• 0

startende freelancer + loondienst

Hoi Allemaal,

 

Ik heb per 31 aug. mijn baan opgezegd en ga per 1 sept beginnen als ondernemer :D

 

Echter heeft mijn huidige werkgever gevraagd of ik mijn huidige loondienst contract (van 36 uur) wil om laten zetten naar 8 uur per week voor een paar maanden. Zodat ik hun nog eventjes uit de brand kan helpen voor een tijdje.

 

Mijn vraag is nu: Wat is beter/slimmer? Toch in loondienst blijven voor 8 uur per week of mezelf voor die 8 uur per week als freelancer laten inhuren? (staan ze voor open mits mijn uurtarief ok is)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je er wat betreft uurtarief niet op vooruit gaat altijd in dienst blijven voor die 8 uur. Je hebt dan heel wat meer zekerheden. Een dagje per week in dienst blijven kan een goede combinatie zijn omdat je toch nog wat inkomsten hebt.

 

Succes met je onderneming! Wat ga je starten?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Als je loondienst en ondernemerschap combineert heb je de best of both worlds

 

Het voordeel van loondienst is dat je werkgever meebetaalt aan je ZKV; je recht hebt op sociale uitkeringen; doorbetaling bij ziekte e.d. (hoewel dat bij 8 uur niet echt zal beschieten :) ).

 

Het voordeel van zelfstandigheid is recht op ondernemersaftrek e.d.

 

Als je 8 uur per week in loondienst blijft, tellen deze uren niet mee voor de zelfstandigenaftrek (1225 uur per jaar). Dit kan dus een overweging zijn om niet in loondienst te gaan. 1225 uur in 5 maanden is circa 56 uur per week buffelen, dus dat moet haalbaar zijn :). Overigens ben ik van mening dat je alle voorbereidingsuren in de aanloopfase van je onderneming (martkonderzoek; acquisitie; opzetten administratie ed) ook mag meetellen voor de ZA.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

Super...bedankt voor jullie antwoorden.

 

Maar is het belasting technisch e.d dus allemaal mogelijk? Ook voor mijn VAR verklaring enzo?

 

Die 8 uur per week zal waarschijnlijk alleen om de eerste paar maanden zijn. Ik denk hoogstens tot het einde van het jaar..maar wie weet wordt dit nog uitgebreid.

 

Ik ga freelance webdesign / php mysql programmeren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.