• 0

Webbedrijf bouwen op whitelabel product van concurrent?

Ik begin binnenkort een huizensite in het buitenland. Ik wil dit met zo min mogelijk kosten opzetten.

 

Mijn vraag is: Is het mogelijk, om kosten te besparen, om samen te werken met een andere huiszensite en niet een totaal nieuwe site te ontwikkelen, maar alleen een nieuw "gezicht".

 

Is dit in andere sectoren ook gebruikelijk?

Wie heeft hier ervaring mee, wat zijn deze?

 

[Edit door Jeroen bakker: ik heb even je titel verduidelijkt, dan weten anderen ook preciezer waar dit over gaat]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Veel partijen zien dit niet zitten want - hoewel veruit het meeste werk bij dit soort dingen in sales en promotie zit - je krijgt daarmee toegang tot één van hun USP's: hun website. Als ik het gevoel zou hebben dat mijn website supergoed zou zijn en me echt onderscheidt van anderen in bijvoorbeeld gebruiksgemak, dan zou ik me wel twee keer bedenken voor ik het aan derden beschikbaar zou stellen.

 

Daarentegen zijn er vele partijen die amper inkomsten hebben, en die maar wat graag hun platform verkopen omdat ze dan in één keer geld binnenkrijgen. Het ligt er dus maar net aan.

 

Overigens zijn er steeds meer whitelabel-aanbieders, met name uit de VS, die dit soort platforms aanbieden. Dus die zich 100% richten op whitelabel producten. Alleen is het dan vaak wel in het Engels, en ben je berperkt(er) in wat je kunt.

 

Keuzes te over dus, alleen zul je op zoek moeten gaan wat er voor jouw soort product allemaal wel en niet beschikbaar is, en wat je zelf wenselijk acht.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is er meer dan genoeg standaard-software voor de makelaars-branche te vinden die je relatief goedkoop kan aanschaffen. Google eens op "makelaar website systeem" of "real estate website" of iets in die trant, dan vind je vast wel wat ;-)

 

Succes!!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft software, wellicht is Hot Property van Mosets iets voor jou. Het betreft hier een redelijk uitgebreide component voor Joomla, het welbekende OS CMS.

 

Ik heb zelf een versie van Hot Property geimplementeerd voor een klant en verbaasde me toen over het gebruiksgemak. Let op, deze component is niet gratis, maar misschien toch wel de moeite van het bekijken waard.

 

Check de demo eens zou ik zeggen.

 

Frontend: http://demo.mosets.com/hotproperty/

Backend: http://demo.mosets.com/hotproperty/administrator/

 

Succes. :)

Link naar reactie
  • 0

Ik begin binnenkort een huizensite in het buitenland. Ik wil dit met zo min mogelijk kosten opzetten.

 

Bij dit soort site's zitten de kosten vaak niet in de ontwikkeling van de site, maar voorral in de promotie ervan. Zeker omdat er veel gratis/low-budget formats zijn voor dit soort site's (eerder genoemd).

 

Je zult goed moet weten waar je aan begint, want bekendheid van een site komt niet zomaar aanwaaien.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

We weten zeker waar we aan beginnen.

 

We wilden in April al live maar wat je zegt klopt inderdaad. de techniek is het makkelijkste. Het gaat voornamelijk de promotie en de back office.

 

Zeker omdat ik ook tijd in mijn andere bedrijf aan het stoppen ben. Ik heb inmiddels wat mensen gevonden die mee willen helpen met het verzorgen van de back office en de promotie.

 

gr

Patrick

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

;D

 

Nope mijn andere bedrijf is gericht op Interim management binnen het werkveld van ICt (service) management en ERP software voor het MKB.

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is in ieder geval dat het maken van een website een stuk eenvoudiger is dan het promoten en alles wat daarbij komt kijken, dus ik sluit me zeker aan bij Wouteronline!

