• 0

Goede en betaalbare boekhouder

Ik ben nu een tijdje als zelfstandig ondernemer (eenmanszaak) bezig, maar ik wil nu toch de hulp van een boekhouder inroepen, maar waar vind je nou iemand die dit goed en betaalbaar kan doen voor me.

Ik wil zelf mijn administratie blijven doen, maar in ieder geval voor de jaarrekening, tips voor een goede administratie en belastingaangifte wil ik een boekhouder of administratiekantoor inschakelen.

Kan iemand me een beetje vertellen waar ik op moet letten en wat juist niet en aan wat voor bedrag zou ik moeten denken???

Ik ben op internet aan het zoeken geweest en ik denk wel wat gevonden te hebben, maar toch zou ik graag ervaringen en tips van anderen willen weten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik zou zeggen: kies er drie kantoren uit en ga daarmee een gesprek aan en vraag daarbij wat ze voor jou kunnen betekenen.

Maak goede afspraken over de prijs. Het beste is wanneer je vooraf een vaste prijs kunt afspreken wat de boekhouding jou per jaar gaat kosten zodat je vooraf weet waar je aan toe bent en niet onverwachte hoge rekening krijgt.

 

Ook is het zo dat je een goed gevoel moet hebben met het kantoor. Misschien heb je liever een groot kantoor of juist liever een klein kantoor waardoor de contacten veel makkelijker lopen. Dit is misschien ook iets om over na te denken.

 

 

Belangrijkste is natuurlijk dat je boekhouding in goede handen is en de aangiften enz. voor jou gewoon goed worden verwerkt ( maar goed dat wee je natuurlijk niet vooraf ).

 

Heel veel succes met het zoeken naar een goede boekhouder!

 

Patricia Visser

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad daar dacht ik ook aan. Het administratiekantoor die nu mijn administratie gaat doen gaat me ook het 1 en ander uitleggen of ik iets wel of niet goed doet. Ik blijf namelijk mijn administratie zelf bijhouden, maar de jaarrekening en aangifte belasting besteed ik nu toch mooi uit. Het blijft een vak apart!