• 0

Google Adwords campagne opzetten

Hallo,

 

vanaf 1 september gaat mijn bedrijf in kraam kadootjes van start. Ik wil graag gebruik gaan maken van Adwords (natuurlijk).

 

Nu heb ik al wel wat rondgelezen hier, maar ik vraag me af wat de beste strategie is, en ik heb nog wat kleine vraagjes die me niet helemaal duidelijk zijn, en die ervaren gebruikers hier misschien meteen kunnen vertellen.

 

Strategie:

Beginnen met een aantal zoektermen waarvan ik denk dat potentiele klanten die zullen gebruiken. Bijvoorbeeld:

 

geboorte kado

geboorte cadeau

kraam kado

bevalling kado

baby kado

 

(en alle cadeau en kadootje varianten hiermee)

 

Hier wilde ik het dan gewoon eens bij houden, met een enkele campagne (en dus maar 1 reclame tekst).

 

is dat verstandig, of kan ik beter meteen goed doordenken, meerdere campagne teksten verzinnen, en kijken wat er beter werkt? Ik ben een beetje huiverig voor direct alles uit de kast te trekken, want ik ben bang dat ik ineens mijn maandbedrag in een dag opmaak door teveel reclame te maken.

 

verder vraag ik me nog af hoe dat zit met zo'n CPC bod. Je kunt dus aangeven wat je maximaal voor zo'n click wilt betalen. Maar als ik bij clickverkeer kijk, dan zie ik dat ik een te hoog bedrag opgegeven heb voor dat maximale bod. Ik heb het nu nog even op 50 cent, maar hij geeft bijvoorbeeld voor een bepaalde zoekterm aan 0.16 - 0.30 euro per click. Betekent dat, dat als ik mijn 0.50 euro CPC aan laat staan, dat ik daadwerkelijk 0.50 euro betaal per click, ook al zou 0.30 genoeg zijn voor een ranking van 1-3??

Of betaal ik dan maar 0.30 cent, en pas meer zodra er meer concurrenten komen die er ook op bieden, totdat ik het maximum van 0.50 euro bereikt heb. (en krijg ik dan een berichtje dat anderen meer geboden hebben, en dat ik mijn bedrag moet aanpassen om weer bovenin de lijst te komen...)

 

Ik kan me voorstellen dat Google denkt: "wat de gek er voor geeft, als jij bereid bent 0.50 euro te betalen, dan betaal je dat ook maar!"

Of zijn ze heel coulant en rekenen ze alleen het benodigde bedrag om bovenaan te komen?

 

jawel, hopies vragen. En dat terwijl ik nog niet eens in de lucht ben. Hatsjikidee

 

groetjes, Lidia

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

In het Google AdWords Informatiecentrum staat een berg waardevolle informatie en ook de antwoorden op je vragen.

 

Zonder al teveel moeite kan je al je productcategorieën in een aparte advertentiegroepen indelen, binnen 1 campagne. Zo kan je gemakkelijk advertentieteksten aanpassen aan bepaalde producteigenschappen en een individueel budget per zoekwoord(en) instellen, bijvoorbeeld een iets hogere prijs voor populaire producten met een hoge marge.

 

Het bedrag dat je via deze campagne wilt besteden heb je zelf in de hand. Je kan er voor kiezen je dagbudget over de gehele dag uit te spreiden.

 

Staar je niet blind op het hebben van het allerhoogste bod en die eerste advertentiepositie. Wellicht is de tweede positie voor de helft van de prijs per klik bereiken. Denk ook goed na over je advertentieteksten, Google heeft liever 2 klikken op een advertentie die 60 cent oplevert dan 1 klik van 50 cent, deze factor weegt mee in je positie.

 

Anyway, er is een berg over te vertellen, maar ook een berg over te vinden. Mocht je vragen hebben dan mail of pm gerust. :)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.