Studenten veilen scripties op Picnic2007

Aanbevolen berichten

Kennis te koop

 

Tijdens PICNIC 2007 organiseert o3 in opdracht van Economische Zaken Amsterdam een kennis-veiling. Op een kennisveiling gaat kennis onder de hamer. Studenten presenteren zichzelf en hun afstudeeropdracht aan ondernemers.

 

In een korte pitch vertelt de student over zijn studie en zijn afstudeeropdracht. De student geeft hierin aan wat de implicaties van zijn afstudeeronderzoek zijn en wat hij de ondernemer kan bieden.

 

Na deze korte pitch (+/- 3 min) en een kort interview krijgen ondernemers de kans om op de student te bieden. De hoogste bieder ontvangt de scriptie, het CV en 4 uur consultancy over het betreffende onderwerp.

 

Kennisveilingen zijn dus een alternatieve manier voor student en het bedrijfsleven om met elkaar in contact te komen, de nieuwste hoogwaardige kennis op te doen, en het ontmoeten van potentiële werknemers.

 

Meer weten kijk op www.kennisveilingen.nl.

 

Ik ben benieuwd wat u van dit initiatief vindt en of u door mij op de hoogte gehouden wilt worden van deze of volgende veilingen.

 

 

Hartelijke groeten.

 

Tom de Vries

Projectcoordinator

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Interessant initiatief. Mijn ervaring met studentenkennis en scripties is dat het niveau behoorlijk kan variëren. Dat zien we ook in de studentenvragen op dit forum en onderzoeken die hier voortdurend aangemeld worden. Maar dat zou in de prijs zichtbaar moeten worden.

 

Scripties waren volgens mij altijd gratis, maar dan moest je in de archieven van de universiteit gaan grasduinen en dan kon je het originele exemplaar ter plekke lezen. Ook herinner ik me vaag dat er gedoe was over het auteursrecht: is dat van de onderwijsinstelling of de student. En wat was de positie van eventuele opdrachtgevers ook weer?

 

Desalniettemin kan studentenonderzoek een waardevolle extra bron van informatie en soms zelfs kennis zijn, die nu mede ontsloten wordt door De Scriptiewinkel van de topic-starter. Gangbare prijs is daar veertig euro voor elke publicatie, waarvan tien euro bij de auteur terecht komt.

 

Iemand ervaring met deze publicaties?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.