• 0

anoniem door blijven ondernemen kan dat !!!

Er staat zoveel op dit forum, een colega bedrijf heeft mij om advies gevraagt, hij staat op het punt om faliet te gaan met zijn B.V, hierbij wordt die ook wanbestuur te sprake gelegt.

Nu wil hij dat zelf doorgaan, onder een nieuwe naam. en op de manier van een anonieme holding via een ltd. kan dat zomaar !!!!

 

of dat ik een aantal nieuwe bv,s ga oprichten voor hem dat hij zijn vermogen kan veilig stellen, panden auto,s enzovoort

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Nee, dat kan niet. Als er inderdaad sprake is geweest van wanbestuur, dan zal hij bij een faillissement ook persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de gemaakte schulden. Dat verandert niet als een ander een BV opricht waar hij al dan niet voor gaat werken. Wat voor constructie hij ook bedenkt: er zal altijd iemand aansprakelijk zijn.

Link naar reactie
  • 0

Jaap, wat denk je nu zelf?

Bij wanbeleid ben je in persoon, privé dus, aansprakelijk voor de schulden van de bv. Dus spaargeld, huis, auto's ben je kwijt.

Ga alsjeblieft niet in zee met bedrijven die zogenaamde anonieme holdings verkopen. Je raakt van de regen in de drup.

 

Waarom richt jij als bevriend bedrijf niet een nieuwe bv op?

Neem je vriend / collega tegen het minimumloon in dienst. Als hij dan over een paar jaar zijn schulden heeft afgelost kan hij de bv van je overnemen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

In grote lijnen ben ik het wel met de vorige posters eens. Als je je billen brand met wanbeleid... helaas.

 

Vermogen "nog even" veilig stellen zal waarschijnlijk ook niet meer gaan als ik de zaak zo even inschat.

 

Maar wat wel kan is anoniem ondernemen.

 

Simpelste constructie is dan een holding met afgeschermde eigenaren in een belastingparadijs, met daar onder een of meerdere werkmaatschappijen.

Echter, en daar hebben we het hier al wel vaker over gehad, je winst kun je heel moeilijk onzichtbaar gebruiken.

 

Of het netjes is is een vraag die hij zichzelf zal moeten stellen.

 

Succes,

 

Rick

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.