• 0

spullen importeren wie helpt mij uit de brand...

Goeie dag

ik ben helemaal nieuw op deze site.

ik ben al een tijdje aan het rond kijken of ik een duidelijk antwoord op mijn vraag kan vinden maar helaas...

 

ik ben al een hele tijd bezig om een eigenbedrijfje op te zetten.

nou zitten we te denken over een aantal produkten te importen uit het buitenland.

china wordt genoemd door veel mensen.

probleem alleen is dat je zo veel moet importeren dat ik niet weet of dat haalbaar is voor mij.

een aantal dingen zal ik bestellen via een groothandel in nederland.

nou wordt er ook landen geroepen als roemenie polen enz zulk soort landen.

ik was al een heel eind met de btw gebeuren alleen hoe zit dat met de landen als roemenie en polen.

het gaat dan om babyartikelen.

importkosten douane btw verzekering enz enz

iemand ervaring of weet wat je absoluut niet moet doen?

jullie zullen een grote hulp zijn...

 

alvast bedankt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

het gaat om babyartikelen die ik wil importeren vanuit het buitenland om in nederland te verkopen

 

alleen ben ik aan het uitzoeken of het interessant is.

en dan gaat het om landen zoals roemenie en polen.

men zegt dat het allemaal goedkoper is..iemand ervaring daar mee.

ben me helemaal rot aan het zoeken op internet maar kan ook zo geen bedrijven vinden in die landen...

in china kan ik er genoeg vinden.

alleen die willen alleen maar dat je grote hoeveelheden afneemt.

en daar kleven ook veel risico's aan...

 

Link naar reactie
  • 0

ik weet nog niet precies wat voor artikelen.. babyartikelen...

had bv bij chinese site gezien aparte babyfoons in knuffelvorm.

aparte artikelen... flessenwarmers... buikbanden..luierpakjes... geschenken...

kun je daar wat mee?

ik wil me een beetje orienteren.. orijs vergelijken invoer kosten enz enz...

 

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn voor jou redenen om die artikelen te importeren??

 

Ik stel die vraag omdat het wellicht eenvoudiger is om de artikelen gewoon bij een Nederlandse groothandel te kopen? Of desnoods bij een Duitse/Belgische groothandel.

 

Dan kun je veel makkelijker het inkooppakket samenstellen (aantallen, maten, kleuren, artikelen etc etc). Ook voorkomt dit dat je (te) grote investeringen in voorraad moet doen.

 

Je houdt dan denk ik meer tijd over voor het meest belangrijke van je bedrijf, de verkoopkant, dus het winnen van klanten.

 

Zelf importeren lijkt mij zinvoller als je een grotere bedrijfsomvang hebt.

 

Succes! Ard

Link naar reactie
  • 0

Zou je niet eerst eens een beetje overzicht maken door te kijken wat je te besteden hebt voor de realisatie van je verkoopomgeving, administratief systeem, promotie, wat je verwacht te kunnen afzetten tegen welke prijs, welke producten voor jou interessant zijn met het oog op de doelgroep, de marges, concurrentie en minimale voorraad.

 

Ik heb niet de indruk dat je hier al een duidelijk beeld van hebt, althans, ik zie weinig diepgang in je berichtjes alhier. We weten allemaal dat baby-stuff booming is, maar dit betekent niet dat je er zonder gedegen plan en strategie direct succesvol kunt zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0
china wordt genoemd door veel mensen.

 

nou wordt er ook landen geroepen als

 

er wordt geroepen

 

Zitten jullie in één grote ruimte een beetje ideeën naar elkaar te roepen oifzo? :-) Mijn advies is minder naar anderen te luisteren en zelf je plan uit te stippelen. Pak je e-mailprogramma, je telefoon en je browser en ga op onderzoek uit.

Link naar reactie
  • 0

er wordt geroepen dat die artikelen goedkoper zijn als je ze uit die landen haalt.

 

 

Daar hoef je geen geleerde voor te zijn.

 

Het gaat alleen om meer dingen dan alleen de inkoopprijs.

 

Stel dat een artikel in Nederland 2 euro kost en vanuit China 1 euro, so what. Als je 100 stuks van dat artikel verkoopt voor 5 euro per stuk, dan levert dat een verschil op tussen 300 euro of 400 euro marge. Maar om die 100 euro "inkoopmarge" te verdienen moet ik wellicht wel een voorraad kopen van 1000 stuks van dat artikel. Dus na het verkopen van 100 artikelen heb ik met een Nederlandse inkoop van 100 stuks, 300 euro verdiend en is mijn cashflow positie ook plus 300 euro. Kies ik voor een "China aanpak" dan heb ik na 100 verkochte stuks, er nog 900 stuks van liggen, dus ik heb wel een marge van 400 euro, maar qua cash-flow sta ik op min 500 euro.

 

Zoals eerdere posters terecht opmerken. Je eerste vraag zou niet moeten zijn wat kan ik in welke hoeveelheden inkopen tegen welke prijs. Maar wat kan ik in welke hoeveelheden verkopen tegen welke prijs.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.