 

Als tussenweg zou je ook nog eens naar templates kunnen kijken en daar een CMS achter laten zetten door een bedrijf of programmeur.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je erop uit bent om te besparen op de techniek zou ik toch een open source programma gebruiken en daarbij een module vinden/aanschaffen. Nadeel daarvan is dat er (in mijn ervaring) altijd onderdelen zijn die niet geheel naar wens zijn of dat er gewenste onderdelen ontbreken.

 

Let wel op dat je site goed werkt en ook goed in het concept past. Er is niets zo fataal als een niet goed werkende site...

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is: Is het mogelijk, om kosten te besparen, om samen te werken met een andere huiszensite en niet een totaal nieuwe site te ontwikkelen, maar alleen een nieuw "gezicht".

 

Wil je samenwerken met een partij in het land waarin je actief gaat worden, of bijvoorbeeld de technologie van een nederlandse versie exploiteren in het buitenland?

 

Link naar reactie
  • 0

Het zou een nederlandse site kunnen zijn. In het betreffende land bestaan er nog geen goede, gebruiksvriendelijk sites zoals Funda of Jaap.

 

Ik ben me ervan bewust dat het meeste werk zit in de promotie van de website. Marketing is echter mijn sterkste punt dus daar heb ik genoeg verstand van. Het technische gedeelte moet ik uitbesteden, vandaar dat ik de verschillende alternatieven op een rijtje aan het zetten ben.

 

Penetratiegraad van internet is nog niet zo hoog als in Ned., maar door de grote afstanden zou een goede site zeker van toegevoegde waarde zijn. Penetratiegraad zit trouwens goed in de lift.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het zou een nederlandse site kunnen zijn. In het betreffende land bestaan er nog geen goede, gebruiksvriendelijk sites zoals Funda of Jaap.

 

Ik me wel goed verdiepen in hoe deze sites exact werken als ik jou was, ze hebben namelijk technisch een 100% ander model.

 

Het basisverschil: Funda is een vraag- en aanbodsite waarop men het aanbod kan plaatsen, Jaap.nl is een crawler die een select aantal websites regelmatig afloopt en nieuwe informatie van de pagina's afschraapt. Technisch is dat nogal een verschil.

 

In NL is iets als Jaap.nl prima te doen omdat het aanbod maar op enkele plekken naar buiten komt en erg homogeen wordt aangeboden omdat vrijwel alle makelaars zich bij grote, homogene organisaties hebben aangesloten, in het buitenland is dat vaak niet zo. Dan is het veel meer handwerk. Jaap.nl is namelijk geen website die je neerzet op een server en het werkt, de spiders die de informatie verzamelen moeten namelijk exact afgesteld worden op jouw targetmarkt. Dat is te doen natuurlijk, maar niet met slechts een kopietje van de code van Jaap.nl.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben begin dit jaar een eigen vastgoedkantoor in België opgestart (www.nextimmo.be). Ik kom oorspronkelijk uit Nederland en het klopt dat de immo-markt buiten Nederland niet zo eenvoudig in elkaar steekt. Er komt heel veel bij kijken en veel zaken gaan anders.

 

Ook wij zijn op zoek naar de ideale vorm om de Belgische markt te veroveren met een metacrawler / huizensite.

 

In welk land wil jij een site opstarten? Wanneer dit België is neem dan eens contact met me op! Misschien kunnen wij iets voor elkaar betekenen.

 

Patrick Nijhof

Link naar reactie
  • 0

Ik begin binnenkort een huizensite in het buitenland. Ik wil dit met zo min mogelijk kosten opzetten.

 

Dat klinkt natuurlijk redelijk voor Hollandse oren, maar de bereik je met de laagste kosten ook de gewenste inkomsten? Wat is een site die voor de laagste kosten gebouwd is? Een succesvolle site?

 

Je kunt het beter omdraaien: hoeveel kosten zijn nodig voor een site die x oplevert? Dit stimuleert je om de markt te bekijken en een realistisch business plan te maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.