/zoeken dus.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Misschien is het een idee om zo'n initiatief zelf op te starten als het nog niet bestaat. Klinkt in ieder geval erg praktisch.

 

Succes

 

Groetjes,

 

Oumnaas

Link naar reactie
  • 0

Korte vraag aan alle forumleden hier: sinds kort ben ik eigenaar van een eigen bedrijf, dat internetformules ontwerpt en in de markt zet. Binnen de organisatie ben ik eigenlijk nog op zoek naar een jong iemand, bij voorkeur een student in de marketing-tak, om mij te helpen met vraagstukken en ideeën op commercieel vlak. Heeft iemand van jullie ervaring met het werven van zulke personen? Is daar online een platform voor?Heb dit tot op heden namelijk nog niet kunnen ontdekken. Alvast bedankt!

 

Gr. Paul

 

Beste Paul,

 

Ik zelf ben een eindjaars student aan de Hoge school van Amsterdam en wil binnenkort afstuderen op Commercieel en Marketing gebied. Ik zie dat je jong iemand zoekt. Ik zelf ben 25 jaar en heb gezien dat jij 21 jaar bent.

 

Ik zelf wil binnenkort ook een online bedrijfje gaan beginnen. Maar heb geen verstand van ICT ( dus ben hier allemaal aan het verkennen). Wel verstand van commercieel, marketing en promotie gebied. Wat ik je wel kan adviseren elke Hogeschool in Nederland heeft een Stageaanbod van bedrijven op hun eigen intranet, waar de studenten van uit kunnen kiezen. Gezien je in Utrecht woont en misschien ook in Utrecht je bedrijf hebt. Zou ik zeggen Hoge school van Utrecht misschien.

 

Mvg,

 

Jonas

Link naar reactie
  • 0

Inmiddesl off-topic, maar ik wil het toch graag gemeld hebben, wij betrekken onze stagaires via www.young-ambitious.nl, een jonge startup die ook doet aan begeleiding en opvolging van de stagaires.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.