• 0

ervaring met voorraadbeheersysteem?

Goedendag,

Ik ben voor mijn online shop opzoek naar een voorraad beheer systeem.

Ik overweeg om dit zelf te laten bouwen speciaal voor mijn shop maar dat is nogal lastig en misschien onnodig om dat helemaal zelf te ontwikkellen.

 

Nu vraag ik me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met voorraad beheer systemen.

 

Het systeem dat ik zoek moet:

* op een server kunnen draaien (vanaf meerdere locaties bereikbaar zijn).

* te koppelen zijn met mijn webshop (zodat in de webshop de voorraad getoond wordt, maar ook dat in de shop bestelde producten automatisch afgeboekt worden).

* een goed inkoop systeem hebben voor het maken van orders bij de groothandels

* meerdere leveranciers per product (ik kan bepaalde producten bij 2 of 3 leveranciers inkopen)

 

Wie kent er zulke software en heeft hier eventueel ervaring mee?

 

Daniël

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Daniël,

 

Beschikt je webshop software niet al over voorraadbeheer? Wellicht kan je als dat niet het geval is beter kijken naar een uitbreiding voor je webshop pakket. Je kan dan in 1 systeem werken en je hoeft niet 2 systemen te koppelen, iets wat algemeen gezien een kostbaar project is.

 

Het probleem bij 2 systemen is dat je 2 artikel bestanden hebt die gesynchroniseerd moeten worden. Dus zodra je een product aanpast zal automatisch dit in beide software pakketten moeten gebeuren. Dit kan wel maar is vaak maatwerk en daar zitten weer veel uren in.

 

Als je maar 1 systeem hebt worden er gewoon wat veldjes toegevoegd aan een artikel met daarin waarden als de huidige voorraad, minimum voorraad etcetera op basis waarvan je kunt managen.

 

Welk pakket gebruik je op dit moment?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

descartes ... bedankt voor je reactie.

 

djluc ... Het pakket dat ik gebruik (x-cart) heeft wel een voorraad beheer systeem maar dat voldoet absoluut niet aan mijn wensen. zo heb ik al laten inbouwen dat er een eigen artikelnummer plus een artikelnummer van de leverancier gebruikt kan worden maar werkt dat niet met het voorraad beheer systeem.

Hun systeem is vrij omslachtig en niet erg uitgebreid.

Ik wil b.v. een eenvoudig systeem om de bestellingen te maken richting mijn groothandels (moet dus voor een 6tal groothandels kunnen gebeuren) waarbij bepaalde producten dus bij verschillende groothandels gekocht kunnen worden (met verschillende inkoop prijzen).

Daarnaast is er geen goede rapportage en overzicht van voorraad, aantal in bestelling door klanten en reeds bestelde aantallen bij de groothandels. enz...

 

Ik heb al wat rondgezocht maar kan niet echt iets vinden dat ook goed gekoppeld kan worden.

 

Misschien is het laten bouwen van een uitbreiding voor deze software speciaal op mijn wensen toch de beste optie...

Link naar reactie
  • 0

Wellicht kan je een los voorraad systeem bouwen gekoppeld aan de database van Xcart. Dan heb je een "eigen" voorraad systeem maar toch maar 1 database, die van Xcart, waarin alle artikelen staan. Je hoeft dan niet in Xcart aanpassingen te maken en je kan via een API de webshop zelfs vervangen zonder dat je unieke voorraadsysteem opnieuw gebouwd moet worden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dat was ook in eerste instantie de bedoeling.

Ik vroeg me af of ik daarmee echter niet ingewikkeld ebzig ben.

Voelt alsof ik het wiel opnieuw moet uitvinden, moet helemaal op papier gaan uitwerken hoe alles moet werken, wat voor functies erin moeten zitten, hoe het opgebouwd moet worden enz..

Is toch ook weer een hoop tijd wat daarin gaat zitten + dat ik het misschien zelf niet op de beste manier ontwikkel terwijl er kan en klare systemen zijn waarin alles al bedacht is.

 

Misschien eens een paar bestaande systemen bekijken en dan op papier zetten hoe die werken en dat gebruiken om mijn systeem te laten bouwen.

 

Is in elkgeval een redelijk complex systeem en zit er mee in de maag of ik het wel goed opzet.....

Link naar reactie
  • 0

Is in elkgeval een redelijk complex systeem en zit er mee in de maag of ik het wel goed opzet.....

 

In een ander draadje loopt een discussie over access. Niet erg handig om het in te bouwen maar wel goed voor een prototype. Link de tabellen uit je webshop (read-only) in access. Maak een prototype en werk daar 2-3 maanden mee. Denk dat je dan wel weet wat je precies wilt hebben.

Link naar reactie
  • 0

willemj ... die tijd heb ik helaas niet, heb dar voorraad beheer systeem zo snel mogelijk nodig.Mijn magazijn is momenteel een drama kwa beheer en gaat teveel mis nu.

Ook het bestellen van producten bij de groothandels is een drama, moet handmatig elke order doorlopen en vergelijken met een excel lijst (die niet compleet is door grote aanpassingen in het assortiment.

Zo kost het plaatsen van een bestelling bij de groothandel momenteel gemiddeld 1 1/2 uur terwijl dit maximaal 15 minuten zou mogen zijn.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.